Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.11.2011 22:54

24.11.2011 08:18

Vieras

#528 Re: Re: Kysymys on Kaikkivaltiaan lupauksista!

24.11.2011 09:30

#526: - Re: Kysymys on Kaikkivaltiaan lupauksista!

Ruotsi onkin itsenäinen valtio, mutta silloin kun Jumala lupasi Palestiinan alueen Israelilaisille maa oli asumatonta autiomaata, eikä se kuulunut kenellekkään muulle. Israel on alueelta pitkä historia. Silloin sen alue oli huomattavasti suurempi. Erinäisten vaiheiden jälkeen Jumala hajotti kansansa muihin maihin, mutta pääsi palaamaan takaisin vasta viimesotien jälkeen. Palestiina ei koskaan ole ollut valtiota ko. alueella.

Ottakaa historiasta selvää ennen kuin kirjoitatte.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_historia

24.11.2011 10:51

Juhani Starczewski
Vieras

#530 MAINEEN PUOLESTA

24.11.2011 10:55

KESKISUOMALAINEN 24.11.2011 KOTIMAA sivu 11
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/KSML_Maineen_puolesta_24.11.2011.htm

JYVÄSKYLÄN SUOMI-ISRAEL -YHDISTYS

MAINEEN PUOLESTA

Israel-ystävät ovat kyllästyneet juutalais-

valtion tahriintuneeseen julkisuuskuvaan.

JYVÄSKYLÄ
Anniina Sahi

Sotaa, vihanpitoa ja verisiä taisteluja. Pommituksia, itsemurhaiskuja ja traagisia ihmiskohtaloita. Asemiehiä
joka korttelissa ja väkivallan uhka alati läsnä.    -  Televisio antaa väärän kuvan Israelista. Israel on paljon
muutakin kuin pyssyjen heiluttelua”, Jyväskylän Suomi–Israel-yhdistyksen jäsen Terttu Starczewski
ilmaisee turhautuneisuutensa.
   Israel-aktiiveja suututtaa juutalaisvaltion tärveltynyt julkisuuskuva.
Sen lisäksi, että Israel esitetään mediassa kohtuuttoman väkivaltaisena paikkana, syyt kaadetaan aktiivien
mielestä lähes poikkeuksetta israelilaisten niskaan.
  - Uutisointi on nykyään kovin Palestiina-myönteistä. Välillä tuntuu, että totuutta suorastaan vääristellään,
Starczewski muotoilee.

Luvattu maa

Jyväskylän Suomi–Israel-yhdistyksen tavoitteena on tehdä Israelia tunnetuksi ihmisille. Yhdistys on
poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton, mutta suurella osalla jäsenistä on kristillinen tausta. Yhdistyksen
aktiiveille Israel on ennen muuta Jumalan maa, jossa lepäävät myös kristinuskon juuret.
  - Raamatussa sanotaan Israelista, että niitä minä siunaan, jotka sinua siunaavat. Israel on kristityille
erityinen maa”, Starczewski sanoo.
Yhdistyksessä toimivan Eija Makkosen Israel-innostus juontaa juurensa vuosien taakse. Makkonen
muistaa yhä elävästi, miltä tuntui astua ensimmäistä kertaa pyhälle maaperälle.
  - Oli kerrassaan sykähdyttävää nähdä omin silmin kaikki ne kohteet, joista oli koko ikänsä lukenut
Raamatusta, useampaan kertaan maassa vieraillut Makkonen tunnelmoi.
   Jyväskylän Suomi–Israel-yhdistys järjestää säännöllisesti Israeliin suuntautuvia matkoja ja muita
tilaisuuksia, esimerkiksi suosittuja sapattiaterioita, joiden teemoina ovat juutalaisille tärkeät juhlat.

Kuumia tunteita

Israel inspiroi paitsi uskonnollisista myös poliittisista syistä. Yhdistyksen puheenjohtajan Juhani
Starczewskin
mukaan moni on lähtenyt mukaan toimintaan ilmaistakseen sympatiansa kovia
kokeneelle valtiolle.
   - Israel on pieni maa, joka puolustaa sitkeästi itsenäisyyttään. Tulee äkkiä mieleen Suomi, joka
sinnitteli itänaapuria vastaan”, hän heittää vertauksen.
  Israelin poliittinen tilanne on kuumentanut tunteita myös Keskisuomalaisen yleisönosastolla ja
nettikeskustelussa. Israelin tukijoiden ja palestiinalaisia puolustavien sanaharkka on pahimmillaan
johtanut tappouhkauksiin.
  - Juutalaisille on oltu kautta aikojen kateellisia, koska he ovat älykästä ja menestyvää kansaa.
Heidän puolelleen asettuva joutuu helposti silmätikuksi, itsekin keskustelupalstoilla viihtyvä
puheenjohtaja tuumaa.
   Israelin tukijat kohahduttivat vastikään nettiadressilla, jonka he laativat ulkoministeri Erkki Tuomiojalle.
Adressissa runsaat kaksituhatta Tuomiojan taannoisista apartheid-lausunnoista tuohtunutta henkilöä vaatii
ulkoministeriä pyytämään anteeksi loukatulta Israelilta.

Israel  Suomalaiset tukijat

-> Jyväskylän Suomi-Israel - yhdistys ry on perustettu 1986.
Se on Suomi-Israel Yhdistysten Liitto ry:n jäsenyhdistys.

-> Yhdistyksessä on 61 jäsentä, puheenjohtajana Juhani Starczewski

-> Yhdistys tekee Israelia tunnetuksi ja kehittää Suomen ja Israelin välisiä kulttuuri-,
ystävyys ja taloussuhteita esimerkiksi keskustelutilaisuuksilla, vierailuilla ja matkoilla.

24.11.2011 11:20

24.11.2011 12:28

24.11.2011 23:08

24.11.2011 23:38

Israel = Jumalan voittaja!
Vieras

#535 ISRAEL

25.11.2011 01:13

Juhani Starczewski
Vieras

#536 Biblia häälahjaksi Pentti Arajärvelle ja Tarja Haloselle 18.11.2000

25.11.2011 03:19

Hei Osmo!

Tässäpä tämä presidenttiparin lahjakertomus eli BIBLIA – kertomus: Kertomus on ollut
mm. Keskisuomalaisen keskustelusivulla tällä viikolla! Teillä Rauhanyhdistyksessä on upea teos
eli BIBLIA, pitäkää siitä kiinni ja kertokaa siitä lapsillenne ja kaikille, jotka haluavat kuulla!

Kun Arajärvi ja Halonen menivät naimisiin vuonna 2000, niin Pyhä Henki kehotti lahjoittamaan
heille Raamatun. Kun kysyin, että minkälaisen, niin vastaus oli, että Biblia. Biblia? Niin Biblia!
Mietin hetken, että mistä saan Biblian. Sitten tuli vastaus, että Jyväskylän Rauhanyhdistyksen
kirjamyynnistä, joka on Taulumäellä. En ollut siellä ennen käynyt, mutta nyt menin sinne.
Minulle tarjottiin ensin pahvikantisia Biblioita ja sitten kysyin, että eikö heillä ole nahkakantisia,
kun se menee häälahjaksi presidenttiparille. Löytyihän sieltä tumman- ja
vaaleanruskeakantisia ja ostin vaaleanruskeakantisen.

Seuraavaksi kirjoitin Biblian etusivuille Sanan kohtia mm. Israelista, Uskosta, Pelastuksesta,
Perheestä, Miehen ja Naisen asemasta Jumalan luomina avioliitossa jne. Sitten meinasin laittaa
sen postiin, mutta Pyhä Henki sanoi, että älä laita postiin, vaan odota hetki. Minulla on kopioitu
nuo Biblian etusivut Raamatun kohtineen, jos ne haluat joskus nähdä, pyydä kahville! : ))

Parin päivän kuluttua sain kutsun laivaseminaariin Helsinkiin ja kas kummaa, seminaarin avaaja
oli tohtori Pentti Arajärvi. Ajattelin olla etukäteen yhteydessä Biblian luovutuksesta Arajärveen,
mutta sitä ei Pyhän Hengen mukaan tarvinnut tehdä. Kun menin seminaariin ja tilaan, jossa Arajärvi
puhui, niin minulle ilmoitettiin, että meille on varattu pöytä tilaisuuden jälkeen samassa tilassa.
Päivä oli 18.11.2000.

Kun tilaisuus päättyi, niin istuimme Pentin kanssa samaan pöytään ja kerroin, mistä oli kysymys.
Näytin hänelle myös Sanan paikat, jotka olin etusivuille kirjoittanut ja kerroin niistä lyhyesti.
Juttelimme vielä hetken ja sitten toivotin Jumalan Siunausta molemmille ja terveiset Tarjalle,
hänelle olin jo lahjoittanut Kymmenen Käskyn taulun vuonna 1995:
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/kaskyt.htm#Esivalta#  

Minäkin kävin ostamassa useita Biblioita Taulumäeltä ja olen niitä sen jälkeen myös läheisilleni lahjoittanut!

Tässäpä kohta, jota katsoimme:

BIBLIA: Jeremia 3 LUKU

1. Sananlasku on: katso, kuin mies eroittaa vaimonsa tyköänsä, ja se menee pois hänen tyköänsä,
ja ottaa toisen miehen, ottaako hän hänen jälleen? eikö maa niin peräti saastutettaisi? Mutta sinä
olet huorin tehnyt monen ystäväs kanssa; mutta tule kuitenkin jälleen minun tyköni, sanoo Herra.

Raamattu 33/38 Jeremia 3:1 Sanottu on: Jos mies lähettää pois vaimonsa ja tämä menee hänen
luotansa ja joutuu toisen miehen vaimoksi, saako se mies enää tulla hänen luokseen? Eikö se maa
tule saastutetuksi? Mutta sinä olet harjoittanut haureutta monen ystävän kanssa, ja sinäkö saisit
palata minun luokseni! sanoo Herra.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos
Jeremia 3:1 Näin sanoo Herra:  "Jos mies on ottanut eron vaimostaan ja tämä on lähtenyt hänen luotaan ja
sen jälkeen ollut naimisissa toisen kanssa, ei mies enää saa ottaa häntä vaimokseen. Jos hän ottaisi, se
loukkaisi tämän maan pyhyyttä. Sinä, Israel, olet pettänyt minua monien rakastajien kanssa.
Sinäkö siis saisit palata minun luokseni! Näin sanoo Herra.

KING JAMES: Jeremiah, chapter 3: 1
They sau, if a man put away his wife, shall not that land be greatly pollyted?
But thou hast played tha harlot with many lovers; yet return again to me, saith tha Lord.

Kuten huomaat, on eri käännöksissä huomattavia eroja, sama asia on uudemmissa käännöksissä
aivan erilainen eli se jo eksyttää!
Laitan tämän tiedon myös Rauhanyhdistykselle ja voit siitä kertoa ja tietoa levittää, jos niin koet!

Seuraavat tekstit ovat Pentti Arajärven ja Tarja Halosen saamassa Bibliassa!

Joh. 6:68

Arvoisat Pentti Arajärvi ja Tarja Halonen!

Haluamme lahjoittaa Teille tämän BIBLIAn vihkimisenne muistoksi ja kunniaksi.
Toivomme, että seuraavat JAHWEHn sanojen jakeet voisivat olla Teille ohjenuorana
ja punaisen lankana yhteisellä elämän tiellänne Suomen kansan parhaaksi ja sen kohtaloissa.

Helsingissä 18.11.2000

Siunaten ja Onnitellen
Juhani ja Terttu Starczewski
Jyväskylä

Sanalaskut 31:10-3, Kol 2:3,  Korkea Veisu, 2 Moos 20:1-17, 2 Tim 3:14-17,
Snl 30:5-6, Ps 1, Ilm 22:18-21, 5 Moos 4: 1-2, Ps 12:7, 18:31, 1 Piet 4:17-19,
Hebr 4.luku, 10:10-39, 5:11-14, 1 Moos 1:26-28, 5:1-2, 9:4-7, Viis 2:23-24,
Sirak 17 luku, Matt 19:3-12, Room 7.luku, Snl 22:6, Kol 2:2-3, 1 Kor 11.luku,
1 Kor 14:32-40, 2 Kor 11:1-6, Joh 4:9-30, Ps 125, 1 Tim 2:8-15, 1 Tim 3 luku,
Tiitus 1 ja 2 luku (erityisesti jae 5), 1 Piet 3: 1-8, Ef 5:21-33, Kol 3:10Fil 2:1-11,
1 Moos 24:57-67, Jer 3.luku, Jer 1. ja 23. luku, Matt 5: 17-18,
Sananlskujen esipuhe s. 769-770, Hebr 7. luku, 2 Kor 13:13, Matt 15:13-15,
Jer 29:7, Room 13:1-7, it 3.1-13, 1 et 2: 13-17, Luuk 20:20-26, Mark 12:13-17,
Luuk 20:20-26, Joh 0:25, Ps 82, Joh 10:30-42, Snl 8:14-18, Dan 3.luku,
Dan 6.luku, Viis 6. luku, 5 Moos 19:14, Joh 24:2, Ps 118:26, Ps 674:17,
Snl 22:28, 23:10
ISRAEL 1 Moos 32:27-28, 1 Moos 12.3, 1 Moos 11.8, 2 Moos 19:5-6,
2 Moos 33:16, 4 Moos 6:24-27, 23:9, 5 Moos 6:1-9, 30:1-5, 32:7-8,
Obadjan kirja, Sak 2:8, 2 Moos 8.16-19, Miika 2. ja 3. luku,
luukas 11.luku, Room 1.luku, Ef 6.luku, Psalmi 127
1. ja 2. Psalmi
23.Psalmi
1. Davidin Psalmi. Herra on minun paimeneni: ei minulta mitään puutu.
2. Hän kaitsee minua viheriäisessä niityssä, ja vie minua virvoittavan veden tykö.
3. Minun sieluni hän virvoittaa: hän vie minun oikialle tielle, nimensä tähden.
4. Ja vaikka minä vaeltaisin pimiässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahuutta,
ettäs olet kanssani: sinun vitsas ja sauvas minun tukevat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän vihollisteni kohdalle: sinä voitelet minun pääni öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Hyvyys ja laupius noudattavat minua kaiken elinaikani, ja minä saan asua
Herran huoneessa ijankaikkisesti.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

”Ja katsokaat sen kaupungin parasta, johonka minä olen antanut teitä wietää,
ja rukoilkaa sen edestä Herraa, sillä koska HÄN menestyy,
niin myöskin te menestytte.”   Jeremian kirjan luku 29 ja jae 7 

Coco Pyhä Raamattu 1642
Jer 29:7 Cadzocat Caupungin parast/ sinne cuin minä olen andanut teitä wiedä pois/
 ja rucoilcat hänen edestäns HERra: sillä cosca hän menesty/ nijn myös te menestytte:

Raamattu 33/38
29:7 Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt,
ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos
Jeremia 29: 7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt.
Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

25.11.2011 09:41

25.11.2011 20:21

25.11.2011 22:52

Vieras

27.11.2011 00:26

Raamattua lukeneena en voi muuta kuin yhtyä psalmin 83 lukuun,paljon muutakin löytyy profeetallista ilmoituksia kyseisestä asiasta.Joka minun kansaani(israel)siunaa sitä minä(Jumala)siunaan ja joka kiroaa sen minäkin(Jumala)kiroan.

27.11.2011 01:10

Tuomioja on demareilla Jumalan asemassa

#542 #541 Hannu Taipale pyytää anteeksi! Annanko anteeksi?27.11.2011 01:10

27.11.2011 06:25

Demareille ottaa koville Tuomiojan virheet ja niihin puuttuminen. Syytetään jopa vääräksi profeetaksi heh.
Juhani Starczewski

#543 Re: Hannu Taipale pyytää anteeksi! Annanko anteeksi?

27.11.2011 12:28

#541: Juhani Starczewski - Hannu Taipale pyytää anteeksi! Annanko anteeksi? 

SYDÄMELLISET KIITOKSENI ESIRUKOUSTANNE JA YLÄKERRAN PIKAVASTAUKSESTA!

Sana sanoo: 
"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut;

joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Olen nyt toiminut tuon Sanan mukaan Hannu Taipaleen kohdalla!

Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa.
Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

Vierailija

#544 Jaakobin viisaat neuvot:

27.11.2011 15:42

Jaaakob 3:13-18 "Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. 14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan. 15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. 16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno. 17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. 18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille."
Jaakob 5:11-12 "11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?"
Jaakob 5:7-10 "7. Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen. 8. Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä. 9. Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella. 10. Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä..."

27.11.2011 15:48

27.11.2011 15:50

27.11.2011 17:41

27.11.2011 19:20

Juhani Starczewski
Adressin tekijä

#549 Re: Re: Re:

27.11.2011 19:23

#547: - Re: Re:  Onko tämä toisten maille perustettu valtiokyhäelmä ihan varmasti se Raamatun Israel?Kenen maille se teidän mielestänne on perustettu??http://www.onkosetotta.net/artikkeli/36

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei Israelin Jumala valehtele, koska Hän itse on antanut nuo maat israelilaisille, joita palestiinalaiset nyt miehittävät/asuvat!

http://koti.phnet.fi/petripaavola/12sukukuntaa.jpg...

Israelin kaksitoista heimoa
Israelin kahdentoista sukukunnan maa-alueet.

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi.
Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

Jeesus on tie, totuus ja elämä

#550 Re: Re: Re:

27.11.2011 19:52

#547: - Re: Re:  

Kansakuntien johtajien eli "tämän maailman viisaiden" mielestä maa kuuluu Palestiinalle, vaikka tämän nimistä maata ei ole koskaan ollutkaan.

Raamatun mukaan Jumala omistaa kaiken, sillä Hän on tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Ks. esim. 5. Moos. 10:14, Ps. 24:1, Ps. 50:12, Neh. 9:6, Ap.t. 17:24 ja 1. Kor. 10:26)

Jokainen tietää, että omistajalla on oikeus menetellä omaisuutensa suhteen niin kuin hän haluaa. Tässä tapauksessa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on ilmoittanut meille sanassaan, että Hän on antanut Israelin maan Israelin kansalle ja valvoo sanaansa toteuttaaksensa sen.

Tämän päivän uutiset osoittavat,

• kuinka kirjaimellisesti ja tarkasti Jerusalemia ja Israelia koskevat profetiat täyttyvät
  • ja kuinka tietämättömiä ja sokeita kansakuntien edustajat ja päättäjät ovat siitä, kuinka heidän ja heidän edustamiensa kansakuntien käy ryhtyessään Jerusalemia ja Israelia jakamaan 

Ilmiselvää on, että YK ja Lähi-idän kvartetti (USA, Venäjä, YK ja EU) yrittävät tuhota Israelin ja kieltää siltä oikeuden Jumalan antamaan maahan.

Israelin vastaisilla toimilla tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin olemaan seurauksensa, sillä

• kansakunnat ovat Jumalan edessä kuin pisara sangon uurteessa (Jesaja 40:15-17)
  • ja "Hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku". (Psalmi 121:4)  

Kansakuntien agenda ja Jumalan agenda ovat ristiriidassa keskenään, sillä Herra on antanut Israelin maan kansalleen Israelille, ei Palestiinan kansalle. 

Maan jakamiseen liittyvät tapahtumat käyvät selville esim. Jeremian 30 luvusta ja se kenelle Israelin maa kuuluu, käy ilmi mm. Hesekielin 35 ja 36 luvusta.

Katso myös Jooel 3 luku (vuoden 1992 käännöksessä luku 4), Sakarja 1 luvun jakeet 18-21 (neljä sarvea=Lähi-idän kvartetti) sekä luvut 12 - 14, joissa kerrotaan mm. siitä kuinka Herra tekee Jerusalemista juovuttavan maljan ja väkikiven kaikille kansakunnille.

Ennen kuin esität Lähi-idän ongelmaan oman kantasi sinun on syytä vastata rehellisesti seuraaviin kysymyksiin:

1. kuka tai ketkä kansakunnista tukevat niitä maita ja järjestöjä, joiden päämääränä on  (ks. linkit http://fi.wikipedia.org/wiki/Hamas ja http://fi.wikipedia.org/wiki/Hizbollah ) Israelin tuhoaminen?
  2. kuka tai ketkä kansakuntien edustajista tukevat Israelia, jonka tavoitteena on säilyä juutalaisena kansakuntana ja puolustaa maataan ja asukkaitaan sitä vastaan suunnatuilta hyökkäyksiltä?
  3. kumman puolella Suomi ja sen päättäjät ovat?
  4. kumman puolella Israelin Jumala on?
  5. kenen puolella sinä olet?

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…