Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#33012 Re: Re:

29.03.2014 14:21

#33011: - Re:

Signal!   onko esittelemäsi kohta,  jossa varotetaan menemästä esim.erämaahan  kun "Jeesus on siellä."  Joka  (Jeesus) siis voi tarkoittaa myös muuta,  esim Pyhää Henkeä,

Onko 
se  verrattavissa seuraavaan:  

.. "aramean sana talja" merkitsee sekä karitsaa että poikaa ja palvelijaa.  Vai mitä tarkoitit sillä?

Vastaukset

Vieras

#33013 Re: Re: Re:

2014-03-29 14:58:22

#33012: - Re: Re:

Kohta, jossa varotetaan menemästä esim. erämaahan  kun "Jeesus on siellä", tarkoittaa sitä, ettei tosikristityn tarvitse ajatella itse, vaan lukea Raamattua sananmukaisesti. Kun on ulkoistanut oman ajattelunsa, ei tarvitse nähdä turhaa vaivaa ongelmia kohdatessaan.

Totuus tekee vapaaksi ja varjelee pahuudelta

#33025 Re: Re: Re:

2014-03-29 18:56:40

Tarkoitit varmaankin tätä Sanan kohtaa, eli Matteus 24.luku, jakeet 23-26 : "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. "

Tässä luvussa Jeesus varoittaa eksyttäjistä/huijareista, joita tulee lopunaikoina esiintymään ja on jo esiintynytkin. Samassa yhteydessä Jeesus käskee: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä. Näitä eksyttäjiä ovat mm. islam, MAP, J:n todistajat, etc.

Jumalan Sanan tuntemisen tärkeyttä ei voi ylikorostaa, koska kaikki eksytykset kieltävät yhden tai useamman Raamatun totuuden.

Signal

#33181 Re: Re: Re:

2014-03-31 11:48:26

Siinä tuli kiireessä kirjoitettua väärin, korjasin sen kohdan myöhemmin.