ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti

SW

#609 Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

26.08.2011 12:50

#606: Aika hupaisaa - Re: Re: Kadonneet palaavat

Uskoisitko minua jos sanoisin, että jumala puhui minulle, tai  peräti näin hänet, ja hän lupasi minulle ja minun sukukunnalleni sinun sukukuntasi maat? Tai pitäisitkö minua seonneena ja harhoja kokevana, vai olisitko yhä/yhtä ymmärtäväinen minun kirjoituksiani kohtaan, jos kirjoitan ne oikein Kirjaan?

Miksi nykypäivänä kaikki jumalan puhetta kuulleet diagnostisoidaan hulluiksi, mutta Aabrahamille ja muille raamatun ajan ihmisille se yhteydenpito oli aivan luonnollista ja heitä uskottiin sokeasti?

Mitä muita todisteita noista jumalan yhteydenotoista on kuin henkilöiden omat kertomukset? Jos on silminnäkijähavaintoja niin miten ne voidaan erottaa ns. 'silmänkääntäjien' ja taikureiden luomista illuusioista?

Huippu taikurithan pystyisivät koska tahansa luomaan suurellekin väkijoukolle sellaiset temput ja näyt, että ymmärtämättömät ja varsinkin 'herkästi ymmärtäväiset' ihmiset pitäisivät heitä jumalan lähettäminä, jos he sellaisia väittäisivät olevansa!

Vastaukset


Vieras

#610 Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

2011-08-26 13:05:31

#609: SW - Re: Re: Re: Kadonneet palaavat 

Tämä on mielenkiintoinen aihe. Ovatko uskovat kliinisesti mielisairaita vai 'pelkästään' vakavasti harhaisia?

Todennäköisesti suurin osa uskovista ei ole mielisairaita, vaan heillä on harhainen ja itsepetoksellinen maailmankuva. Tuo esimerkkinä ollut Kadonneet heimot -sivusto saattaa tosiaankin olla ymmärrettävä sellaiselle henkilölle, jolla on sitä tukevia harhakäsityksiä. Joukossa on sitten aina näitä profetioita tuottavia yksilöitä. Veikkaanpa, että sekä tämän päivän, että Raamatun profeetat olivat harhaisen maailmankuvan lisäksi  sairaita.

 

dorrit

#611 Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

2011-08-26 15:23:33

#609: SW - Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

Kyseinen artikkeli kertoo itse monessa kohdassa, että tämä-ja-tämä tieto perustuu perinnetaruihin, vanhoihin juutalaisiin myytteihin jne. Ei siihen edes tarvitse suhtautua tieteellisen vakavasti. Juutalaisuudessa on mystikko-oppeja, numerologiaa, kabbalaa. Jopa okkultismia. Monet jutut ja tarinat sekoittuu irrallisiin raamatun lauseisiin. Kritiikkiä ja järkeä saa käyttää, mutta hermostua ei kannata.

Tässä maailmassa hyvin monissa eri kulttuureissa löytyy viehtymys siihen, että juuri he ovat "Israelin kadonnutta sukukuntaa". Meissä ihmisissä on luonnollinen taipumus olla jotain suurta ja erikoista, jolla on aivan erityinen kutsu. Tämän todistaa myös psykologia.

Mutta anna heidän olla kadonneita juutalaisia.  David Ben Gurion sanoi jo aikanaan, että "Anyone meshugge enough to call himself a Jew, IS a Jew."   Tarkoittaa, että jos joku on tarpeeksi hullu, järjetön kutsuakseen itseään juutalaiseksi, hän ON juutalainen. Kun on jonossa tuhoamisleirin kaasutusuuniin, ja väittää olevansa juutalainen, silloin on todella ansainnut kunnianimen juutalainen, oli sitä sitten tai ei. Ihmiset eivät välttämättä ymmärrä, mihin ovat samaistumassa.

Mutta Israelissa on myös ihan aitoja kadonneiden heimojen etsintäorganisaatioita. Monia kadonneita on jo lennätetty Israeliin, mm. Etiopian falashat.