EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Kommentoitu viesti

Vieras

#865 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

27.04.2014 09:17

#854: J - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Käännät taas asian nurinkurin (niinkuin uskonnollinen fanaatikko aina tekee). Jos sinä uskot kivenkovaan jumalaan ja käytät tätä uskoasi perustelemaan kaikenlaisia asioita (kuten homojen vastenmielisyyden) niin silloin todistustaakka on myös sinulla. Kenekään muun ei tarvitse todistaa jumalan "olemassaolemattomuutta".

Tämä käyttämäsi päätelmäketju ei ole tieteelliset, loogisesti, eikä edes moraalisesti penninkään arvoinen: "Homo on paha koska jumala. Jumala on oikeassa koska uskon jumalaan".

Koittaisit nyt jo tajuta kuinka hölmöltä kuulostat.

Vastaukset

J

#869 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

2014-04-27 10:58:33

#865: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

En minä ole tässä sanonutkaan että jonkun pitäisi todistaa Jumalan olemassaolemattomuus. Se nyt vaan ei ole mahdollista todistaa Jumalaa olevaksi tai olemattomaksi tieteellisesti. Eli mitenköhän minä nyt käänsin?

Ei minulle ole väliä onko minun ajatukset sinulle minkään arvoisia. Minulle ne ovat ja se riittää. Niinhän se menee sielläkin päin. Itsellesi sun ajatukset on kaikista arvokkaimpia. "Koittaisit nyt tajuta" on taas vaan sitä että MINUN pitäisi jotenkin kääntyä, eikä muiden suinkaan. Eli kuka se tässä syöttää ja mitä?

Edelleenkin tämä on minun henkilökohtainen uskoni. Jumala on minusta riippumaton, ts. Jumala ei ole olemassa siksi että minä sanon niin. Minä sanon niin vain koska uskon siihen. "Homo on paha"? No kyllä ne minusta ihmisiä on siinä kuin muutkin. Ihminen ja sen teot pitää voida osata irrottaa toisistaan, koska jokaisella ihmisellä on olemassa lähtökohtainen ihmisarvo riippumatta teoistaan. Ne teot on sitten toinen asia.

Kuulostan hölmöltä? No ihan miten vain :D