Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Vieras

#1721 Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

13.08.2015 08:14

Jos on koko ikänsä tehnyt töitä, eikö ole mitään pystynyt säästämään, vaan on edelleen köyhä?

Meikäläinenkin on eläkkeellä, mutta olen säästänyt oman asunnon ja pankissakin on vielä rahaa. Mistä nämä köyhät eläkeläiset oikein tulevat? Kertokaa minulle

Vastaukset

Vieras

#1722 Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

2015-08-13 08:26:12

#1721: - Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea 

Joillakin on vaan pieni palkka ja lapsiä jotka on pitäny elättää ja kouluttaa. Siitä ei vaan ole jäänyt säästöön. Eikä ole rohkeutta ottaa  velkaa. Ja jos taloudessa on kaksi työssä käyvää. Tilanne on  toinen. 

Vieras

#1723 Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

2015-08-13 08:59:30

#1721: - Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea 

Tasan ei käy onnen lahjat.... jäin yksinhuoltajaksi ja sitten jouduin alle 50v työkyvyttömyyseläkkeelle kun parantumaton sairaus iski.14 vuotiaana lähdin töihin.Eläkkeeni jäi pieneksi,eläkkeensaajan asumistuki mahdollistaa asumisen nykyisessä kaupungin vuokra-asunnossa,itse joudun kyllä maksamaan lisäomavastuuta vuokrastani.Yhtään enempää en pysty vuokraa maksamaan.

Vieras

#1727 Re: Kaikki eläkeläiset eivät ole köyhiä eivätkä tarvitse yhteiskunnan tukea

2015-08-13 14:39:01

On paljon myös synnynnäisesti sairaita, nuorena onnettomuuksissa tms. vammautuneita, joille ei ole koskaan kertynyt työhistoriaa ja sen vuoksi takuueläkkeellä. Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia.