Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

12.08.2015 09:31

Eläkkeensaajien taloudellinen elämä kurjistuu entisestään jos asumistukea lasketaan yleisen asumistuen tasolle.

Vieras

12.08.2015 10:29

Eläkeläiset kärsivät eniten tästä asumistuen muutoksesta.

Jos lasketaan työttömyyspäivärahan(705€) mukaan, niin kelan laskelman mukaan asumistuki olisi n. 328,80 e/kk 32 m² neliönasunnosta jossa vuokra on 470e/kk.

Kun lasketaan eläkkeen mukaan.

Eläke olisi vaikka 810 niin kelan laskelman mukaan se olisi n. 295,20 e/kk.

Vieras

12.08.2015 10:58

Siksi koska hallitus meinaa riistää köyhiltä rahat

Vieras

12.08.2015 13:22

Eläkeläiset ry - Pensionärerna rf (valtakunnallinen) otti kantaa eläkkeensaajan asumistuen poistoon heinäkuun lopulla.

- Jos yhdellä sanalla pitää sanoa, mitä hallitusohjelma on eläkeläisille niin se sana on ”armoton”, luonnehti Kajaanin Eläkeläisten 55-vuotisjuhlissa Jormuan lavalla liki 400 hengen yleisölle puhunut Eläkeläiset ry:n puheenjohtaja Martti Korhonen.

http://www.elakelaiset.fi/fi/?newspage=202

Juttu kokonaisuudessaan Kansan Tahdon verkkosivulla

Vieras

12.08.2015 13:28

Nämä yksityiskohtaiset ja koskettavat kuvaukset niistä vaikeuksista jotka liittyy sossusta rahaan hakemiseen päättäjien tulisi saada lukea, koska kuvittelevat että sieltä niin hyvin voi hakea rahaa asumistuen pienenettyä. Tämän päivän Stubbin lausunnoista sai kyllä sen kuvan että ovat jo aika pitkälle päättäneet budjetista ja että se seuraa hyvin tarkasti hallitusohjelmaa. 

Vieras

12.08.2015 13:36

22.7.2015: Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry /

Pensionstagarnas Centralförbund PCF

vetosi hallituspuolueiden puheenjohtajiin eläkkeensaajien asumistuen säilyttämisen puolesta.

http://www.elakkeensaajat.fi/edunvalvonta/tiedotteet-kannanotot/

Periksi ei anneta.

Vieras

12.08.2015 15:03

olen pienituloinen eläkeläinen ja minulla on 2 kehitysvammais
ta aikuista, jotka asuvat tukiasunnossa ja he joutuvat maksa
maan vuokran joka kuukausi jos heidän asumistukeen koske
taan niin he joutuvat hakemaan toimeentulotukea, jotta sel
viytyvät vuokranmaksusta, missä päättäjien järki on

Vieras

12.08.2015 15:23

olen pienituloinen eläkeläinen, jos minulta otetaan asumis tuki pois joudun menemään välittömästi toimeentuloluukulle, ottakaa suomen rikkailta niitä  verotuloja, älkääkä  olko  aina  köyhien  kimpussa.

Vieras

12.08.2015 16:23

Ottakaa myös se huomioon että jos köyhällä eläkeläisellä kuitenkin on säästettynä pahan päivän varalle jotain yllätysmenoa varten pieni varmuusvara tilille, niin eihän silloin mitään toimeentulotukea saa ennenkuin viimeiset säästötkin on kulutettu.

Yksi monista

#1710 MIELENOSOITUS

12.08.2015 17:40

KAIKKI MUKAAN SUURPROTESTIIN 22.8 klo 14.00-19.00 Helsiinkiin Rautatientorille ja siitä marssi Hakaniementorille.

Facebookissa on Suurprotesti 22.8 Helsinkiin sivusto jossa voi ilmoittaa osallistumisensa.

Joukkovoima hallituspolitiikkaa vastaan ryhmästä tai paikallisryhmistä löytyy tietoa kyydeistä.

NYT EI ANNETA PERIKSI. EI TÄSSÄ KUOLEMAANKAAN RUVETA VAIKKA PÄÄTTÄJÄT NIIN HALUAVAT. Meillä on oikeus elää muulloikin kun nousu kaudella.

ISOISOISOVANHEMPAMME TAISTELIVAT 1918.

PITÄÄKÖ PALATA SIIHEN VAI VOITTAAKO JÄRKI PÄÄTTÄJILLÄ. Toivottavasti.

KAIKKI MUKAAN. NÄYTETÄÄN MITÄ MIELTÄ OLEMME. ETTÄ TÄMÄ ON VÄÄRIN !!!!! Köyhiä ei tarvitse kyykyttää !!!!!

TERV. YKSI MONISTA

Vieras

12.08.2015 17:42

Soinikin muunmuassa on moneen kertaan tuonut esiin takuueläkkeeseen tehtävän n.20€ korotuksen.Mutta onko näin(oikaiskaa jos olen väärässä)että siitä hyötyvät vain ne takuueläkeläiset joilla on hyvä tuloinen tai isompaa eläkettä saava puoliso jotka eivät saa eläkkeensaajan asumistukea.Asumistukea saavat menettävät enemmän Kun mitä on tuo n20€ korotus jos asumistuki muuttuu.Tuo korotuksesta tuleva hyöty meneekin niille jotka eivät sitä kipeimmin tarvitsisi.Joten turhaa on selittää että takuueläkettä korotetaan.

Vieras

12.08.2015 18:23

Ei eläkeläisten tarvitse enempää kärsiä.

Vieras

12.08.2015 18:25

Olen eläkeläinen.

Vieras

12.08.2015 19:10

Mtv3:n uutisissa otettiin esille takuueläkkeen 23 euron korotus, "joka varmasti miellyttää eläkeläisiä" :(

Vieras

12.08.2015 20:16

Eläkeläisiltä ei saa leikata mitään pois! Eläkkeensaajan asumistukea ei saa leikata!

Vieras

#1716 Re:

12.08.2015 22:52

#1711: -  

Takuueläke nousee 20 € ja samalla asumistuki voi laskea yksinäisellä takuueläkeläisellä 130 €. Jos asuu omistusasunnossa, jossa on pieni vastike, jää tuo 20 € elämiseen.

Alexander Stubb oli perustellut takuueläkkeen nostoa näin: "Takuueläkkeen saajat eivät voi parantaa asemaansa omin toimin, koska heillä ei ole työikää tai työkykyä. Heikommassa asemassa olevia pitää myös budjettitoimin tavalla tai toisella pystyä tukemaan" (turun Sanomat 11.8.)

Toivotaan, että hänelle valkenee, että hallitus on nyt viemässä monelta takuueläkeläiseltä enemmän kuin on koko takuueläkkeen määrä. Miksei voi myöntää, ettei tajunnut sopeutustoimia suunniteltaessa, mitä tämä käytännössä tarkoittaa.

Mikä on tämä hyvinvointivaltio, joka kohtelee jäseniään näin. Eikö vanha sanonta kuulu: ”Valtion ja hallituksen arvot näkyvät siinä, miten se kohtelee sen heikoimpia jäseniä”.

Vieras

12.08.2015 23:26

Kerikka just sitten sai suomesta puolitoista miljardia:(, ja oman maan vanhukset ajetaan rotankoloihin!

Vieras

#1718 Re:

13.08.2015 04:51

#1717: -  

48 vuoden tuöurani aikana on varmaankin maksettu veroja.niin paljon, että tuntuu törkeältä ettei  meitä  eläkeläisiä arvosteta. Vuokra 811 euroa ja tuki 199 euroa. Uusi järjestelmä veisi 105 euroa. Nyt tekee  jo tiukkaa. Joskus tuntuu etteikö tämä raha pula koskaan helpolta. Yksinhuoltajana oli kireetä. Ja nyt  eläkkeellä tämä vasta on vaikeeta. Hallitus meitä vielä rankaisee. Ainoo tuki mitä olen saanut asumistuki. Ei täällä pääkaupunkiseudulla niin vain vaihdeta asuntoa. Minun asunto ei ole suuri mutta vuokrat ovat tätä. Olen asunut 27 vuotta . Tämä on minun koti. 

Vieras

#1719 Re:

13.08.2015 07:21

#1714: -  

Pitävätkö päättäjät eläkeläisiä ihan tyhminä....vaikka ollaan eläkkeellä tai työkyvyttömyys eläkkeellä niin onhan vielä järki päässä.Mitä hyötyä tuosta 23€ korotuksesta on kun asumistuessa otetaan paljon enemmän pois.Selittäkääpäs päättäjät mikä siinä eläkeläisiä miellyttää kun rahaa ei ole edes terveelliseen ruokaan nytkään, eikä rahaa muihin tarpeellisiin kuluihin,saati sitten kun asumistukeen puututaan.Muutkin pientä eläkettä saavat joutuvat pulaan SSS miehet puhuvat vain takuueläkettä saavista.Asumistuki tulee säilyttää ainakin nykyisellään,se antaa jotenkin mahdollisuuden kohtuulliseen asumiseen eläkeläisillekin.Kodeistaan ei saa ketään ajaa,kotihan vuokra asunto on eläkeläisellekin.Eikä mistään kaikille edes löydy"halvempaa"asuntoa kun eihän nytkään heillä ole varaa kalliissa asunnossa edes asua.Asumistukea kun ei saa kun kohtuulliseen asumisen menoon,mikä on kullakin paikkakunnalla määritelty.Lopun vuokran maksaa omasta pussistaan.

Vieras

13.08.2015 07:42

Aivan väärä paikka hakea säästöä täältä.

Vieras

#1721 Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

13.08.2015 08:14

Jos on koko ikänsä tehnyt töitä, eikö ole mitään pystynyt säästämään, vaan on edelleen köyhä?

Meikäläinenkin on eläkkeellä, mutta olen säästänyt oman asunnon ja pankissakin on vielä rahaa. Mistä nämä köyhät eläkeläiset oikein tulevat? Kertokaa minulle

Vieras

#1722 Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

13.08.2015 08:26

#1721: - Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea 

Joillakin on vaan pieni palkka ja lapsiä jotka on pitäny elättää ja kouluttaa. Siitä ei vaan ole jäänyt säästöön. Eikä ole rohkeutta ottaa  velkaa. Ja jos taloudessa on kaksi työssä käyvää. Tilanne on  toinen. 

Vieras

#1723 Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

13.08.2015 08:59

#1721: - Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea 

Tasan ei käy onnen lahjat.... jäin yksinhuoltajaksi ja sitten jouduin alle 50v työkyvyttömyyseläkkeelle kun parantumaton sairaus iski.14 vuotiaana lähdin töihin.Eläkkeeni jäi pieneksi,eläkkeensaajan asumistuki mahdollistaa asumisen nykyisessä kaupungin vuokra-asunnossa,itse joudun kyllä maksamaan lisäomavastuuta vuokrastani.Yhtään enempää en pysty vuokraa maksamaan.

Vieras

#1724 Re: Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

13.08.2015 09:10

#1723: - Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea 

Näin se on köyhyys ei ole aina oma syy. Elämä voi olla yllätyksiä täynnä mihin on mahdoton vaikuttaa  ja jos  vielä puuttuu tukiverkosto ympäriltä. 

Vieras

13.08.2015 10:27

koska pienituloisille eläkeläisille se on vääryys