Tutkintapyyntö Kilpailuvirastolle SKL ry:n toiminnasta

Kommentoitu viesti

Vieras

#176 Re: Re: Re: Voisiko joku vastata

29.11.2011 12:48

#175: ALL - Re: Re: Voisiko joku vastata

Ei voida vaatia sitoutumista sellaiseen, mitä ei ehkä vielä ole olemassakaan, vaan sitoutua tulee asian kerrallaan.

Älä herranähköön sitten ikinä liity mihinkään yhdistykseen. Jos sen teet, niin sitoudut samalla noudattamaan yhdistyksen sääntöjä nyt ja tulevaisuudessa.

Jos et hyväksy kasvattajasitoumuksen ensimmäistä pykälää niin et siis hyväksy kennelliiton tarkoitustakaan.

Pykälän viimeinen lause "Olen selvillä siitä, että Kennelliiton säännöt, ohjeet (erityisesti koirarekisteriohje) ja määräykset koskevat minua" on mun ymmärryksen mukaan tarkoitettu niille, jotka allekirjoittavat sitoumuksen vaikka eivät kennelliiton jäseniä ole.

Vastaukset

A L-L

#177 Re: Re: Re: Re: Voisiko joku vastata

2011-11-29 13:11:37

#176: - Re: Re: Re: Voisiko joku vastata

Onko se niin, että sääntöihin voida kirjata vaikka että minun tulisi tehdä jotakin minulle sopimatonta ja olen jo valmiiksi sitoutunut siihen, kuten esimerkiksi nimen julkaiseminen lehdessä ja maineeseen sekä julkiseen uskottavuuteen vaikuttaminen, vaikka ihminen ei ole lakia rikonnut, vaan  toiminut erilailla kuin SKL kurinpitolautakunta (huom, pieni joukko ihmisiä) olisi tehnyt?Kasvattajasitoomus on sopimus, ja ihan eri asia kuin jäsenyys Kennelliitossa. Juriidinen asema on näillä kahdella aivan erilainen. Ja minä mietin nimenomaan tätä juriidista oikeuttani olla sitoutumatta mihinkään sellaiseen sopimukseen, jonka ehdot ovat kyseenalaiset. Muuten omakoirasta en löytänyt vaihtoehtoa sitoomuksen purkaamiseksi. Miten sen tehdään? Ja toistan, minä en ole ketään vastaan eikä kenenkään puolella. Olen vain pohtimassa ääneen.

Mun mielestä kasvattajasitoomuksen uusiminen vuosittain olisi ok