Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle.
Vieras |
#27604.06.2015 15:52Siksi, että pienillä eläkkeillä ei tuu toimeen, elinkustannukset asuminen ja lääkkeet vievät koko pikkueläkkeen. Minusta on väärin, jos vanhus joutuu tinkimään tärkeistä lääkkeistään, ruokaa on pakko ostaa ja koti on oltava missä viettää aikaansa ja nukkua <3 <3 <3 |
Vieras |
#27704.06.2015 16:08Koska asia jonka puolesta taistellaan on Äärimäisen tärkeä.Pienituloisten sortaminen On lopetettava. Kiitos alkuun laittaneelle |
Kiukuttaa |
#27804.06.2015 16:44Mikä laskutoimitus noilla päättäjillä on kun muka asumistuki nousisi,ei pidä paikkaansa.tai että eläkkeensaajat asuvat ylisuurissa tai kalliissa vuokra-asunnoissa.Eihän meillä pienituloisilla eläkeläisillä ole edes varaa kalliisiin vuokra-asuntoihin,mehän joudumme itse maksamaan kohtuulliset asumismenot ylittävän osan vuokrasta.Ottaisivat asioista selvää... |
Vieras |
#27904.06.2015 17:49Tämä on moraalitonta, yhteiskunnan vähäosaisimmilta ei saa leikata lisää. |
Köyden jatkoksiko? Vieras |
#28004.06.2015 19:13Koska on todella häpeällistä, että eläkeläisten pienen pienistä tuloista vielä halutaan leikata. Jos tämä ja muut kaikkein köyhimpiä koskevat leikkaukset toteutetaan, saadaan nähdä, että itsemurhat lisääntyvät. Moni ei pysty enää ostamaan välttämättömiä lääkkeitä, eivätkä rahat riitä enää ruokaan ja muuhun aivan välttämättömään. Jos ihmiselle ei jää mitään keinoa selviytyä, moni kokee, ettei jää myöskään muuta vaihtoehtoa kuin lähtö oman käden kautta. Jo nyt joka toinen päivä yli 65-vuotias tekee itsemurhan. Vieläkö lukua pitäisi lisätä näillä taloudellisilla kiristystoimilla! Iso kiitos adressin tekijälle <3 Sipilältä todellakin odotettiin ymmärrystä ja tukea kaikkein heikoimmassa asemassa oleville, pieneläkeläisille. Eipä usko vaikuta siihen näköjään mitään. Kylmästi vaan ajetaan eläkeläiset nurkkaan, kyykytetään entistä enemmän. Sekö on palkka kovasta kymmenien vuosien työstä isänmaan ja yhteiskunnan hyväksi. Sinulla on Juha Sipilä todella syytä hävetä, koska leikkasit eläkeläisiltä viimeisetkin siiventyngät, joilla on yritetty räpiköidä eteenpäin. Ei olisi sinusta uskonut tällaista ja Soini hyvänä säestäjänä lyömässä jo ennestään lyötyjä. Olette tehneet julmia päätöksiä, kestättekö seuraukset, jotka tulevat olemaan dramaattiset.
|
Ei aivan siis uuden hallituksen syytä |
#281 Re: Re:05.06.2015 00:45Tämä esitys/ ehdotus, eläkkeensaajan asumistuen muutos yleiseksi asumistueksi on tehty hallituksen esityksessä. Kyseisen esityksen allekirjoituspäivä on ollut 24.4.2014, ja allekirjoittajina pääministeri Jyrki Katainen (kok) sekä peruspalveluministeri Susanna Huovinen (sd). Tieto löytyy netistä. |
Vieras |
#28205.06.2015 04:32Hävettää asua "lottovoittajien maassa"! Näin meillä ikäihmisiä kohdellaan.... |
Leena P Adressin tekijä |
#283 Re:05.06.2015 04:55joo oli aika törkeätä, kun joku kansanedustaja huusi siellä tv lähetyksessä että niillähän nousee asumistuki ainakin helsingin seudulla ja menin sitten laskemaan , niin oli valetta koko juttu. suututtaa tollainen tietämättömyys ja tyhmyys..kyllä tässä halvalla pistetään köyhiä eläkeläisiä |
Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)
05.06.2015 05:25- Poiston ajankohta: 05.06.2015
- Poistamisen syy:
Vieras |
#285 voi voi05.06.2015 06:21Tuo on trollausta =hämäystä kotitalous vähennys ja sumistuki eivät ole sama asia. |
Vieras |
#286 Kansalaisaloite05.06.2015 06:26Leena Perttu on laittanut tämän addressin tiedoituksiin mm; Kansalaisaloite01.06.2015 11:30olen ollut eläkkeensaajien keskusliittoon yhteydessä ja pyytänyt sieltä, että tekevät asiasta Kansalaisaloitteen, jonne luovutan tästä kaikki allekirjoittaneet ja kommentit. kerätään nyt lisää nimiä tänne ,joten allekirjoituksia tarvitaan!!! ...... Leena Perttu, Onkohan asia etenemässä, kiire sillä jo olisi. Opiskelija järjestivät mielenosoituksen, jolla silläkään tuskin oli merkitystä, jos saadaan keräyslistat jne, laita Leena sitten myös se mistä niitä saa, menen oman Pohjanmaan paikkakunnan kaduille jne kerämään nimiä ja niitähän tulee! Pidetään asiaa esillä, jospa jonkun omatunto heräisi. |
Leena Perttu |
#287 olen tehnyt keräyspohjan05.06.2015 07:22olen tehnyt pohjan minne voi kerätä adressiin nimiä niiltä joilla ei ole nettiä. laittakaa minulle sähköposti osoitteenne niin laitan pohjan tulemaan! hei laita sun sähköposti niin laitan pohjan tulemaan sinulle, tänne en sitä saanut tulemaan!!! kansalaisaloite ei ehkä käy koska ei ole laista kyse Tutustuin www.kansalaisaloite.fi/fi -sivustoon ja opin, että kansalaisaloitteen voi tehdä lakien muuttamiseksi tai kumoamiseksi. Nyt ei olla säätämässä lakia vaan aikomassa leikata etuuksia. Siksi adressi, mielenilmaukset ja lobbaaminen ovat ne keinot, joilla asiaan voidaan tässä vaiheessa vaikuttaa. |
#288 voi voi05.06.2015 07:26poistin hänen viestinsä kotitalousvähennyksistä,koska ei kuulu mitenkään tänne |
Anne |
#289 Sairaat työkyvyttömyyseläkeläiset05.06.2015 07:26Pelkällä kansaneläkkeellä ja takuueläkkeellä elää myös useita muita eläkeläisryhmiä, esim mielenterveyspotilaita, joilla on myös isoja terveyskuluja eikä kykyä ajaa omia asioitaan. Tulee olemaan iso joukko ihmisiä joille toimeentulotukihakemuksenteko on ylipääsemättömän vaikeaa, samoin edullisemman asunnon johon toimeentuloa hakevan edellytetään muuttavan. Monien psyykepotilaiden lääkemyöntyvyys on jo nyt heikkoa ja rahattomuuden vuoksi saattaa loputkin jäädä hakematta ja silloin ambulanssi kutsuu monia vieden laitosjaksolle. Masennuspotilaille lääkkeiden poisjättäminen voi olla vielä kohtalokkaampaa. |
#290 Sairaat työkyvyttömyyseläkeläiset05.06.2015 07:29#289: Anne - Sairaat työkyvyttömyyseläkeläiset totta anne ja tähän pitää saada muutos .. |
Vieras |
#29105.06.2015 09:07Lääkeiden, ruoan yms hinnat ovat jatkuvasti nousussa. Myös eläkeläisten ostovoimasta ja ihmisarvoisesta elämästä tulee huolehtia. Eläkeläisillä pitää olla mahdollisuus asua mahdollisimman pitkään itsenäisesti ja sitä pitää tukea myös rahallisesti. |
Kari |
#292 Re:05.06.2015 10:13Mullakin on kokonaiseläke vain 40e/kk suurempi kuin sossutoimiston toimeentulotukiraja.Voikohan kela leikata asumistuen muutoksella ja pienentämisellä alle toimeentulotukinormien?Jos voi,niin yhteyttä kai otettava EU-tuomioistuimeen? |
Vieras |
#293 Re: olen tehnyt keräyspohjan05.06.2015 10:16#287: Leena Perttu - olen tehnyt keräyspohjan
Lakihan se on laki asumistuestakin. Eli jos huonosti käy niin pitäisi ensin odottaa kunnes lakia on muutettu ja vasta sitten aloittaa kansalaisaloite asiasta. Tästä uudistuksen dramaattisuudesta vielä sen verran, että takuueläke tuli Suomeen 2011 ja se nosti eläkkeitä 100 eurolla. Nyt lähtee useimmilta ainakin sen verran ja joiltain jopa 150-200€/kk. |
Vieras |
#294 Re: Re:05.06.2015 10:42Oli Terho ja Niikko Ps vauhdissa eivät ymmärtäneet asiasta tuon taivaallista.Teki pahaa kun kuunteli tuota eduskuntakeskustelua .Ovat myös pettäneet pieneläkeläisen valheillaan.Kyllä kannatus putoaa tasan tarkasti kun ovat nyt tasan tarkkaan vain porvarin asialla.Kyllä tuo verotos pitäisi saada korjattua yli 3000 tienaavien osalta kun eivät osallistu talkoisiin. |
Vieras |
#29505.06.2015 10:47Ajetaanko pientä eläkettä saavat nyt pois tutusta asuinympäristössään,tuttujen naapureitten ja ystävien läheltä.Eikö yksinäisiä vanhuksia/eläkeläisiä ole jo nyt liikaa.Ja ei pientä eläkettä saava pysty nytkään asumaan kalliissa tai ylisuurissa asunnossa.Kohtuullisen asumiskustannuksen ylittävän osan joutuu nyt jo maksamaan itse. |
Vieras |
#296 Re: Re: olen tehnyt keräyspohjan05.06.2015 10:56#293: - Re: olen tehnyt keräyspohjan Kyllä päättäjät on saatava ymmärtämään ettei nyt ole kyse turhasta kitinästä,vaan että pientä eläkettä saaville asumistuen pysyminen ainakin nykyisellään on elinehto.Jos tämä nyt menee läpi niin se on ja pysyy,muutosta siihen ei sen jälkeen saa. |
Vieras |
#297 Re: Re:05.06.2015 10:59Toimeentulotuki ei varmaan tule korvaamaan asumistuen menetystä jos tämä leikkaus toteutuu. |
Vieras |
#29805.06.2015 11:05Aina päättäjät puolustuskyvyttömien kimpussa. |
Vieras |
#299 Re: Re: Re:05.06.2015 11:19Miten voivatkin päättää asiasta kun ei heillä ole siitä oikeaa tietoa,miten suuresti tämä vaikuttaa pientä eläkettä saavan elämiseen kymmeniä vuosia,jos elinpäiviä on. |
leena |
#300 olen tehnyt keräyspohjan05.06.2015 12:34#293: - Re: olen tehnyt keräyspohjan en itse osaa tehdä kansalaisaloitetta joten voisiko joku joka osaa sen tehdä? olen pyytänyt eläkeliittoa sen tekemään mutta miettivät asiaa. Itse en valitettavasti osaa sitä puolta asiasta, tai ainakin tarviisin jonkun apuja tähän ja sellaista joka mua voisi auttaa!!! |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
59529 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
5546 Luotu: 02.11.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
1476 Luotu: 21.11.2024
Jyväskylän kaupunki ei saa luopua Nuorten taidetyöpajan tiloista
878 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Siuntion vuodeosaston ja Villa Charlottan toiminnan säilyttämisen puolesta Vädjan för bevarande av Sjundeå bäddavdelning och Villa Charlotta
682 Luotu: 17.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
1125 Luotu: 13.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
1065 Luotu: 05.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
411 Luotu: 01.11.2024
Adressi Porlammin päiväkodin säilyttämisen puolesta
144 Luotu: 18.11.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
129 Luotu: 19.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2903 Luotu: 07.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28490 Luotu: 08.10.2024
VAATIMUS POIKKEUSLUPIEN POISTAMISESTA KOKOMUUNNOSRISTEYTYSTEN OSALTA KARVANLAATUJEN SISÄLLÄ SML:n LIITTOKOKOUKSEEN
74 Luotu: 20.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
398 Luotu: 07.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15019 Luotu: 15.07.2023
Opiskelijoiden tukien korotus/ Höja studerandes stöd
69 Luotu: 20.11.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
656 Luotu: 15.10.2024
Vastustamme tuulivoimaloiden rakentamista Hillonevalle Saarijärven Pylkönmäelle vakituisen- ja loma-asutuksen läheisyyteen
351 Luotu: 18.03.2021
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
666 Luotu: 01.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
886 Luotu: 15.05.2023