Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Kommentoitu viesti

Ihmettelijä

#50 Re: Re: Re: Re: En allekirjoittanut

30.04.2012 16:15

#43: Ihmettelijän ihmettelijä - Re: Re: Re: En allekirjoittanut

Minulla ei ole kätkettyjä motiiveja. Totta tosiaankin haluaisin että kaikki papatkin jotka ovat joskus aikoinaan raiskannut/hyväksikäyttänyt lapsia joutuvat oikeuteen tai vähintäänkin tarkkailuun etteivät tee sitä uudestaan. Vaara on todellakin olemassa että he kaikessa hiljaisuudessa jatkavat heidän sairasta toimintaa jos Johanna ei kerro niistä viranomaisille.

 

Tutkija todellakin kuuluu ilmoitusvelvollisiin. Ymmärrätkö sanaa 'poikkeusta'?

"Poikkeus vaitiolovelvollisuuteen on kaikkia kansalaisia koskeva velvollisuus ilmoittaa tekeillä olevasta törkeästä rikoksesta, joka voitaisiin vielä estää."

 

Adressissa sanotaan näin:

"Me allekirjoittaneet irtisanoudumme Johanna Hurtigin lastensuojelututkimuksista johtuvasta kaltoinkohtelusta. Tämä pitää sisällään ... negatiivisen kirjoittelun ...".

 

Miksi jostakin ihmisestä ei saa kirjoittaa negatiivisesti? Onko Johanna Hurtig kaiken kritiikin yläpuolella?

 

Niin kuin kirjoitin, voisin melkein allekirjoittaakin tämän adressin, mutta sen sanamuotoilu menee mielestäni liian pitkälle. Tehdään Johannasta pyhimys ja tukahdutetaan kriittinen ajattelu. En hyväksy minkäännäköistä kiusaamista. En haluaisi kuitenkaan luopua tällä adressilla mahdollisuudesta kriittiseen ajatteluun ja kirjoittamiseen.

 

"Hurtigin aineisto koskee pääasiassa tapauksia jotka ovat tapahtuneet vuosia sitten (haastateltavat eivät ole enää lapsia), eikä hänellä liene näiden "mellastavien pedofiilien" henkilöllisyyksiä muutenkaan tiedossa. Sinulla on ehkä myös parempaa tietoa siitä, että Hurtig EI ole tehnyt ilmoituksia aineistonsa perusteella itse tai auttanut tutkittavia tekemään itse rikosilmoituksen?"

 

Mistä tiedät minkälaisia tapauksia Hurtigin aineisto käsittelee? Onko hän näyttänyt sitä kenellekään? Minulla ei ole muuta tietoa kuin että KRP on toivonut saavansa käsiinsä Hurtigin aineiston 21.4.2011. Hurtig oli ollut jo kauan ennen sitä SRK:hon yhteydessä.

Vastaukset

Vappu(a)

#58 Re: Re: Re: Re: Re: En allekirjoittanut

2012-04-30 17:10:04

#50: Ihmettelijä - Re: Re: Re: Re: En allekirjoittanut

Onko joku pakottanut allekirjoittamaan? Sinä saat lain puitteissa kirjoittaa ihan mitä vaan, jotkut nyt vain ei halua tämän johdosta Johannaa morkata, onko se noin vaikea ymmärtää? Ei mikään adressi yhtä "miestä" kaipaa tai naista. Jos saat omantunnon tuskia kun et allekirjoita niin voit hyvillä mielin allekirjoittaa mutta jos omatuntosi ei halua allekirjoittaa niin älä sitten. Mitä tuosta sen enempää vouhkaamaan.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-04-30 22:34:18