VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Skepsis

#3251 Oli miten oli..

19.04.2012 08:56

Suden kans meillä sellainen sopimus että jos sillä on niin kova vitutus päällä että ottaa mun koiran niin mä otan sudelta turkin. Se passas sudelle joten älkää siihen ainakaan puuttuko. Minusta tämä on reilu kahden metsästäjän välinen sopimus jota tulee kunnioittaa.

Vastaukset

Eränkävijä

#3252 Enpä oikein usko että sutta vituttaa...

2012-04-19 09:35:33

#3251: Skepsis - Oli miten oli..

Hyvä skepsis. Sinulla on väärä lähtökohta. Susi toimii vaistollaan. Ei se tahallaan, uhalla eikä keljuillakseen koiria syö.

Susi puolustaa reviiriään ja saattaa silloin tappaa. Tai sitten se tappaa  ruokaa hankkiakseen. Se on peto. Susi ei tapa itsatuntoaan kohottaakseen. Sillä ei ole itsetunto-ongelmia, eikä alfa-uros syndroomaa, niiinkuin monilla uhoavilla eränkävijäkollegoillani näyttää olevan :)

Vielä kerran: Olen sitä mieltä, että metsästäjien uskottavat edustajat, MKJ ja metsästäjäliitto, riistapäälliköt ja RKTL  sekä MTK ja poronomistajat ja myös kennelliitto yhdessä suojelutahojen kanssa  hoitakoot susiasian kuntoon. Siellä näkyy olevan hyvinkin  asiallinen dialogi metsästäjien ja tällä palstalla kovasti haukuttujen RKTL:n tutkijoiden kesken meneillään. Susiasia ei poliisin eikä riistapäälliköiden mukaan kaadu päälle, eikä räjähdä käsiin. Asetatteko heidän asiantuntemuksen kyseenalaiseksi?

Taatusti kaikki Nyt Riittää allekirjoittaneet kuuluvat joihinkin mainitsemiini neuvottelukumppaneihin. Olkaa yhteydessä niihin oikeisiin tahoihin joiden sanomaa kuunnellaan. (Valitettavasti Nyt Riittää  yhdistystä ei jostain syystä koeta uskottavana)

Masentaa kun metsästäjien jalosta joukosta syntyy mielikuva pahaisina sohlojensa kanssa uhoavina  pikkuramboina. Demokratian ja byrokratian tie on joskus hidas, mutta se on kuitenkin se paras.