VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

#3926 susialue susialue

31.05.2012 19:33

Tällä kirjoittelevat lapset kun puhuvat susialueista että on aina ollut susialueita.
Pa---t Vastaan niille ei täällä toistakymmentä vuotta sitten susista ollut haitta kun niitä ei ollut. Tämän päivän politiikalla ne leviää kaikkialle ilman tikkusia laki pitää muuttaa sitten ei tarvii kenenkään olla tikkusina.

Vieras

31.05.2012 20:57

Susilakia ei tarvi muuttaa mihinkään.Kertakaikkiaan niitä pitää olla teän järkkyjen ihmisten kiusana,kun ne teitä vaivaavat.Susi on viisas kun se osaa valita idiootit kohteeksi!Eläköön susi aina Suomessa!!!!

Vieras

#3928 Re:

31.05.2012 21:23

#3927: -  

Lapsi pieni ressukka

päätäi

#3929 Re: Re: äkkiviärä

31.05.2012 21:44

#3925: se entinen - Re: äkkiviärä

poistuppa toeselle palstalle!

vaari

#3930 Re:

31.05.2012 21:47

#3927: -

älä kiusaa vanhaa mehtämiestä.

Vieras

31.05.2012 22:19

Vaari,miksi sie metästät susia mikset ruokaa? Ei se sus syö kaikkia riistaa sieltä sun apajiltas.tai enhän mie tiiä kuin suuri suku sulla on elätettävänä.Mehtämiehet on aika aktiivisia....
äkkiviärä

31.05.2012 22:24

3927 Ei myö olla järkkyjä ihmisiä. Jos suvet tuppoo liian lähelle, niin silitettää vuan vastakarvaan niin että ohtaluu paestaa. Ee myö ruveta niihin kanssa tyhjee souvvoomaa. Ku sinusta on tullu nui kiukkune, niin onko sun äitis pitännä sinua liia tiukassa kapalossa pienenä.
tsemppiä

31.05.2012 22:28

Mua on niin huvittanu lukea tätä keskustelua.Nyt osallistun eka kerran ja sanon,että jatkakaa.tää sivusto on hyvä,kun saa nauraa toisten tosissaan asialle omistautuneita ja ne jotka osaavat vetää lunkisti.Toivon,että jatkatte.en enää ite osallistu kun en lyö vertoja teän jutuille.
äkkiviärä

31.05.2012 23:09

Kyllä mehtämiehet on aktiivisia ja oekeeta petoja. Vaekka myö savolaeset ollaannii parempia ku muut, nii myö ollaa vuatimatonta porukkoo, eekä tahota toesillekkaa mittää pahhoo, ja toevotaa että sais kaekki metästäjät kulukee raahassa koerinee metässä. Kyllä siitä hirvelihasta sua monelaesta hyvvee ruokoo. Nyttii oti surmanpelekoo ja söen puolhualeita kualkiäryleitä jiäkuapin piältä. Mikähänlaesen pevon se nyt pistouvaa.
kyllä minä niin mieleni pahoitin.

#3935 Autolla pitää päästä

31.05.2012 23:55

Millä oikeuella mehtämiehet rulla minun metsäautotieta ja yleensäkki? mehtäautotiet on tarkoitettu puun ajoa varten eikä joutilaitten ketaleitten rullaus ralli reiteiksi! puomit kaikille mehtäautoteille pakollisiksi! Atutostahan on kiva ampua räikyttää kaikkea mikä liikkuu!

Vieras

#3936 Re:

31.05.2012 23:56

#3932: äkkiviärä -

kyllä kai niin on käyny.en muista mittään ja äitiltä en voi ennää kysyä,kai se susi vieny kun ei kahteen vuoteen soitellukkaan enää.

Vieras

#3937 Re: Autolla pitää päästä

31.05.2012 23:59

#3935: kyllä minä niin mieleni pahoitin. - Autolla pitää päästä

Monopoli pelissäkö omistit metsätien??

Mulla oli siinä kerran kaikki pankit omistuksessa. Suljin vihreiden tilit ja potkin pellolle pankeistani :)

En ole katkera

01.06.2012 00:23

Kateeksi käy rikkaita metsämiehiä.Niillä on kalliit autot,maastureita ja muita hienouksia.Sitten ne omistaa kalliita aseita,metsästyslupia,metsästysvaatteet tietenki.ja paljon rahaa ajella riistamaille,kun se bensakaan ei ilmaista ole.Ja hienot peijaiset sitten kaiken päätteeksi.Kateellinen olen kun ei oo mittään itellä.

tyhmyyttä

#3939 Re:

01.06.2012 06:48

#3938: En ole katkera -

Onpa naurettavaa. Itselläni on tällä hetkellä tilillä 0 e ja autoa en omista ja silti metsästän. Enkä kyllä metsästysluvista maksele ja asekkin on halvin mahdollinen.

voi tietämätön

#3940 Re: Autolla pitää päästä

01.06.2012 06:50

Juupa juu. Tiesitkä, että aseella ei saa ampua ajoneuvosta?

Vieras

#3941 Re: Autolla pitää päästä

01.06.2012 08:15

Eivät kaikki kulkijat metsäauto teillä ole metsästäjiä vaan mukaan sopii marjastajia ja kalastajia ja myös sellaisia kulkijoita koska matka lyhenee. Sitäpaitsi auton ikkunasta ei saa ampua. Kipin kapin "käräyttämään" tallaiset!

Vieras

#3942 Re:

01.06.2012 08:38

#3931: -  

on se niin huvittavaa kun vieläkään ei ole tullut perille että vaari ei hyväksy sutta pihallaan ja pelloillaan vaan se joko lähtee muualle tai kuolee

tätäkö et ole vieläkään saanut ymmärrykseesi kun kysyt sitä

jospa nyt avaat silmäsi ja korvasi ja nollaat ajatuksesi niin et tarvitse kysellä typeriä kun maailmassa riittää aiheellisempiakin kysymyksiä ratkottavaksi niin sinulla kuin vaarillakin

vaari

#3943 Re: Re:

01.06.2012 10:53

#3942: - Re:

ÄLÄ KUSAA VANHAA MEHTÄMIESTÄ! So: Otteet kovenevat...............

Vieras

01.06.2012 11:38

Luota una-hauliin ja huolet kaikkoavat.
ääkkiviärä

01.06.2012 13:08

3936 Elä oo siitä huolimata katkera eläkä katteelline. Ee minullakkaa oo ku ruohtuneet käet ja tuule huuhtoma pe..e, mutta siitä huolimata männä humppase helemat korvissa pitki mehtiä marjoi ja sienii perässä. Joka vuos oo piässy syömää riistalihhookii? Katkeruus hapattaa vua sielu. Minä en oo riiossa ku sussii suojelioihi kanssa, ku soo tyhjee voohottamista.

Vieras

#3946 Re: Re:

01.06.2012 18:14

#3942: - Re:

joo en ymmärrä miks se susi ei saa pihalle tulla?

Vieras

#3947 Re: Re: Re:

01.06.2012 18:36

#3946: - Re: Re:  

No tässä on sellainen asia, että kylläinen susi ja susilauma makoilevat jopa päiväkausia paikoillaan eivätkä tällöin aiheuta mitään ongelmia, mutta sitten kun ne lähtevät liikkeelle  - vaikkapa sinne pihalle - niin liikkuvat vain tappaakseen eli saalistavat ruokaa mitä helpoiten kiinni saavat.

Ne eivät siis tule iloisella mielellä tervehtimään talon asukkaita tai kotieläimniä, vaan tavoitteena on tappaa mikä tahansa saalis syödäkseen sen nälkäänsä, joka on niille tullut edellisen ruokailun oltua useitakin päiviä aikaisemmin.

Kysymys ei siis ole - kuten eläintarhassa - että susi tulisi näyttäytymään ihmisen iloksi vaan se liikkuu  - kuten sanottu - vain tappaakseen itselleen syötävää ja jos susi ei tapa itselleen saalista - vaikkapa sieltä pihasta - niin se kuolisi nälkään. Luonto on aina tarkoituksenmukainen, ei susi huvikseen liiku vaan saalistaakseen, jos sillä ei ole nälkä, niin se pysyy aloillaan.

Tästä voidaan johtaa ajatus, että liikkeellä oleva susi on aina vaarallinen, se ei liiku ajankulukseen, eläimillähän ei ole koskaan kiire (kun aikakäsitys puuttuu), mutta susille tulee kyllä minun pihassani kiire, ei suhteessa aikaan vaan suhteessa minuun periaatteella pakene ja säilytä henkesi tai tule itse saalistetuksi.

Tässä syitä miksi en tarvitse sutta pihalleni, koskä se ei ole reservaatti jossa olisi mukava ikkunan takaa ihailla susia niin kuin susiensuojelun muuan saksalaishahmo yrittää suomalaisia kusettaa pyyhkien samalla per-ttään Suomen lippuun, siinäpä meillä oikea höynäyttelijä, joka saa ymmärtämättömiä nuoria viilatuksi linssiin.  Saksaanhan susia ei hyväksytä ja onko kukaan kuullut tämän kirjailijana epäonnistuneen saksalaisen suojeluhahmon vaativan suden suojelua Saksanmaalle?

Vieras

01.06.2012 19:55

Jos ne siellä Euroopassa ajattelee, että painakoot suomalaiset vaan niskalimassa töitä että tulee eteläeuroopan velat maksettua, ja Saksan pankit pysyy pystyssä. Sudet syövät kaiken turhan liikkuvan, mitä ihmisten pihoissa liikkuu. Se saksalainen kirjailija nyt yrittää pitää älämölöä joka paikassa että joku uskois sen olevan joku tuhertaja.

Vieras

#3949 Re: Re: Re:

01.06.2012 20:06

Vieras

#3950 Re: äly hoi--

01.06.2012 20:11