Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle


Vieras

#601

16.06.2015 19:35

Hyvä asia. Pienituloisia eläkkeensaajia on todella paljon.

Vieras

#602

16.06.2015 19:47

Olen täysin samaa mieltä. Asun alueella joissa on lisäkseni muitakin iäkkäitäi itsenikaltaisia eläkeläisiä. Kun puoliso on kuollut ja eläkeläinen on jäänyt yhteiseen asuntoon, niin neliömäärät saattavat ylittyä kymmenelläkin m2:llä ns.vuokratuen sallitut rajat. Me eläkeläiset emme jaksa etsiä uusia pienempiä vuokra-asuntoja ja emme taudeiltamme useinkaan jaksa muuttoja suorittaa. Asuntoja ei ole. Vuokratuen menetys saattaa olla suurempikin kuin 150e,/kk
Oma "ylisuuri" vuokra-asuntoni mahdollistaa minulle pyörötuolilla liikkumisen kun artroosini on vienyt loputkin niveleni.Ontumalla mennään...

Vieras

#603

16.06.2015 20:24

Ei köyhiltä saa ottaa enään mitään pois...riittää kun vouti vie osan

Vieras

#604

16.06.2015 20:37

Olen itse tulossa eläkeikään vajaan vuoden päästä!
Jos pieniin eläkkeisiin tulee leikauksia on minulla myös edessä se että ostanko ruokaa vai lääkeet. Kyllä lääkeet jää ostamatta kun eläke ei riitä!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.06.2015 21:10



Vieras

#606

16.06.2015 22:07

On väärin ottaa eläkeläisiltä pienestä eläkkeestä ,monet nyt jo elävät ihan rajoilla, saako ruokaa ostettua ja maksut maksettua , meillä olisi todella isotuloisia, joilta olisi oikeudenmukaisuuden nimissä syytäkin leikata tuloista , eläkkeellä olevat ovat varmasti eläkkeensä jo maksaneet, ja.nyt sitä ei maksettaisi , miksi ??

Vieras

#607

17.06.2015 00:00

Allekirjoitin siksi, kun itsekin olen pienituloinen eläkeläinen. Jos vielä kiristetään nälkävyötä niin ei auta kuin vähentää syömistä. Esim. terveelliset ruuat jää vähemmälle ja lääkkeet pois. Ihmetellä täytyy miksi ei oteta isompi tuloisilta enemmän. Suomessa ollaan menossa huonompaan suuntaan näissä asioissa. Se on iso raha meille se 200 eurookin. Haloo päättäjät!!!!!!

Vieras

#608

17.06.2015 02:29

Tämän adressin mukana, kun se sitten menee päättäjille, pitäisi mielestäni olla myös edes joitakin tähän adressiin allekirjoittaneiden karuja kommentointeja siitä, millä kaikella tavoin asumistuen pienentäminen aiheuttaisi elämään vaikeuksia. Jotta päättäjät todella tiedostaisivat tilanteen vakavuuden!

LeenaP

#609 Meinaan tulostaa myös täältä karut kommentit

17.06.2015 04:01

#608: -

Adressin liitteeksi!

 


Vieras

#610

17.06.2015 04:12

Jo riittää tämä poliittisen eliitin kyykytys !!!!

Vieras

#611 joo itkin minäkin muutaman yön

17.06.2015 04:49

#597: - Re:  

 ja olen vain miettinyt miten selviän.  eräs uskova sukulainen vielä vetelee raamatunlauseita"miten pitää oppia oloihinsa tyytymään" ja miten pitää siunata uskovaa soinia ja sipilää ovat sentäs uskovia jumalan miehiä. Että ei saa taistella heitä vastaan ja en saa mennä perusturvaan, koska se ei ole uskovalle sopivaa. Itketty on kun aina syyllistetään. elämä 350€ kk tuloilla leikkauksen jälkeen...mutta perusturvaankaan ei saisi mennä


Vieras

#612

17.06.2015 05:46

eläkeläisäitini tiukoilla, asumistuki tosi tärkeä. Jos nyt postuu, on pakko mennä sossun luukulle. Itse ei kykene hoitamaan asioitaan, onneksi hänellä omaiset. Monella ei ole..

Vieras

#613

17.06.2015 06:15

miksi köyhimmiltä täytyy viedä

Vieras

#614 Re:

17.06.2015 06:46

#602: -  

 Minä asun 40 neliöisessä asunnossa joka tuskin on kenestäkään ylisuuri? Talo on valtion tukemaa ARA-tuotantoa josta VVO ottaa kovan vuokran. Pitäisköhän valtion myös syynätä läpi VVOn toiminta ja vuokratasot jos vähävaraisille tarkoitetussa talossa on raha tiukassa jopa ennen asumistuen yhtenäistämistä?


Vieras

#615 593,lle

17.06.2015 06:49

593 Kiitos tekstistäsi.  Turku ryhmä? Olisiko tämä ryuhmä joka voisi aloittaa kansalaisaloitteen asiasta, Leena Perttu ei osaa, enkä itsekkään. 

Ja tarvittaisiin osaamista, niin kielenmuotoilussa, kuin nimienkeruu lupien hakemisessa jne, jos ryhmänne voisi aloittaa hakemuksen/aloitteen, kerääjiä varmaan löytyy, ja kun alku materiaali olisi kunnossa, julisteet ja keräyslistat, paikkakunnittain varmaan löytyy sen verran varoja että ne pystyisi paikkakunnittain tilamaan, ei kuitenkaan ylihinnoiteltuina.  Lopuksi jonkun pitäisi aloite myös luovuttaa eduskuntaan jne.

Edelleen itse ihmettelen eläkejärjestöjä jotka eivät tätä tee.  Onko "kultaiset kädenpuristelut" arvokkaampia kuin tuhansien ja taas tuhansien eläkeläisten hyvinvointi?

Tasapuolistako

#616

17.06.2015 08:11

Eläkkeensaajan asumistuen muutos laittaisi eläkeläiset eri arvoiseen asemaan.Jotka onnistuisivat saamaan sen "halvemman"asunnon,kun kaikillehan niitä ei varmasti ole.Heillä olisi kohtuullinen se asumistuki (jos näin on että halvempaan saa ok yleisen asumistuen??kun halvempaan muuttamisesta kirjoitetaan)mutta jotka joutuisivat asumaan vähänkin kalliimmassa asunnossaan joutuisivat maksamaan aivan kohtuuttomasti vuokraa.Nykyinen eläkkeensaajan asumistuki antaa Mielestäni kohtuullisen asumisen.

Eifoliohattu

#617 Yhdestä eläkeläisnaisesta kaikki lähti

17.06.2015 09:12

 Sairaseläkkeellä oleva Kainuussa elävä sairaseläkkeellä oleva nainen ja häntä kadehtiva väki sai tämän leikkauksen aikaan. Hitler meininkiä.Nainen on kehunut takuueläkettä ja sitä ettei enään tarvi mennä sosiaaliluukulle vahdittavaksi. Nyt joutuu hän ja lukuisat muutkin. 


Vieras

#618

17.06.2015 09:30

Heikommassa tilanteessa olevilta EI TODELLAKAAN oteta enempää rahaa kuin tällä hetkellä otetaan. Tämä koskee KAIKKIA eläkeläisiä, työttömiä, opiskelijoita ja heikommalla palkalla töitä tekeviä ihmisiä

Vieras

#619

17.06.2015 10:35

En hyväksy pienituloisten eläkeläisten kyykyttämistä vielä lilsää.

Vieras

#620

17.06.2015 11:19

Asumistuki on säädetty vähävaraisten tueksi, jotta he pystyisivät maksamaan asumisesta koituvat menot. Vuokrakatto purettiin sillä verukkeella tuet korvaisivat asumistuen nousun. Vuokratalot takaisi ja riitti halpoja asuntoja. Asu tokeinottelulle stoppi.

Vieras

#621

17.06.2015 12:52

Sain Mika Niikolta viestiini takaisin, pienen lauseen:  Pitää katsoa eduskunnassa jne.. Eli joo, toivotaan, rukoillaan, anotaan että joku järki voittaa.  Asumistukia pieneläkeläisiltä EI SAA pienentää.


Vieras

#622

17.06.2015 13:23

Sen takia kirjoitin adressin,koska eläkkeensaajan asumistukea ei saa leikata kaikkein köyhimmiltä.

Vieras

#623

17.06.2015 13:28

Hyvä,että tällaista adressia kerätään! Toivon mukaan tämä saa ihmiset ottamaan kantaa ja allekirjoittamaan adressin!Mieletöntä ottaa edut niiltä,jotka muutenkin ovat heikossa asemassa!!Eikö säästöjä saisi nopeammin,kun esim.kansanedustajat ja ministerit puolittaisivat palkkansa. Tulisi kerralla hurjat säästöt,eikä tarvitse odottaa vuosikausia eläkeläisten tuista tulevaa säästöä. Ja mitä säästöä on ,jos asumistukea pienennetään,joutuvat ihmiset sitten sossun luukulle!

Vieras

#624

17.06.2015 14:14

Pieni eläke, jos asumistuki lienee, niin vaikeuksia tulla toimeen tahallisesti
Oma piha kuntoon

#625 Re:

17.06.2015 14:34

#623: -  

Hallitus suunnittelee säästävänsä eläkeläisten asumistukimenoista 123 miljoonaa euroa vuodessa. Tuon summan voisi aivan hyvin nipistää kehitysyhteistyövaroista (budjetti noin 1 miljardi). Oma piha pitää hoitaa ensin! Järkyttävää katsella miten eläkeläiset jonottavat leipäjonossa!