Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#16837 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

05.07.2013 19:34

#16835: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.... 

 "...ja Ahvion uutta viritelmää lukuunottamatta"

Ahvion kirja (Seksuaalivallankumouksen kulttuurimarxilaiset juuret) ei ole ”uutta ja ennen tuntematonta tutkimustietoa tuottava tutkimus, vaan suomalaiseen asiayhteyteen sovellettu ajankohtainen aatehistoriallinen yhteenveto jo aiemmin sekä akateemisesti tutkitusta että marxistien ja homoliikkeen omista lähteistä esille tuodusta.” http://juhaahvio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/139508-seksuaalivallankumouksen-kulttuurimarxilaiset-juuret

"...jopa joitakin persuja on tullut järkiinsä"

Tarkoittaneeko sinun mielestäsi kenties sitä, että on kääntänyt kelkkansa SETA-vetoisen homoliikkeen tavoitteiden suuntaan?

Vastaukset


Vieras

#16839 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

2013-07-05 20:31:40

#16837: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

 

 

Löytyi mielenkiintoista tekstiä taas tuolta Ahvion putiikista:



Kyllä kristinuskoa aktiivisesti vastustamaan asettuneen marxismin ”dogmatiikasta” eli filosofiasta, käsitteiden loogisesta rakenteesta, etiikasta ja aatehistoriasta voisi dogmatiikan dosentti jotakin perusteltua lausua myös ihan niin sanotusti ”virankin puolesta”. Näin varsinkin, kun gnostilaisjuurisen marxismin ytimessä on aivan tietynlainen ja täysin uskonnollistyyppinen konstruktivistinen antropologia, ihmiskäsitys, ja myyttinen käsitys ihmisen alkutilasta ja lankeemuksesta.



Sama koskee esimerkiksi Niccolo Machiavellin, Thomas Hobbesin, John Locken, Jean-Jacques Rousseaun, Jeremy Benthamin ja John Stuart Millin mytologisia ihmisen alkutilauskomuksia ja ihmiskäsityksiä, joiden varaan heidän yhteiskuntaopilliset näkemyksensä ja näiden klassikoiden myötä nykyisin arvossa pidetyt yhteiskuntafilosofiat käsitteellisesti rakentuvat.



Yhteiskuntatieteellistä teorianmuodostusta ja tutkimusta ei voi koskaan erottaa niistä uskonnollisfilosofisista ontologisista, epistemologisista ja ennen kaikkea antropologisista uskonvaraisesti omaksutuista esiymmärryksistä, joihin kulloinkin sitoudutaan ja jotka otetaan annetun normatiivisina. Kyllä dogmatiikka ja teologinen etiikka liittyvät läheisesti myös yhteiskuntafilosofisiin ja sosiaalieettisiin kysymyksiin.



Koska amerikkalainen homoliike on pitkälti USA:n vasemmiston luomus ja koska suomalaiset homoaktivistit näyttävät mielellään ottavan vastaan amerikkalaisten vasemmistopoliitikkojen apua suomalaista julkista keskustelua vauhdittaakseen sekä suosittelevan USA:n homoliikkeen taktiikkaa Suomessakin sovellettavaksi – kuten vihreiden kansanedustaja Oras Tynkkynen ja amerikkalainen demokraattipoliitikko Marko Liias menettelevät Helsingin Sanomien vieraskynäkirjoituksessaan 18.2.2013, ja kuten kommentoin blogillani 24.2.2013 – on amerikkalaisen homoliikkeen historiallisia taustoja ja historiallisisa tavoitteita syytä valaista meilläkin.

 

 


Vieras

#16842 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

2013-07-05 20:48:04

#16837: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

""...jopa joitakin persuja on tullut järkiinsä"

Tarkoittaneeko sinun mielestäsi kenties sitä, että on kääntänyt kelkkansa SETA-vetoisen homoliikkeen tavoitteiden suuntaan?"

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/politiikka/11832-pirkko-mattila-tuomitsi-hlbt-syrjinnaen