Porin Liinaharjan vanhainkotia ei saa sulkea

Kommentoitu viesti

Vieras

#44 Re:

29.04.2015 15:59

#35: -  

Tehostettu palveluasuminen on nykyään täysin laitosmaista toimintaa. Ainoastaan maksut kerätään eri tavalla. Tehostetussa vanhus ei todellakaan ole yksin. 

Aika monta muuttanutta olen tavannut, mutta yhtään surumielistä en. Joten kyllä muistisairaalle tai muistavalle muutos onnistuu. 

Vastaukset

Topin tytär Irma Munter

#48 Re: Re:

2015-04-30 15:32:24

#44: - Re:  

Vai eivät ole yksin! Liinaharjan 5-osastolta Jokihelmeen muuttaneet kymmenkunta vanhusta ripoteltiin ”hajota ja hallitse” tyylillä eri kerroksiin, jotta tuttuja ei varmasti kenelläkään olisi. Uudessa talossa ei ole kenenkään vastuulla yhteishengen luonti. Niinpä vanhukset käyvät yhteisissä tiloissa vain syömässä ja kahvilla, ja vetäytyvät taas omiin koloihinsa. Toisin oli Liinaharjassa!  

Vai eivät ole suruissaan! Lähes 4 kk muutosta ja isäni kaipaa edelleenkin tuttujen hoitajien pariin takaisin ”omaan kotiin Liinaharjaan”, jossa hän ehti asua viimeiset 9 vuotta. Eikä isä ole ainoa paluuta entiseen kaipaava.  

Pahinta on ollut uusi lääkitys. Jokihelmessä lääkäri määräsi heti rauhoittavia paneutumatta isäni sairaus- ja lääkehistoriaan. Uuden lääkkeen yhteisvaikutus muiden kanssa oli todella haitallinen isäni. Taistelemalla sain lääkkeenannon lopetettua. Eipä aikaakaan, kun käyttö yritettiin aloitettiin uudelleen – vahingossa!

Palautetta olen antanut suoraan osastolla ja myös kirjallisesti huhtikuussa tehdyn vanhuspalveluiden kyselyn yhteydessä. Allekirjoitin lomakkeen ja annoin yhteystiedot. Jo kolme viikkoa on mennyt eikä kukaan ole ottanut yhteyttä!  

Isä kaipaa Liinaharjaan, ja minä kaipaan aikaa, jolloin hän asui siellä.