Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#18788 Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järjellä selittää uskonsa perusteita, vaikka

10.08.2013 10:22

#18786: - Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järjellä selittää uskonsa perusteita, vaikka

Ok, Jumalan viisaus on Kristus. Miten siitä viisaudesta pääsee osalliseksi, kun sen ovat alunperin kirjanneet ihmiset puutteellisella ymmärryksellään sekavan ja ristiriitaisen opukseen, jota sitten itse kukin tulkitsee omalla puutteellisella ymmärryksellään?

Ja seuraako tuosta väittämästäsi se, että tässä maailmassa oleva totuus lakkaa olemasta totuus, jos Jumalan viisaus on kirjattu sen kanssa ristiriitaan?

Vastaukset

Vieras

#18789 Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järjellä selittää uskonsa perusteita, vaikka

2013-08-10 11:21:42

#18788: - Re: Re: Re: Re: Miksi uskovaiset yrittävät järjellä selittää uskonsa perusteita, vaikka

Tämä lauseeni oli enemmänkin mielleyhtymä toisen perään,  kuin kannanotto yhtään mihinkään.
Itselläni ei ole tuota tiedollista lastia esteenä ollut,  en osaa sanoa,  mitä olis tapahtunut jos olisi.  Mutta uskoisin,  että huolimatta noista tiedoista sanasta voisi vakuuttua  olemalla sen  kanssa tekemisissä.
Ainakin itselleni vasta lukiesssa on tullut syvä vakaumus:  tämä on todella totta.  

Mutta ihmisen on varmaan mentävä niiden askelten mukaan,  kuin Jumala antaa.  Minun historiani meni niin,  että opin tuntemaan Jumalaa ensin tunnetasolla;  sitten vasta kirjoitusten.    Vai voiko ihan näinkään sanoa,  olinhan oppinut paljon sanaa jo sitä ennen,  mutta yhteyttä ei ollut.

Jos opit/tiedot  näyttävät olevan ristiriidassa keskenään,  hhhmm    no kummankohan itse ajattelet olevan oikeesti totta?