Tutkintapyyntö Kilpailuvirastolle SKL ry:n toiminnasta

Kommentoitu viesti

ALL

#175 Re: Re: Voisiko joku vastata

29.11.2011 12:24

#174: Älkää kuulkaa vitsikää - Re: Voisiko joku vastata

Juu ok, minä henkilökohtaisesti en sijoita koiriani vaan myyn niitä kahdesta pentueesta. Koiran hinta on kaksi pentuetta, ei rahaa + sitoudun kustantaa kaikki terveystarkistukset ja tiineyteen liittyvät asiat. Tämä siksi, ettei Kennelliitto ole miettinyt sopimusta kaikille roduille sopiviksi ja minun tulee sitten kehittää omia sopimuksia, joita itse ja pennunostajat pidämme kohtuullisina. On eri asia sijoittaa yhdestä pentueesta isokokoista koiraa, joka tekee 5-10 pentua,ja joka mahdoillistaa kasvatustyön jatkumista ja esim. pomeranian, joka tekee yhden pennun... Selitän kyllä ostajalle mitä ja miten ja miksi perusteellisesti enkä välttämättä käytä sitä toista kertaa.. Kasvattajasitoomusta en riko. Muut säännöt minulle on ok. Et ymmärrä kai mitä tarkoitan.

Pointti on siinä, että sitoomuksen ensimmäinen pykälä on khtuuton. Ei voida vaatia sitoutumista sellaiseen, mitä ei ehkä vielä ole olemassakaan, vaan sitoutua tulee asian kerrallaan. Minulla ei ole kenenkään kanssa mitään ongelmaa, joten en aja mitään omia etujani. Ihmisellä on kuitenkin oikeudet ja ne oikeudet on olemassa myös kasvattajilla. Yksityisyyden suoja on ainakin.

Vastaukset

Vieras

#176 Re: Re: Re: Voisiko joku vastata

2011-11-29 12:48:49

#175: ALL - Re: Re: Voisiko joku vastata

Ei voida vaatia sitoutumista sellaiseen, mitä ei ehkä vielä ole olemassakaan, vaan sitoutua tulee asian kerrallaan.

Älä herranähköön sitten ikinä liity mihinkään yhdistykseen. Jos sen teet, niin sitoudut samalla noudattamaan yhdistyksen sääntöjä nyt ja tulevaisuudessa.

Jos et hyväksy kasvattajasitoumuksen ensimmäistä pykälää niin et siis hyväksy kennelliiton tarkoitustakaan.

Pykälän viimeinen lause "Olen selvillä siitä, että Kennelliiton säännöt, ohjeet (erityisesti koirarekisteriohje) ja määräykset koskevat minua" on mun ymmärryksen mukaan tarkoitettu niille, jotka allekirjoittavat sitoumuksen vaikka eivät kennelliiton jäseniä ole.

Timjami

#178 Re: Re: Re: Voisiko joku vastata

2011-11-29 13:15:46

#175: ALL - Re: Re: Voisiko joku vastata

Tässä se 1. kohta - mikähän tässä mättää tai on kohtuutonta?

Kasvattajasitoumus, Hyväksytty SKL-FKK:n valtuustossa 30.05.2010 ja tarkennettu 20.11.2010. Astuu voimaan 01.01.2011.

Sitoudun koiranpidossani ja koirankasvatuksessani noudattamaan seuraavia Suomen Kennelliiton määrittelemiä periaatteita, jotka samalla ovat edellytyksenä kennelnimen saamiseksi.

1. Hyväksyn liiton tarkoituksen, joka on seuraava:

Suomen Kennelliiton tarkoituksena on edistää puhdasrotuisten koirien kasvattamista ja käyttöä. Lisäksi Kennelliitto edistää terveiden ja hyväluonteisten, käyttöominaisuuksiltaan, rakenteeltaan ja ulkomuodoltaan rodunomaisten koirien kasvattamista. Liitto edistää myös koirien hyvinvointia sekä koiranpidon edellytyksiä.

Olen selvillä siitä, että Kennelliiton säännöt, ohjeet (erityisesti koirarekisteriohje) ja määräykset koskevat minua.