KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

H
Vieras

#579 Yksi kokemus

24.01.2011 21:13

Itsellä on kokemus Kanervon toiminnasta n. muutaman vuoden takaa, kun Tampereen Tammelassa oli vapaana kissa pentuineen ratapihalla. Ilmoitin asiasta Kanervolle, joka ei oikein tiennyt kenelle minun olisi pitänyt asiasta ilmoittaa, kertoi vaan, että kaupungilla on joku mies, jonka pitäisi loukuttaa, kun villikissat kuulemma kuuluvat kaupungille. Kaivoin puhelinluettelosta miehen numeron, puheluuni ei kuitenkaan koskaan vastattu, eikä soitettu takaisin. Kanervo myös KÄSKI minun käydä ostamassa kissoille ruokaa ja KÄSKI käydä kissat ruokkimassa, viemässä vettä ja vaihtamassa vedet. Olin juuri lähdössä viikonlopuksi reissuun, mutta tätä hän ei halunnut ymmärtää, vaan kyseli vaan ,että mihin olen menossa ja onko menoni niin tärkeää.
Kanervo kysyi ainoastaan ikäni (silloin 30v) ja sen kerrottuani, kysyi, voinko ottaa kissat kotiini. Tässä vaiheessa kerroin, että minulla on kotona kolme kissaa, joten se ei millään onnistu. Tämänkin vuoksihan juuri asiasta ilmoitin!

Keskustelun loppuun Kanervo sitten tokaisi, että Pirjohan niitä on tykännyt loukutella, että sinne kai se on hänen sitten soitettava. Tämä siis sen jälkeen, kun minä, tuntematon, en muutaman minuutin puhelun perusteella suostunut hänen juoksutytökseen.


Kävin kuitenkin puhelun jälkeen katsomassa, olisiko kissat mahdollista saada kiinni, mutta en päässyt ratapihalle sisään ja em syistä ei ollut ketään, kuka minut sinne olisi päästänytkään, kun ei oikeaa tahoa Kanervon kautta löytynyt. Tien viereen en uskaltunut ruokaa jättää, koska pelkäsin, että se houkuttelee kissat tielle. Myöhemmin alkuviikosta käydessäni katsomassa kissoja ei näkynyt, mutta Tamperelaisesta helpotuksekseni luin, että kissat oli ilmeisesti saatu talteen.:)

Muistan miettineeni, että olipas aikas töykeä ja auttamishaluton/osaamaton täti, mutta nyt lueskeltuani muiden kirjoituksia, en ole niinkään tyrmistynyt. En muista, soitinko silloin vielä itse sinulle, vai jäikö asia kiireen vuoksi vain mietinnän tasolle, mutta muistan sen epävarman olon, joka puhelun jälkeen jäi, että meniköhän asia nyt mitenkään perille ja oikeaan osoitteeseen.

Kokemustani saa käyttää esimerkkinä, mikäli siitä hyötyä on tässä taistelussa kissojen ja ihmistenkin oikeudenmukaisen kohtelun puolesta! Sukunimeäni en kuitenkaan halua julkiseksi.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#580 Re: Yksi kokemus

2011-01-24 23:26:54

#579: H - Yksi kokemus 

Kuvailemasi kokemuksesi kuulostaa kovin tutulta. Sinä toimit aivan oikein ja vastuullisesti mutta taho jolle soitit ei toiminut yhtä vastuullisesti tuossa tilanteessa. Kyllä hänen jo sen yli 30v. kokemuksella pitää tietää nämä kuviot ja tahot miten toimitaan, ja ihan jo asemansa velvoittaa!

Ainoa oikea vastaus Kanervolta sinulle OLISI ollut tuossa tilanteessa:

Kiitos kun soitit ja ilmoitit! Selvitämme tilanteen ja hoidamme kissat sieltä pois, turvaan. Voitte olla huoletta ja kiitos vielä kun ilmoititte.

Oli häneltä täysin väärin sälyttää vastuuta sinulle niistä löytyneistä kissoista, väärin oli pompottaa sinua. Mutta se on hänen tapansa toimia ja tällaisen "käyntikortin" hän antaa itsestään yhdistyksen edustajana niille ihmisille, jotka ottavat häneen yhteyttä.

Ja varsin törkeää oli udella henkilökohtaisia menojasi tai elämääsi, ne ei kuuluneet hänelle pätkääkään tuossa tilanteessa, jossa kyse oli löytyneistä kissoista eikä sinun elämästäsi!!! Uskomattoman härskiä oli tunkeutua asioihisi ja alkaa laittaa menojasi tärkeysjärjestykseen.

Tosi kurjaa, että jouduit kokemaan tuon, mutta yhdistyksessä toimii kuitenkin todellisia kissojen auttajia jotka toimivat toisin, asiallisesti ja vastuullisesti, myös löytökissojen ilmoittajiakin kohtaan. Kanervon mainitsema Pirjo on on Pirjo Peltoniemi, yksi näistä asiallisista ja vastuullisista henkilöistä. Ja Pirjohan on asettunut puheenjohtajaehdokkaaksi, joka ystävällisellä asenteellaan ja omistautumisellaan tehtäväänsä parantaisi yhdistyksen profiilia, joka on vuosien saatossa tahraantunut ja pahasti pinttynyt.