Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#26316 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen synty?

22.12.2013 15:25

#26315: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen synty?

"Toivon sinulle monia hämmästyttäviä löytöhetkiä Jumala suurten luomistekojen äärellä!"

Kiitos vain toivottelusta! Itse olen vain vaikuttunut ja usein hämmästynyt siitä moninaisuudesta ja niistä ajoittain kauniista rakenteista, jolla sekä eloton että elävä luonto tuottavat tapahtuma-avaruuksia - ihan vain sen perusteella, mitä nuo ilmiöt sisältävät sisäisinä ja toistenvälisinä säännönmukaisuuksina ja sattumanvaraisuuksina sellaisenaan. Tähän ihailemaani maailmaan en saa Jumalalle mitään roolia, sillä sen pitäisi näkyä sattumanvaraisten tapahtumien vinoutumisena tuon tahdon mukaisesti. Tällaista ei tiedemaailma ole havainnut missään sen tutkimassa ilmiössä.

Vastaukset


Vieras

#26317 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen synty?

2013-12-22 16:42:41

#26316: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen synty?

 

Ihaillaan yhdessä!

En minä, ei kukaan tiedä Jumalan luomistyöstä kaikkea. On täysin mahdollista, että työ on yhäti jatkuva prosessi.

 


Vieras

#26318 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isä Jumala ja Poika

2013-12-22 18:47:02

#26316: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ihmisen synty?

Sivusta: Uskovana olen sitä mieltä, ettei tieteen keinoilla tiedemies voi mitenkään Jumalaa "löytää" tai saada Jumalalle roolia työkalujensa avulla. Se on sula mahdottomuus. Oikeastaan näin on Raamatun mukaan.

"Jos tuntisitte minut (Kristuksen), tuntisitte myös Isäni." Joh.8:19

Näin on myös Martti Lutherin mukaan:

"Älä siis millään muulla tavalla koeta oppia tuntemaan Isää; siitä ei tule mitään.     hyppäys myöh. kohtaan..   Jos joku haluaa tietää, kuka minä, Isä Jumala, olen, se kuulkoon Kristusta, Poikaa." (Martti Luther, Tienviittoja, sivu 20)

Tuossa sanottiin: älä millään muulla tavalla.

 

Ei tässä kirjoitella ilkeilymielellä vaan paremminkin siksi, että asioita voidaan jakaa ja kukin muodostanee tai pitänee omat mielipiteensä.

Oman mielipiteeni mukaan Raamattu on yliluonnollinen kirja, joka ilmaisee Jumalan pelastussuunnitelman. Jumalasta käydään täällä keskustelua, ihan kuin Hän olisi jokin naapuritalon Matti.

Minäkin toivotan kaikkea hyvää!