Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Tapio Keihänen |
#112 Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 503.02.2013 14:44Tähän mennessä tapahtunutta: Mikä pyörätie? Missä? Oliko jalkakäytävä tarkoitettu ajoneuvoliikenteeseen? Kasvi kasvaa! Leikkimielinen autoilija leikkii pyöräilyä, mutta lopuksi päätyy puoliksi ajoradalle, puoliksi pyörätielle! Pyöräile metsään keskellä kaupunkia! Turismi on monelle elinkeino! Matkamme lähestyy loppua ja on loppuyhteenvedon aika. Merikannontien reitistä tekemäni päätelmä on, että kyseinen reitti soveltuu lähinnä tosiaan aurinkoisten sunnuntaikesäpäivien pyöräilyyn, vaikkapa koiraa leppoisesti Jopolla ulkoiluttaen, http://goo.gl/maps/147qV. Sen sijaan päivittäiseen työssäkäyntiin käyttäisin mieluummin jotain nopeampaa, sujuvampaa ja turvallisempaa reittiä. Erityisesti siinä tapauksessa, etten asu jossain siellä Munkkiniemen suunnalla. Kuten esimerkiksi Mechelininkatua, jolta toivottavasti saadaan kitkettyä jollain konstilla myös tuo jalkakäytävillä pysäköinti: http://goo.gl/maps/8mCcQ. Kiitokset katsojillemme, kiitokset lukijoillemme. Käsikirjoittajat miettivät jo jatko-osaa! |
Vastaukset
Ääneen ajattelija |
#113 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 15:38:53#112: Tapio Keihänen - Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 5 Onhan se näppärää, että Mechelininkadun uusia pyöräkaistoja markkinoidaan nimenomaan turvallisuudella. Lopputuloshan tulee olemaan ajoratojen tasalla kulkeva 1,5-metrinen punainen kaista. Sillä pääsee taistelemaan elintilasta vieressä ohi ajavien henkilöautojen kanssa, joiden ajokaistat puolestaan on kavennettu kolmeen metriin. Mikä kohta tässä on turvallista? Mihin kuvittelet autojen pysähtyvän jatkossa esim. lastausta varten? Ei pyöräkaistalla ja jalkakäytävällä pysähtyminen ja pysäköiminen tällä systeemillä vähene vaan lisääntyy. Pysäkkien poistaminen tulee tietenkin lisäämään autoilua, kun muut vaihtoehdot (pyhää pyöräilyä lukuunottamatta) on poistettu valikoimista. Joko liikennesuunnittelijat ovat tyhmiä, tai sitten tämä onkin tarkoitus. |
Ei savua ilman puita |
#115 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 18:18:15Pyörätieverkon suunnittelua ohjaa periaate, että joka paikassa mistä pääsee ajamaan autolla on oltava myös pyörätie, olipa sen käyttäjiä viisi tai kymmenen. Sitä vaatii pyöräilijöiden turvallisuus ja liikkumismuotojen tasavertaisuus, mutta esimerkiksi asumisen tasavertaisuus ei näytä vaativan asunnottomuuden yhtä kiireellistä poistamista, vaikka kadulla yöpyminen on myös aika turvatonta. Paljon muutakin eriarvoisuutta tässä kaupungissa on toistaiseksi siedettävä ja odoteltava, että sitä saadaan pikkuhiljaa poistetuksi. Mechelininkadun ja monen muun kadun pyöräilyolot paranisivat ilman erillisiä pyöräteitäkin, jos autoliikenne saataisiin tiputetuksi murto-osaan nykyisestä, niinkuin täällä on jo todettukin. Se ei vaan ole muodissa niinkuin pyöräily, vaikka se olisi hiilidioksidipäästöjen takia paljon tärkeämpää. Nehän ovat toinen syy, jolla pyöräteiden välttämättömyyttä perustellaan. Pyöräteiden olemassaolo ei Helsingin tapaisessa kaupungissa yksin autoilua vähennä, ellei sitä kyetä muuten rajoittamaan. Todennäköisempää on, että kun joukkoliikenteen maksut kallistuvat ja palvelu heikkenee, niin pyöräilijöitä tulee lisää sen käyttäjistä. Minäkin pyöräilin tänään Merikannontiellä ja sujui ihan mukavasti. Ja jos pyörätielle työntyviä autoja ei saa sillä kadulla kuriin niin miten sitten jollain muulla. |
Arvoitus |
#120 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 22:43:31#112: Tapio Keihänen - Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 5 Tässä jatko-osa: Etsi kuvasta pyörätie. http://tjh.fi/kvt/2013-01-14-bulevardi-hietalahdentori-lumikasa.jpg |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101475 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2702 Luotu: 01.12.2024
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
1807 Luotu: 12.12.2024
Säilytetään Kokkola-lisä!
1246 Luotu: 03.12.2024
Kurun Hirsilinna säilytettävä
778 Luotu: 30.11.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
3995 Luotu: 21.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15790 Luotu: 15.07.2023
Vetoomus Keskolle Tarvasjoen K-kaupan vuoksi!
588 Luotu: 13.12.2024
Hollolan musiikkiluokkien tulevaisuus on turvattava!
505 Luotu: 13.12.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
6005 Luotu: 02.11.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
622 Luotu: 24.11.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15856 Luotu: 20.10.2022
Neitoperhon päiväkodin toimintaa jatkettava
370 Luotu: 18.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
357 Luotu: 13.12.2024
Säilyttäkää Bölen luonnonmetsä Kotimetsä 2 -alueella - Bevara Böles naturskog på Hemskog 2-området
354 Luotu: 01.12.2024
Hatsalan klassillinen koulu ei saa enää viivästyä!
507 Luotu: 25.11.2024
Lämmöt päälle Nälkälinnanmäen vanhaan kirjastoon!
333 Luotu: 02.12.2024
Keskuspuisto on luontoa ja ulkoilijoita varten! Ei ympäristön ja alueen pilaavaa likaisen lumen vastaanottopaikkaa Keskuspuistoon!
316 Luotu: 10.12.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
3268 Luotu: 07.10.2024
Maksamaan saariston tiet kuntoon!
292 Luotu: 30.11.2024