Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#24467 Re: Päivän Sanat

09.11.2013 14:35

#24464: sanojemme mukaan meidät tuomitaan - Päivän Sanat

 

Niin voihan täällä olla muitakin kirjoittajia, - nämä hiukan kyseenalaiset kohdat alkoivat ilmestyä tänne,  kun sana haluttiin kokonaan  pois.  Siihen liittyy myös episodi,  jossa eräs kirjoittaja alkoi kirjoittaa teosofisia tekstejä,  pitkähköjä,  eräs taas alkoi  paukuttaa aina  mormonien kirjaa ym   (osoittaakseen,  että nyt meni vähän överiksi,  mutta sitten hän  alkoi myös osoittaaa  kaapin paikkaa Veryxylille,  jonka tehtävän oli laittaa päivän sana päivittäin.  Tällainen historia näillä.

Kuitenkin juuri tänään  oikein todella havahduin siihen,  että Sanahan on aivan oleellisin asia tässä keskustelussa.  Myöskin niille,  jotka vastustavat adressia,   sanastahan koko ajan kamppaillaan!


Mutta,  mitenkäs itse ajattelet,  että miten paljon on viisasta koko ajan sitä sanaa laittaa,   vaikka omalle sydämelle se onkin aina vastaus.  Mutta toisia voivat myös paaduttaa, - en tiedä,  koitetaan kuunnella,  miten Jumala tahtoo.   Ja että hyvä henki säilyisi ainakin meidän kristittyjen puolelta,  tahdomme tietysti ottaa toiveetkin huomioon,   että sellasta kohtuutta ja rakkautta. 

Enpä ole itsekkään tarkastanut,  ovatko sieltä Jeh.Tod:n R:tusta  vai mistä.

Vastaukset

sanojemme mukaan meidät tuomitaan

#24485 Re: Re: Päivän Sanat

2013-11-09 17:32:22

#24467: - Re: Päivän Sanat

Tuosta historiasta en ole tiennytkään.  Päivän Sana sinänsä on hieno juttu, jos se vain ei tule mistään epämääräisestä lähteestä.  Joitakin olen pitänyt vähän erikoisina, mutta en sen kummemmin ole niihin sitten kiinnittänyt huomiota. Olen vain ajatellut, että hienoa kun joku viitsii nähdä vaivaa noin tunnollisesti.  Itse olen ajatellut, että Sanaa tulisi viljellä, meille uskovillehan se on koko elämä.  Mehän yritämme ainakin elää sen mukaisesti, vaikka kompurointia välillä onkin.  Olen ajatellut, että muutkin kuin uskovat saisivat siitä ehkä jotain itselleen ja ehkä heräisivät ja huomaisivat, että on olemassa muutakin, kuin mitä täällä omin silmin nähdään. Taivasmaailma on todellisempi loppujen lopuksi kuin tämä maailma. Se on ikuinen mutta tämä on väliaikainen valhemaailma ja Paholainen kyllä uurastaa, että saa kaiken sekaisin ja vielä valheellisemmaksi tänä aikana. Hengelliset asiat ja Taivasmaailma on ihan mielettömän mielenkiintoinen kun siihen pääsee Pyhän Hengen kautta pikku hiljaa ujuttautumaan. Ja Herran läsnäolo! Se on todella upeeta! Saan aina välillä maistaa aavistuksen siitä voimasta.  Mitä se sitten kokonaisuudessaan onkaan tässä maailmankaikkeudessa.

Kyllä uskovilla on mahtava tulevaisuus siinä valtakunnassa! Pikkusen rikaskin on tämä meidän ystävämme!

Jehovien oppi on mielestäni harhaoppi. Olen lukenut, että se ei tunnusta mm. Jeesuksen jumaluutta.  Meillä taas on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on Jumala ja Pyhä Henki on myös Jumala.  Pyhä Henki on myös persoona.

Jos kaipaatte yö- tai pyhälukemista Taivasoloista niin paras, mitä on kohdalle sattunut siitä asiasta on Percy Collett 5 1/2 vrk Taivaassa ,Hengellinen kotikirjasto, netissä. On täällä adressissa mainittu kyllä ennenkin ja on tuo kertomus netissä jossain muuallakin.

Jeesus on myös rauhanruhtinas.  Meidän tulisi muistaa sekin. Adressin punainen viiva on tuo avioliittolaki ja mielipiteet näyttävät olevan yhtä kaukana kuin itä on lännestä.  Sovussa pitäisi kuitenkin olla ja kaikilla olisi parempi olla, jos kaikenlaiset naljailut ja ilkeilyt jäisivät unholaan.

 


Vieras

#24487 Re: Re: Päivän Sanat

2013-11-09 20:09:22

#24467: - Re: Päivän Sanat 

 

Mikä vika teosofiassa on? Avarampaa kuin dogmit. Eikä pidä sanoa että on väärästä lähteestä.