Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#134 Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa06.02.2013 10:16#132: Montako puuta - Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Häveten tunnustan, etten ollut huutamassa minkään puolesta silloin kun Mechelininkatua alettiin rakentaa, mutta kadun alle taisi jäädä enemmän venäläisten kaalipeltoja ja huvilanomistajien kukkapenkkejä kuin puita. Mutta missäs olivat pyöräilykulttuurin vaalijat silloin? 1900-luvun alussahan pyörä oli ehdottomasti suosituin ajoneuvo hevospelien ohella ja silloin olisi vielä ollut mahdollista torpata autojen invaasio kaupunkien keskustaan. Epäilyttää vieläkin, että katusuunnitelmassa on kavennettu myös puukujannetta. Kun tällaista suunnitelmaa on vakavissaan lähdetty tekemään olisi ollut rehellisempää unohtaa kaikenlainen miljöön vaalinta ja raakata lehmukset pois kokonaan. Ei niistä taimista kuitenkaan koskaan tule kunnon puita, muutamista viime vuosina kujanteeseen istutetuista sen näkee. Elleivät liikenteen saasteet niitä nujerra niin tiesuola ja kolhiva auraus viimeistään. Silloin kun nykyiset puut istutettiin olivat liikenneolot vielä aivan toiset, Suomi on autoistunut niin myöhään. |
Vastaukset
Pysäkillä seisoja |
#135 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-06 12:32:14#134: Ainotar - Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Tässä vaiheessa meikäläisellä pitäisi kai olla ikää reilut 110 vuotta, jotta olisi itse ehtinyt mukaan Mechelininkadun rakennustalkoisiin. Tähän emme taida ihan vielä päästä. Mitä tulee puukujanteen kaatoaikeisiin ja ylipäänsä koko katusuunnitelmaan, niin rehellisyys ei muutenkaan ole se ominaisuus, joka tästä jää päällimmäiseksi mieleen. Kaupunki joutuu teeskentelemään, että se noudattaa omia suunnitteluohjeitaan arvoympäristön suojelusta, asukkaiden kuulemisesta ja muista hurskaista paperinmaksuisista periaatteista, joilla ei ole paljoakaan tekemistä tämän prosessin kanssa. Siksi se puhuu yhtä ja tekee toista. Myös matkan varrella on ollut aika monta vaihetta, joissa kaupungin menettelyn tasapuolisuuden voi hyvin perustein kyseenalaistaa. Koko hankkeella taitaa sitä paitsi olla melko vähän tekemistä liikenteen edistämisen kanssa. Ennemmin tämä on nähtävä uuden poliittisen broileripolven yrityksenä kerätä sulkia hattuun. Viivottimella pannaan kantakaupunkia uuteen uskoon oman maun mukaan. Samalla näytetään keskisormea töölöläisille, joita kai pidetään sopivina vallankäytön ja nöyryyttämisen kohteina. Tältä keskustelupalstalta löytyy useita kommentteja, joiden taustalta löytyy ihan muita motiiveja kuin pyyteetön pyöräilyn edistäminen. Silmiinpistävää on myös se, että aina uudelleen yritetään väkisin synnyttää pyöräily vastaan autoilu -rintama, vaikka täällä puolustetaan joukkoliikennettä, josta kohta on vain muisto jäljellä. Keskusteluista on helposti pääteltävissä, että kiivaimmin muutoksia ajavat ja kovaäänisimmät ovat tuskin edes käyneet tällä puolella kaupunkia, sen verran asiantuntemattomia väitteitä täällä on esitetty. Mechelininkadusta on tehty kohde, jossa voi turvallisen välimatkan päässä ja omia etujaan haittaamatta näyttää vasta saavutettua valtaa. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101478 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2702 Luotu: 01.12.2024
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
1807 Luotu: 12.12.2024
Säilytetään Kokkola-lisä!
1246 Luotu: 03.12.2024
Kurun Hirsilinna säilytettävä
778 Luotu: 30.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15794 Luotu: 15.07.2023
Forssan sairaalan palvelut turvattava
3995 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Keskolle Tarvasjoen K-kaupan vuoksi!
588 Luotu: 13.12.2024
Hollolan musiikkiluokkien tulevaisuus on turvattava!
505 Luotu: 13.12.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
6006 Luotu: 02.11.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
622 Luotu: 24.11.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15858 Luotu: 20.10.2022
Neitoperhon päiväkodin toimintaa jatkettava
370 Luotu: 18.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
357 Luotu: 13.12.2024
Säilyttäkää Bölen luonnonmetsä Kotimetsä 2 -alueella - Bevara Böles naturskog på Hemskog 2-området
354 Luotu: 01.12.2024
Lämmöt päälle Nälkälinnanmäen vanhaan kirjastoon!
333 Luotu: 02.12.2024
Keskuspuisto on luontoa ja ulkoilijoita varten! Ei ympäristön ja alueen pilaavaa likaisen lumen vastaanottopaikkaa Keskuspuistoon!
317 Luotu: 10.12.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
3268 Luotu: 07.10.2024
Maksamaan saariston tiet kuntoon!
292 Luotu: 30.11.2024
Rajamäen koulun 6. luokkien hallinnollisuus alakouluun
289 Luotu: 06.12.2024