KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

syvästi pettynyt

#3111 alkujuurille

12.01.2012 17:40

Palataksemme adressin alkulähteelle ja sitä sivuavaan aiheeseen, mikä on tullut täällä esille useaan otteeseen.
KKY,n mittavat varat varsinkin, kun kyseessä on vapaaehtoistyöllä toimiva yhdistys.
Olen kertonut tästä usealle henkilölle, jotka toimivat aktiivisesti vapaaehtoisperiaatteella toimivissa rekisteröidyissä yhdistyksissä. Jokainen joille olen kertonut näistä kky,n pankkiin säilötyistä sadoista tuhansista, ovat pöyristyneet. Pöyristys vaihtui tyrmistykseen kun kerroin, että toimintaa supistettiin savustamalla/mustamaalaamalla/heittämällä aktiivitoimijat ulos ja rajaamalla toiminnasta pois ne kaikkein kurjimmassa asemassa olevat kissat ja siirtymällä siistiin sisätyöhön eli kotikissojen kierrätykseen ja silti keräävät rahaa edelleen vaikka varoja on, mutta toimintaa minimaalisesti. Tätä ei ymmärtänyt kukaan.

En tunne yhdistyslakia mutta askarruttaa sellainen seikka, että onko laillista ja mahdollista kerätä varoja johonkin tiettyyn tarkoitukseen muttei käyttää niitä siihen? Minä ainakin katson jatkossa tarkkaan mihin lahjoitan jos tämä yhdistystoiminta on tällaista, että rahoja kerätäänkin vain pankkitileille vaikka olen antanut sen sillä ajatuksella, että sillä autetaan OIKEASTI sitä kohdetta johon kerätessä on sanottu sen menevän. Olen ollut siinä uskossa, että vapaehtoistyötä tekevät kerääjät ovat rehellisiä.

KKY ainakin meni mustalle listalle ja boikottiin minun kohdallani ja toivon, että kaikki jotka ovat tietoisia tästä pankkitilien lihottamisesta eivät enää anna varojaan heidän toimintaansa.
Tämän kaltainen toiminta heittää kaikkien muidenkin yhdistysten ylle epäilyksen varjon ja haittaa niiden toimintaa. Vaikka varmasti on olemassa yhdistyksiä, jotka toimivat eettisesti ja moraalisesti oikein noudattaen yhdistyksensä sääntöjä ja jäseniänsä kunnioittaen ja kuunnellen.

Vastaukset

omatunto

#3112 Re: alkujuurille

2012-01-12 18:11:06

#3111: syvästi pettynyt - alkujuurille

Niin kauan kuin joku pystyy edes nuo 150 kotikissaa KKY:n nimissä kierrättämään, voidaan sanoa toimintaa olevan. Moraalisestihan tuollainen toiminta ei ole oikein, mutta kun ei vaan välitä kenestkään muusta, kuin itsestä, niin lain puitteissa näin voi toimia.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-01-13 13:59:45