ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti

Sepi

#410 Mietippä tätä!

19.08.2011 15:54

Olen tässä jonkin verran seuraillut tätä keskustelua ja huomannut asioiden rönsyilyt eri tahoille. Olen ymmärtänyt, että tämä sivusto ja adressi on perustettu Israelin tueksi,siksi ihmettelen miten tällä kommentointi-sivustolla viihtyvät ja "JÄKÄTTÄVÄT" päivästä toiseen samat "vastarannan kiisket"(Anteeksi vanhakantainen fraasi).Jos asia ei teitä kiinnosta ja pidätte adresssia tukevia ihmisiä hölmöinä ja heidän perustelujaan aivan joulupukkisadun kaltaisina stooreina. MIKSI IHMEESSÄ notkutte tällä foorumilla. Osin olen huomannut, että muutaman nimimerkin taakse kätkeytyy yksi ja sama henkilö, vaikka muuta väittäisitkin. Se on helppo teksistäsi huomata. Olen tullut siihen tulokseen että teitä taitaa tosiaan KIINNOSTAA tämä aihe,ei se muuten käy mun järkeeni.
Onhan se historiallinen tosiasia, että nykyisen israelin alueella on jo lähes 3500 vuoden ajan
asunut juutalaisia,milloin enemmän milloin vähemmän. Aluella on ollut Israelin(Juudan) kuningaskunta satoja vuosia, jonka pääkaupunkina on ollut Jerusalem. Miten joku voi väittää, että Israelin olemassaoloon ei ole mitään historiallisia perusteita. Koskaan en ole kuullut että alueella olisi ollut joku palestiinan valtio tai edes yhteisö.1800-luvulla ja 1900-luvun alussa alueella asui jo paljon juutalaisia ja siellä oli isoja juutalaisyhteisöjä, joiden toimesta ilmestyi mm. alueen suurin päivälehti.Alueella asui myös eri puolilta lähi-itää muuttaneita arabeja, jotka myohemmin, paljon myohemmin omaksuivat nimityksen palestiinalainen. Englannin mandaatin alue piti jakaa eri puolilta lähi-itää tulleista arabeista muodostettuun Jordanian valtioon sekä Juutalaisten muodostamaan Israelin valtioon.Jordanian valtio perustettiinkin ja se oli maa-alueeltaan huomattavasti suurempi kuin piskuinen Israel.Kun Israelin valtio julistautui isenäiseksi 1948 YK:n siunauksella, hyökkäsivät ymmpärillä olevat arabivaltiot yhteistuumin sen kimppuun, tuhotakseen sen heti alkumetreillä. Kuitenkin kuin ihmeen kautta piskuinen, huonosti varusteltu Israelin armeija löi suuret arabijoukot ja ajoi ne pois rajoiltaan. Tämä sama ja samanlainen tapahtuma on toistunut useita kertoja Israelin lyhyen historian aikana.Kuten aikaisemminkin, joka kerran Israel on lyönyt hyökkääjät takaisin ja työtänyt ne pitkälle alueelleen(Egypti ja Syyria).Rauhan takeena Israel luovutti kuitekin valtaamansa Siinain takaisin Egyptille. Muista,että varsinaisissa sodissa hyökkääjinä ovat AINA olleet ympärillä olevat arabivaltiot, se on historiallinen tosiasia. Israelin valtio on edelleenkin olemassa, vaikka sitä ovat epäilleet monet koko sen historian ajan. Jotain ihmeellistä siinä on..vai kuinka?

Vastaukset


Vieras

#412 Re: Mietippä tätä!

2011-08-19 16:26:47

#410: Sepi - Mietippä tätä! 

 >Se on helppo teksistäsi huomata. Olen tullut siihen tulokseen että teitä taitaa tosiaan KIINNOSTAA tämä aihe,ei se   

> muuten käy mun järkeeni.
Kyllä täällä kirjoittajia on useita. Minä en ole Sepi. Ei ole mitenkään mahdotonta, että aiheesta kiinnostuneilla on eriäviä mielipiteitä

>Onhan se historiallinen tosiasia, että nykyisen israelin alueella on jo lähes 3500 vuoden ajan
> asunut juutalaisia,milloin enemmän milloin vähemmän. Aluella on ollut Israelin(Juudan) kuningaskunta satoja vuosia, >jonka pääkaupunkina on ollut Jerusalem. Miten joku voi väittää, että Israelin olemassaoloon ei ole mitään historiallisia >perusteita.

Ainakaan minä en ole väittänyt, että alueella ei ole asunut juutalaisia. Israelin valtiolla on historiallisia perusteita, mutta kaukaisia. Kyseessä on sama asia kuin saamelaiset vaatisivat koko Suomea omistukseensa. 1948 alueella asui pääasiassa arabeja, kun Israelin valtio perustettiin. Kyseiset arabit vastustivat juutalaisten massamaista maahanmuuttoa.

Se minkä ehdottomasti kiistän on Israelin perustelu jumalallisena juutalaisille annettuna oikeutena. Näin ateistin näkökulmasta se on täysin kestämätön väite. Mikä oikeus siis YKlla oli perustaa arabialueelle Israelin valtio? YK perusti Israelin sovittaakseen heitä vastaan tehdyt hirvittävät rikokset toisessa maailmansodassa. Samalla tehtiin rikos syytöntä osapuolta kohtaan. Nykyisen Israelin alue oli pääasiassa arabien asuttama.

> Englannin mandaatin alue piti jakaa eri puolilta lähi-itää tulleista arabeista muodostettuun Jordanian valtioon sekä >Juutalaisten muodostamaan Israelin valtioon.

Israel miehittää tällä hetkellä arabivaltiolle annettuja alueita; Gaza, Länsiranta. Siellä arabiväestö elää keskitysleirimäisissä olosuhteissa.

>Jordanian valtio perustettiinkin ja se oli maa-alueeltaan huomattavasti suurempi kuin piskuinen Israel.Kun Israelin valtio >julistautui isenäiseksi 1948 YK:n siunauksella, hyökkäsivät ymmpärillä olevat arabivaltiot yhteistuumin sen kimppuun, >tuhotakseen sen heti alkumetreillä.

Näin tapahtui.  Sota on tuomittavaa, mutta mitä muuta arabit olisivat enää voineet siinä tilanteessa tehdä? Heidän näkökulmastaan maahan muutti ulkopuolisia ihmisiä, jotka heittivät heidät ulos.

> Israelin valtio on edelleenkin olemassa, vaikka sitä ovat epäilleet monet koko sen historian ajan. Jotain ihmeellistä siinä  > on..vai kuinka?

Ei se ole ihmeellistä. Heitä tukee Yhdysvallat aivan ylivertaisella sotilastekniikalla.


Vieras

#521 Re: Mietippä tätä!

2011-08-23 16:09:37

#410: Sepi - Mietippä tätä! 

 1968 Israel hyökkäsi Egyptin kimppuun, 1981 pommitti Irakia, 1982 Libanoniin. Viime aikoina hyökännyt yhtenään pommituksin vuonna 1968 miehittämilleen alueille.

Väitteesi arabien vihamielisyydestä ja Israelin rauhanomaisuudesta on huono vitsi.