Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#17651 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

23.07.2013 21:17

#17650: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

Mitäs muuta olis tarjolla kuin tena/ tai rinnakkaismerkki?   Tena on kallis ja sillä on monopoli raskaamman sarjan "estossa" = kattavin suoja.  Mutta onhan todella hyvä tietää näistä asioista etukäteen.  Hoitaja on varmaan mennyt  pehkuihinsa, ei voi kysyä  kuinka monta kertaa korjausleikkauksia voidaan tehdä. Niillä täytyy olla rajansa.

Tena-pellelle
Vieras

#17652 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

23.07.2013 21:17

#17644: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

Valio.fi/Onni
Tietoa lapsen kehityksestä - Hyödyllisiä vinkkejä ruokailuun!

Vieras

#17653 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

23.07.2013 21:28

#17652: Tena-hoitajalle - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

No,   mutta jos heitettääs asiasta  kolomanteen,  kun tuo yks Tyyne,   Siilinjärveltä nimittäin,
niin kun on siellä mansikkamaalla Suonenjoellakin ollu vähän sekä kesällä,  että talvellakkii,
ni - hänelle sano tuo mansikkamaan pitäjä,  että kampee sinä Tyyne pystyyn, - pyssyy räksät 
loitolla!

http://www.youtube.com/watch?v=ca-b0pRzjAg

Vieras

#17654 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

23.07.2013 22:11

Vieras

#17655 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Sielunhoitoalan ihmiselle

23.07.2013 22:12

Vieras

23.07.2013 22:12

Asuessaan miehensä Edmundin kanssa 15 vuotta sitten Aasiassa Marli kuuli, että Kiinassa joka päivä 500 naista tekee itsemurhan. Järkyttyneenä hän kutsui koolle 12 kiinalaista naista rukoilemaan kerran viikossa maansa naisten puolesta. Tuosta pienestä alusta syntyi Hanna-työ, joka on nyt kasvanut maailmanlaajaksi rukousliikkeeksi ja naisten radio-ohjelmien tarjoajaksi.

Sanasaattajien Hannatyö:
Hanna-työ on perhosefektin seurausta

Konferenssissa kuultiin teoriasta nimeltä perhosefekti. Tiedemies nimeltä Edward Lorenz esitti 50 vuotta sitten teorian, jolle silloin naurettiin, mutta joka myöhemmin osoittautui tieteellisesti päteväksi.

Teorian mukaan perhosen siivenisku voi laittaa liikkeelle ilmamolekyylejä ja aiheuttaa ketjureaktion, jonka seurauksena toisella puolella maailmaa voi syntyä pyörremyrsky. Perhosefekti koskee kaikkia aineita ja siten myös ihmisiä.

Marli Spieker kertoi oman elämänsä perhosefektistä. Yhden "perhosen" eli norjalaisen lähetystyöntekijän ansiosta on Hanna-työkin olemassa: Vuonna 1934 Norjasta Brasiliaan lähtenyt lähetystyöntekijä Julie Staveland saarnasi Sao Paulon kaduilla sillä seurauksella, että Marlin spiritistimiä harjoittanut isoäiti Adelina otti vastaan Jeesuksen.

Sansan Hanna-työ on osa medialähetysjärjestö TWR:n Project Hannahia. Hanna-rukouskalenteria käännetään tällä hetkellä 79 kielelle ja käytetään 123 maassa. Naiset toivon lähteellä -radio-ohjelmia tehdään 62 kielellä ja lähetetään viidessä maanosassa 900 radioaseman kautta, samoin kuin internetissä.

Vieras

23.07.2013 22:45

Alkuviikon rukousaihe: Yksinäinen radionkuuntelija

Tahdon kiittää teitä tuestanne ja huolenpidostanne. Elän maassa, joka ei hyväksy kristinuskoa. Siksi en löydä täältä Raamattua, mutta yritän lukea sitä internetin kautta. Rukoilkaa puolestani. Haluan olla yksi uskollisista kuuntelijoistanne.

– Olen kirjoittanut teille monta kirjettä, mutta todennäköisesti ette ole niitä saaneet, koska postejamme sensuroidaan. Yhteiskunnassamme on vaikea uskoa avoimesti Jumalaan. Olen kuunnellut ohjelmaanne säännöllisesti ja antanut elämäni Jeesukselle. Auttakaa minua kasvamaan uskossani.

Vieras

24.07.2013 05:50

3 Moos 18:17 Ei sinun pidhe sinun Emenes ynne henen tytterens häpiet alastaman/ Eike henen Poicans tytert eli tytteren tytert ottaman/ heiden häpiens alastaman. Sille hen on se Lehimeinen Lango/ ia se on sucurutza.
3 Moos 18:18 Ei sinun pidhe mös ottaman sinun Emendes Sisart/ henen häpiens alastaman/ henen vastaas/ wiele henen eleisens.
3 Moos 18:19 Ei sinun pidhe siselkeumen waimon tyge/ nincauuan quin Hen cwtaudhins kersipi/ henen häpiens alastamaan.
3 Moos 18:20 Eipe sinun mös pidhe macaman sinun Lehimeises Emenen tyken/ henehen rychtymen/ Jollas itzes henen pälens saastutat.
3 Moos 18:21 Ei sinun pidhe Siemenestes andaman/ ette se sen Epeiumalan * molechin vffrataisijn/ ettei sine riua sinun Jumalas Nime/ Sille minepe se HERRA olen.
3 Moos 18:22 Ei sinun pidhe Piltein Canssa macaman/ ninquin iongun waimon cansa/ Sille se on yxi cauhistos.
3 Moos 18:23 Ei sinun pidhe mös iongun Eleinden cansa rychtymen/ ette sine heiden cansans itzes hierelet. Ja ei yxiken Waimo pidhe iongun Eleimen cansa rychtymen. Sille se on yxi Cauhistos.
3 Moos 18:24 Ei teiden pidhe neisse caikissa saastuman. Sille neisse caikissa ouat Pacanat heitens hieronuet/ iotca mine tadhon poisaia teiden edesten/
3 Moos 18:25 Ja ioilla se Maa on saastutettu Ja mine tadhon Heiden pahatteghons heiden ylitzens etziskelle/ nijn ette sen Maan pite henen Asuiamens vlosoxendaman.
3 Moos 18:26 Senteden piteket minun Säätyni ia Oikiuteni/ ia elket ycteken neiste Cauhistoixa tehckö/ taica ne Codholiset eli vlcoliset teiden seassan.
3 Moos 18:27 Sille caiki sencaltaiset Cauhistoxet ouat temen Maan Canssat tehnyet/ iotca teiden edhellen olit/ ia ouat Maan saastuttaneet/
3 Moos 18:28 Senpäle ettei se Maa mös teite vlosoxennisi/ coska te sen saastutat/ ninquin se on ne Pacanat/ iotca teidhen edhellen olit/ vlosoxensi.
3 Moos 18:29 Sille iotca temen Cauhistoxen tekeuet/ heiden Sieluns pite vlosiuritettaman heiden Canssastans.
3 Moos 18:30 Senteden piteket minun Säätyni/ ettei te tekisi ninen cauhistauaisten Tapain perest/ iotca teiden edhellen olit/ ettei te ninen cautta saastutetuxi tulisi. Sille minepe se HERRA olen teiden Jumalan.

XX. Lucu.

3 Moos 20:1 JA HERRA puhui Mosen cansa/ ia sanoi.
3 Moos 20:2 Sanos nijlle Israelin Lapsille. Joca Israelin Lastein seas/ eli iocu Mwcalainen quin Israelis asupi/ henen * Siemenestens. Molechin Epeiumalalle andapi/ sen pite colemalla surmattaman/ sen Canssan Maasza pite hende Kiuittemen.
3 Moos 20:3 Ja mine tadhon panna minun Casuoni sencaltaisen Inhimisen wastan/ ia tadhon sen Canssastans vlosiuritta ette hen Molechil henen Siemenestens andanut on/ ia minun Pyhydheni saastuttanut/ ia minun pyhen Nimeni riuannut.
3 Moos 20:4 Ja ios Maan Canssa site Inhimiste sääste/ ioca Siemenestens sille Molechille andanut on/ nin ettei he site surmaisi/
3 Moos 20:5 Nin mine quitengin tadhon sen Inhimisen vastan/ minun Casuoni panna/ ia henen Sucuans vastan/ Ja tadhon sen ia caiki ne/ quin Molechin cansa Hooritehnyet ouat/ heiden Canssastans vlosiuritta.
3 Moos 20:6 Jos iocu Sielu henens Noitain ia Welhoin tyge kiende/ ia hooruttekis heiden cansans/ Nin mine tadhon Casuoni panna site sama Sielua vastan/ ia tadhon sen Canssastans vlosiuritta.
3 Moos 20:7 Senteden pyhitteket teiten/ ia olcatta pyhet. Sille mine olen se HERRA teiden Jumalan.
3 Moos 20:8 Ja piteket minun Säätyni/ ia techket nijte/ Sille minepe se HERRA olen/ ioca teite pyhitte.
3 Moos 20:9 Joca Isens eli Eitens kiropi/ sen pite colemalla coleman/ Henen Werens olcoon Henen ylitzens/ ette hen Isens eli Eitens kironut on.
3 Moos 20:10 Joca Hoorinteke iongun Emenen cansa/ sen pite colemalla coleman/ seke se Hoorintekie ette se Hoora. Senteden ette hen Lehimeisens Emennen cansa Hooria tehnyt on.
3 Moos 20:11 Jos iocu Isens Emenen tyken maca/ nin ette hen Isens häpien alastanut on/ he molemat pite colemalla coleman. Henen werens olcoon heiden ylitzens.
3 Moos 20:12 Jos iocu henen Poians Emennen tyken maca/ Nin he molemat pite colemalla coleman. Sille he ouat häpien tehnyet/ Heiden Werens olcoon heiden ylitzens.
3 Moos 20:13 Jos iocu Piltein tykene macapi/ ninquin Jongun Waimon tykene/ He ouat ydhen Cauhistoxen tehneet. Heiden pite molemat colemalla coleman. Heiden werens olcoon heiden ylitzens.
3 Moos 20:14 Jos iocu waimon ottapi/ ia sihen henen Eitens/ hen on Laitoxen tehnyt/ sen pite tulella poltettaman/ ia ne ynne molemat/ ettei ycten Laitost olis teiden seassan.
3 Moos 20:15 Jos iocu Eleimen eli Juhdan cansa makapi/ sen pite colemalla coleman/ ia sen Eleimen pite tapettaman
3 Moos 20:16 Jos iocu Waimo henens iongun Eleimeen rychty/ Ne ynne molemat pite tapettaman/ Heiden werens olcoon heiden ylitzens.
3 Moos 20:17 Jos iocu henen Sisarens otta/ henen Isens tytteren eli Eitens tytteren/ ia henen häpiens näkepi/ ia se taas henen häpiens Se on yxi werenhäpie/ Ne pite mestattaman heiden Sughuns Canssan edes/ Sille hen on Sisarens häpien alastanut/ henen pite henen pahatteghons candaman.
3 Moos 20:18 Jos iocu Mies iongun waimon tyken maca/ henen Cwtaudhissans/ ia alastapi henen häpiens/ ia auapi henen werens lechten/ ia se alastapi henen werens Lechten/ Ne molemat pite mestattaman heiden Cansastans.
3 Moos 20:19 Sinun Eites Sisaren häpien/ ia sinun Ises Sisaren häpien/ ei sinun pidhe alastaman/ Sille sencaltainen on henen Lehimeisen Langons alastanut/ ia ne pite heiden pahatteghons candaman.
3 Moos 20:20 Jos iocu henen Setens eli Enoins Emennen cansa maca/ hen on Langoins häpien alastanut. Ne pite heiden pahatteghons candaman. Lapsitoin heiden pite coleman.
3 Moos 20:21 Jos iocu henen weliens Emennen otta/ se on yxi häpielinen töö/ Heiden pite Lapsitoin oleman senteden ette hen on weliens häpien alastanut.
3 Moos 20:22 Nin piteket nyt caiki minun Säätyni/ ia minun Oikiuteni/ ia techket ne/ ettei Maa teite vlosoxennais/ ionga siselle mine teite wien/ ette te henes asuisitta.

fundis

#17659 Re:

24.07.2013 06:08

#17640: -

Oletkos tullut huomanneeksi, kuinka Luther eurooppalaisena munkkina tuli väärentäneeksi kymmenen käskyä?

Esim. juutalaiset itse kirjoittavat kolme ensimmäistä käskyä Jumalan kunnioittamisesta ja meidän kaksi viimeistä käskyämme ovat yhdessä ja samassa käskyssä. Siinä tulee näkyviin 'katseen siirtyminen' maallisiin asioihin, vaikka meille tärkeintä olisi kuitenkin, että katselemme yli horisontin, ylöspäin! Puolet käskyistä kertovat kuinka kunnioittaa auktoriteetteja. Puolet käskyistä nykyajan ihminen heittää roskikseen, edes ajattelematta sen seurauksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_käskyä

Vieras

24.07.2013 06:12

Italian hallitus on saanut huokaista helpotuksesta tiistaina, kun Unesco sanoi sittenkin pitävänsä Pompeijin muinaisen kaupungin mukana maailmanperintökohteidensa luettelossa. YK:n kulttuurijärjestö Unesco oli uhannut poistamisella, kun huonosti valvotusta Pompeijista oli jopa murtunut seiniä.

Antiikin Pompeijista on viime vuosina tullut Italian säästöjen symboli. Kohteessa on ollut paha henkilökunnan vaje sekä huolimatonta varainkäyttöä - osa Pompeijiin suunnatusta rahasta on eksynyt mafiajärjestö Camorralle.

Tiistaina Pompeijissa vieraili Italian ministereitä sekä Italian Unescon johtaja. Ministeri Carlo Triglia ilmoitti vierailulla, että tämän vuoden aikana Pompeijin kunnostukseen käytetään 50 miljoonaa euroa EU-rahaa.

- Hankkeen tavoitteena on ensisijaisesti varmistaa vahingoittuneet alueet, Triglia sanoi.

Ministerin mukaan huomiota kiinnitetään myös Pompeijin hallintoon.

- Se on oikea kaupunki, jota pitää hallita, suojella ja järjestää niin, että kävijälle vierailu on kaikista näkökulmista mahdollisimman hedelmällinen.

Italian median mukaan Unesco-johtaja Giovanni Puglisi oli hyvillään.

- Ministerien läsnäolo on vakuuttanut minut siitä, että huomio ja valvonta ovat parhaalla tasolla. Unescon tarvitsi tietää tämä.

Pompeiji hautautui Vesuvius-tulivuoren tuhkaan vuonna 79. Noin 2,5 miljoonaa turistia vierailee raunioilla vuosittain.

Vieras

#17661 Re: Re:

24.07.2013 06:14

#17659: fundis - Re:

Siksi kristityn ei tarvitse noudattaa maallisia lakeja, kuten sisäministeri Päivi Räsänen julisti viidesläisille kanssaänkyröilleen pitämässään puheessa.

Vieras

24.07.2013 06:44

Päivän Sana

Anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan.

Ef. 1:17-19 (KR33/38)

Vieras

24.07.2013 07:07

Ilm 1:11 Mine olen se A ia O/ se ensimeinen ia se Wimeinen.
Ilm 1:12 Ja mites näet/ se kirioita ycten Kirian ia lehäte nijlle Seuracunnille iotca ouat Asias Epheson kesin/ Ja Smyrnan kesin/ ia Pergamin kesin/ ia Thyatiran kesin/ ia Sardin kesin/ Philadelphian kesin ia Laodicea' kesin.
Ilm 1:13 Ja mine kiensin catzoman sen Änen ielkin ioca minun cansani puhui. Ja minun kienteiseni/ näin mine seitzemen Cullaista Kyntilialca/
Ilm 1:14 ia ninen cullaisten Kyntilialcain keskelle yden Inhimisen Poian modhoisen/ watetun pitkelle Hamella/ ia wötettyn ymberins Rinnan cullaisella Wöelle.
Ilm 1:15 Mutta henen Pääns ia Hiuxens olit Walkiat ninquin walkiat Willat/ ia ninquin Lumi.
Ilm 1:16 Ja henen Silmens ninquin Tulen Leimaus/ ia henen Jalcans ninquin cwma Waski/ quin Wgnisa hehcuuat Ja hene' Änens ninquin palion Wedhen Hyminä.
Ilm 1:17 Ja piti seitzemen Techtie oikeas kädhesens. Ja henen Suustans wloskieui caxitereinen Miecka/ ia henen Casuonsa paistit/ ninquin se kircas Auringoinen.
Ilm 1:18 Ja quin mine henen näin/ langeisin mine henen Jalcains eten ninquin coollu. Ja hen pani Oikean Kädhense minun päleni ia sanoi minulle/
Ilm 1:19 Ele pelke/ Mine olen se ensimeinen ia se Wimeinen/ ia se Eleue. Mine olin coollu/ ia catzo mine olen Eleue ijancaikisesta ijancaikisehen/ ia minulla ombi ne Heluetin ia Cooleman Auamet. Kirioita mites nähnyt olet/ ia mite ouat/ ia mite tapactuman pite testelehin.
Ilm 1:20 Se Salaus nijste seitzemeste Techdeste iotcas nähnyt olet minun oikias Kädheseni/ ia ne seitzemen cullaista Kyntilialca.

Vieras

#17664 Re: Komiikan "mestarit"

24.07.2013 07:20

#17627: Remo - Komiikan "mestarit"

Se ei ole koomista, vaan paremminkin surullinen  perustelu sanoa, "mitä se muille kuuluu mitä minä kammarissani teen." Näiden mukaan tuo "perustelu" antaa luvan ihan kaikkeen, siis ihan kaikkeen pervoon.

Vieras

24.07.2013 07:31

Ilm 2:17 Jolla Corua ombi hen cwlcan mite Hengi sanopi Seurakunnille. Woittaialle mine annan söde sijte salatusta Mannasta/ ia tadhon anda henelle hyuen Todhistoxen/ Ja sen Todhistoxen cansa wdhen Nimen kirioitetun/ iota eikengen tiedhe/ waan se ioca sen saapi.
Ilm 2:18 Ja sille Thyatiraisen Seuracunnan Engelille kirioita. Neite sanopi se Jumalan Poica/ Jolla Silmet ouat ninquin Tulen Leimaus/ ia henen ialcans ninquin cwma waski/
Ilm 2:19 Mine tieden sinun Tekos/ ia Rackaudhes/ ia Palueluxes/ ia vskos/ ia sinun Kersimises ia sinun Tekos. Ja ne wimeiset enemet quin ne ensimeiset/
Ilm 2:20 waan minulla ombi wehe sinua wastan. Ettes sallit sen waimon Iesabel/ ioca sanopi henens Prophetaxi/ opettaman ia wiettelemen minun Palueliaitani Salawoodet pitemen ia sömen Epeiumaloiten Uffria.
Ilm 2:21 Ja mine annoin henelle Aighan/ ette henen piti paranosta tekemen Salawootestans/ Ja ei hen tehnyt.
Ilm 2:22 Catzo/ mine panen henen wootesen/ Ja iotca henen cansans Horuteen secoiuat/ tuleuat surimban waiuan/ ellei he Paranosta tee heiden Töistens/ Ja henen Lapsens mine Coolemalla tapan.
Ilm 2:23 Ja iocaitzen Seuracunnan tietemen pite/ ette mine olen ioca Munascuut ia Sydhemet tutkin. Ja mine annan itzecungin teiste oman Töens ielkin.
Ilm 2:24 Mutta teille mine sanon ia muille iotca Thyatiras oletta/ ioilla ei ole teme Opetus/ ia iotca eiuet Tu'denuet ole Satanan Sywuytte ( ninquin he sanouat ) em mine laske teidhen pälene mwta Coorma/
Ilm 2:25 Quitengin se quin teille ombi/ piteket sihen asti ette mine tulen.
Ilm 2:26 Ja ioca woittapi ia pitepi minun Tekoni haman loppun asti/ Sille mine annan woiman Pacanoitten ylitze/
Ilm 2:27 Ja henen pite heite hallitzeman Rauta witzalla/ ia ninquin Sauenualaian Astiat/ pite henen heite serkemen/
Ilm 2:28 ninquin minekin sain minun Iseldeni/ ia annan henelle Cointecdhen.

vieras

#17666 Re: Re: Re:

24.07.2013 07:34

#17661: - Re: Re: Siksi kristityn ei tarvitse noudattaa maallisia lakeja, kuten sisäministeri Päivi Räsänen julisti viidesläisille kanssaänkyröilleen ämässään puheessa.

Ei hän niin puheessaan sanonut, eikä ne lait ja asiat niin mene. Näitä asioita ei katsella makaroonin lävitse. En ole viidesläinen, mutta asiat joita hän toi esille ovat tosi tärkeitä ja hyviä keskusteltavaksi, mutta ei pilkattavaksi, eikä toisten ihmisten mollaamiseksi/haukuttavaksi tarkoitettuja. Sivistykseen se ei kuulu. Mitä muuten tarkoitat kanssaänkyröilleen amässään puheessa???

Vieras

#17667 Re:

24.07.2013 07:37

#17665: -

Napoleon kompleksi!?

Ei ole näköjään mitään sanottavaa, mutta sekaan pitää päästä isosti! Ahdistaako?

Vieras

#17668 Re: Re: Re: Mitä syntyy, kun homot ovat ns. sukupuoliyhteydessä?

24.07.2013 08:35

#17573: - Re: Re: Mitä syntyy, kun homot ovat ns. sukupuoliyhteydessä?

Vinkki. Lähde kiireesti onnelaan-San Franciskoon! Ja maailma unholaan jääköön!

Remo

#17669 Pervoilun todelliset kasvot

24.07.2013 08:52

#17664: - Re: Komiikan "mestarit"

Surullista on ennen muuta erilaisten uskonnollisten yhteisöjen piirissä tapahtunut lasten hyväksikäyttö, jossa tämä "tekopyhyys" pääsee irvokkaimpaan muotoonsa.

Tästä irvokkuudesta voit lukea enemmän mm. http://www.lahetystyo.com/wp-content/uploads/2012/08/Seksuaalinen-hyv%C3%A4ksik%C3%A4ytt%C3%B6-tutkimus.pdf

Vieras

#17670 Re:

24.07.2013 08:59

;<光之工作者的身份 光之工作者就是那些内在带有强烈意愿,想把光―知识、自由和自爱-散播开来的灵魂们。他们感觉这是他们的使命。他们通常被灵性和治疗类的工作所吸引。 因为他们内在所感受的深深的使命感,光之工作者通常感觉自己与其他人不同。他们在他们的路途中遭遇各种不同的障碍,生活通过这种方式激发他们去寻找他们自己独特的路途。光之工作者几乎总是单独的个人们(solitary individuals),没有融入已有的社会结构中。

Vieras

#17671 Re: Re:

24.07.2013 09:28

#17667: - Re:

Mikä on, kun ei Jumalan sana kelpaa? Taidat kärsiä egokompleksista ja pitää itseäsi maailman napana. Onko pissaa paljon päässä?

Vieras

#17672 Re:

24.07.2013 10:59

Olen saanut nähdä   tämän raamatunkohdan  kerran toteutuvan lopullisesti ja rutosti - niin kuin sana sanoo:

Ilm 2:21 Ja mine annoin henelle Aighan/ ette henen piti paranosta tekemen Salawootestans/ Ja ei hen tehnyt.
Ilm 2:22 Catzo/ mine panen henen wootesen/ Ja iotca henen cansans Horuteen secoiuat/ tuleuat surimban waiuan/ ellei he Paranosta tee heiden Töistens/ Ja henen Lapsens mine Coolemalla tapan.
Ilm 2:23 Ja iocaitzen Seuracunnan tietemen pite/ ette mine olen ioca Munascuut ia Sydhemet tutkin. Ja mine annan itzecungin teiste oman Töens ielkin.

Vieras

#17673 Re: Re: Re:

24.07.2013 11:06

#17661: - Re: Re:

Räsäsen puheessa oli monipuolinen teoriatausta, ja seuraavien viikkojen uutiskohu näytti sen totuusarvon käytännössä, vaikka kohun nostajat tuskin sitä edes huomasivat. Erityisen hienoa oli, että Räsänen toi puheessaan selkeästi esiin myös armon näkökulman. Ei ole hänen syynsä, että kaikki eivät ole halunneet sitä nähdä.

Mika Tuovinen

Vieras

#17674 Re: Re:

24.07.2013 11:20

#17672: - Re:

Tämä sana tuli ensin,    - sitten tapahtui.  (  Se tapahtui homosuhteessa):

Tässä muuten Jeesus nuhtelee  niistä asiakokonaisuuksista,  joista apostolien kokous (Apt 15) päätti,  että ne vanhasta  liitosta ovat pakanoita (meitä)  koskevia:  tämä on vähän myöhäisempi !776 R:ttu

Vaan minulla on vähä sinua vastaan, ettäs sallit sen vaimon Jesabelin*, joka itsensä prophetaksi sanoo, opettavan ja minun palvelioitani viettelevän, salavuoteudessa makaavan ja epäjumalan uhria syövän+.

21. Ja minä annoin hänelle ajan parannusta tehdä salavuoteudestansa, mutta ei hän tehnytkään.

22. Katso, minä panen hänen vuoteesen ja ne, jotka hänen kanssansa huorin tekevät, suureen vaivaan, ellei he tee parannusta töistänsä.

23. Ja hänen lapsensa minä tapan kuolemalla. Ja jokaisen seurakunnan pitää tietämän, että minä olen se, joka munaskuut ja sydämet tutkin*, ja annan kullekin teistä teidän työnne jälkeen+.

24. Mutta teille minä sanon ja muille, jotka Tyatirassa olette, joilla ei tämä oppi ole ja jotka ei saa -tanan syvyyttä tunteneet, niinkuin he sanovat: en minä laske teidän päällenne muuta kuormaa;

Vieras

#17675 Re: Re:

24.07.2013 11:28

#17659: fundis - Re:

F.   olen niin yksinkertainen,  etten vieläkään saanut selvää miten ne eroavat. Siis miten Luther niitä pahoinpiteli?

Tämä oli muuten huippuhyvä. Sitä pitkää listaa variaatioita lukiessa tuli opeteltua  uudestaan käskyt noin suurinpiirtein ainakin.  Kiitos!