Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Pysäkillä seisoja |
#82 Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta31.01.2013 23:27Caloniuksenkadun kulman liikennevalot ovat todella hyvä näkökulma, jota takuulla ei kukaan ole ottanut tässä huomioon. Tuleehan se olemaan jatkossa mielenkiintoista, kun kasin ratikka pysähtyy liikennevaloihin samaan kulmaan kuin aina ennenkin ja seisoo siinä ihan yhtä kauan, mutta ovet vaan eivät aukea, kun ei enää ole pysäkkiä. Eihän se ovien avaaminen ja sulkeminen matkustajia varten vie kuin vajaan minuutin. Mutta eihän tässä ole otettu mitään muitakaan järkiperusteita huomioon (niin kuin kaupungin hommissa ei muutenkaan ole nykyään). Kauhistun aina, kun kaupunki alkaa "uudistaa", "elävöittää" tai "saneerata" jotakin. Lopputulos on yleensä karmea, kuten vaikka Kiseleffin basaarissa tai Hietalahden-halliseikkailussa, jossa hallia muutetaan edestakaisin ruokahalliksi ja joksikin muuksi, ja aina palaa miljoonatolkulla veronmaksajien rahaa. Tässä olisikin vihreille liikenne- ja kaupunkisuunnittelijoille pari ilmaista ideaa: ei niitä ratikkapysäkin korokkeita kannata purkaa, vaikka viettekin meiltä väkisin pysäkit. Siihen voisi perustaa pari pikaruokakioskia, joista voi myydä ruokaa autoilijoille. Liikenne tulee kuitenkin seisomaan siinä vieressä niin kauan, että hyvin ehtii haukata parit hampurilaiset. Eikä kaadettujen lehmusten paikalle kannata istuttaa uusien lehmusten taimia, kun kasvu kestää 50 vuotta. Eukaleptushan kasvaa paljon nopeammin, joten niitä pystyy saneeraamaan useammin. Ja jos ne eivät siinä oikein menesty, niin voisihan siihen perustaa kujanteen vaikka hylätyistä muovikuusista, niin hoito-ongelmat olisi "hoidettu" pitkäksi aikaa. Tulisi Mechelininkatu kerralla "elävöitettyä". |
Vastaukset
rv-kuljettaja 2004 |
#92 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-02-01 22:09:34#82: Pysäkillä seisoja - Re: Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston liikennevalotoimistosta on luvattu, että raitioliikenne saadaan pysähtymättä läpi Mechelininkadun ja Calonuksenkadun liikennevaloista, jos ehdotettu Perhonkadun ja Caloniuksenkadun pysäkkien yhdistäminen toteutetaan. Luotan tässä asiassa liikenteenohjauksen ammattilaisiin. Helsingin raitioliikenne on länsi-eurooppalaisesta näkökulmasta katsoen hidasta ja kallista, merkittävimpänä syinä tarpeeton liikennevaloissa seisominen, monin paikoin aivan liian lyhyet pysäkinvälit (200-350 metriä) ja vanhentuneet ratatekniikan ratkaisut. Kaikki tämä maksaa selvää rahaa. Ja raha ei tunnetusti kasva puussa. Jos Helsingissä halutaan vähentää autoilua, on panostettava siihen millä saadaan vaihtoehtoisiin kulkumuotoihin siirtymään ne autoilijat, joiden ei ole esim. työtehtävien tai tavaran kuljettamisen vuoksi välttämätöntä autoilla. Ja tässä ei ratkaise yksittäisen kävelymatkan mahdollinen pidentyminen 150 -> 250 m, vaan aivan muut seikat. Eli joukkoliikenteen tapauksessa matkanteon on oltava helppoa ja mukavaa ja kulkuvälineiden kuljettava aikataulun mukaisesti ja autoon nähden jotenkuten järkevällä matkanopeudella. Ja kävelymatkojen oltava järjellisissä mitoissa, eli ei kilometriluokkaa. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101474 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2702 Luotu: 01.12.2024
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
1807 Luotu: 12.12.2024
Säilytetään Kokkola-lisä!
1246 Luotu: 03.12.2024
Forssan sairaalan palvelut turvattava
3995 Luotu: 21.11.2024
Kurun Hirsilinna säilytettävä
778 Luotu: 30.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15790 Luotu: 15.07.2023
Vetoomus Keskolle Tarvasjoen K-kaupan vuoksi!
588 Luotu: 13.12.2024
Hollolan musiikkiluokkien tulevaisuus on turvattava!
505 Luotu: 13.12.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
6005 Luotu: 02.11.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
622 Luotu: 24.11.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15855 Luotu: 20.10.2022
Hatsalan klassillinen koulu ei saa enää viivästyä!
507 Luotu: 25.11.2024
Neitoperhon päiväkodin toimintaa jatkettava
370 Luotu: 18.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
356 Luotu: 13.12.2024
Säilyttäkää Bölen luonnonmetsä Kotimetsä 2 -alueella - Bevara Böles naturskog på Hemskog 2-området
354 Luotu: 01.12.2024
Lämmöt päälle Nälkälinnanmäen vanhaan kirjastoon!
333 Luotu: 02.12.2024
Vanhusten virikeohjaajan työtä ei saa lopettaa Ruovedellä
968 Luotu: 23.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
3268 Luotu: 07.10.2024
Keskuspuisto on luontoa ja ulkoilijoita varten! Ei ympäristön ja alueen pilaavaa likaisen lumen vastaanottopaikkaa Keskuspuistoon!
316 Luotu: 10.12.2024