ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti


Vieras

#562 Re: Re:

24.08.2011 00:18

#527: Erez Yisrael - Re:

Kuulepas kääkkä, vähän ihmettelen sitä sinun kehumaa juutalaisten fiksuutta, hehän kieltävät Jeesuksen olevan jumalan poika! Miten siis SE voi olla sinusta fiksua?

Enkä minä tärise kauhusta vaan olen hämmästynyt siitä, että vielä nykypäivänäkin otetaan jotkut ikivanhat kirjoitukset niin kirjaimellisesti. Oletko ajatellut millaisen vaikutuksen taikurit David Copperfield tai Chris Angel tekisivät jossain yhtä sivistymättömien ihmisten parissa mitä raamatun kirjoittajien aikaan on ollut? Heitähän pidettäisiin varmasti aivan jumalan poikina, hehän näyttävät osaavan jopa lentää, mitä Jeesuskaan ei tiettävästi osannut!

Väitätkö tosiaankin, että jos ihminen ja koko kansa vankkumattomasti uskoo olevansa jumalan valittu silmäterä, niin se ei muka näkyisi ylimielisyytenä? No, vastaustasi odottamatta uskallan veikata, että USKOT niin olevan...

Haluan myös oikoa käsityksiäsi minun suhtautumisesta juutalaisiin/Israeliin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi juutalaisia on niin paljon vainottu, vaan olen aina pitänyt juutalaisia älykkäinä, yritteliäinä ja - siinä ehkä selitys - kadehdittan pätevinä ihmisinä. Kieroudesta ja vilpillisyydestä en tiedä, vaikka tällaista usein kuuleekin väitettävän.

Arabeja ja muslimeja puolestaan pidän tänä päivänä 1000 vuotta kehityksestä jälkeen jääneinä, ja siitä saanevat kiittää mm. omaa taantumuksellista uskontoaan.

Romaneista ei tässä keskustelussa ole paljon mainittu, ja hyvä niin, mutta sen voinen sanoa, että he ovat kansana täysin juutalaisten vastakohta. Ainakin minun mielestäni. Vai pitääkö selittää että miksi?

En pidä rasismista, mutta jotain kummallista on siinäkin, että kaikkien kansojen muka pitäisi olla niin samanlaisia ja yhdenvertaisia keskenään.

Olen aiemmin ollut hyvinkin Israel-myönteinen, sillä olen sitä mieltä, että jokaisella kansalla pitäisi olla oma valtio, (myös esim. saamelaisilla).

Vaan sitten olen saanut TIETÄÄ enemmän miten israelilaiset toimivat! Toki myönnän, että heillä on kovat paineet ympäristönsä vuoksi, mutta silti - he käyttäytyvät ylimielisesti ja ylimitoitettuja voimatoimia käyttäen ja vähät välittävät mitä esim YK tänä päivänä sanoo. Vaikka juuri YK heidän valtionsa loi, eikä suinkaan jumala!

Esim. tässä taannoin pommitettiin se YK.n tarkkailuasema tieten tahtoen maan tasalle ja surmattiin siellä ollut suomalainen rauhanturvaaja/tarkkailija.

Lopuksi sanon että en kuulu mihinkään uskontokuntaan, sillä ne ovat kaikki ihmisten keksintöjä ja niissä toimitaan niin kuin ihmiset vankkunmattomasti USKOVAT olevan oikein toimia, mutta uskon silti itsekin, että joku Luoja saattaa hyvinkin olla tämän kaiken takana. Sitä vaan on aivan turha ruveta palvomaan ja pokkuroimaan, se riittänee kun elää 'ihmisiksi'.

Vastaukset

Tasapuolisuutta kehiin

#579 Re: Re: Re:

2011-08-24 20:09:46

#562: - Re: Re:

Vaan sitten olen saanut TIETÄÄ enemmän miten israelilaiset toimivat! Toki myönnän, että heillä on kovat paineet ympäristönsä vuoksi, mutta silti - he käyttäytyvät ylimielisesti ja ylimitoitettuja voimatoimia käyttäen ja vähät välittävät mitä esim YK tänä päivänä sanoo. Vaikka juuri YK heidän valtionsa loi, eikä suinkaan jumala!

Esim. tässä taannoin pommitettiin se YK.n tarkkailuasema tieten tahtoen maan tasalle ja surmattiin siellä ollut suomalainen rauhanturvaaja/tarkkailija.

 

On kovin ikävää, että tämä suomalainen tarkkailija kuoli tuolla sotatilanteessa.

Se on kuitenkin faktaa, että hän oli siellä missä hänen EI olisi pitänyt olla  - Keskellä Israelin ja vastapuolen tulitusta!

Kuten Israelin ulkoministeri Lieberman sanoi käydessään Suomessa, että tuo yksi uhri oli kovin valitettavaa, mutta MIKSI ei koskaan puhuta niistä muslimimaiden uhreista, joita on miljoonia?

Afganistanissakin, joka on islamistinen maa, on vähintään yksi suomalainen rauhanturvaaja kuollut, miksei hänestä koskaan puhuta mitään - hän oli aivan yhtä arvokas suomalainen vapaaehtoinen sodan uhri kun tämä toinenkin!