Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #16839 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

05.07.2013 20:31

#16837: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

 

 

Löytyi mielenkiintoista tekstiä taas tuolta Ahvion putiikista:



Kyllä kristinuskoa aktiivisesti vastustamaan asettuneen marxismin ”dogmatiikasta” eli filosofiasta, käsitteiden loogisesta rakenteesta, etiikasta ja aatehistoriasta voisi dogmatiikan dosentti jotakin perusteltua lausua myös ihan niin sanotusti ”virankin puolesta”. Näin varsinkin, kun gnostilaisjuurisen marxismin ytimessä on aivan tietynlainen ja täysin uskonnollistyyppinen konstruktivistinen antropologia, ihmiskäsitys, ja myyttinen käsitys ihmisen alkutilasta ja lankeemuksesta.



Sama koskee esimerkiksi Niccolo Machiavellin, Thomas Hobbesin, John Locken, Jean-Jacques Rousseaun, Jeremy Benthamin ja John Stuart Millin mytologisia ihmisen alkutilauskomuksia ja ihmiskäsityksiä, joiden varaan heidän yhteiskuntaopilliset näkemyksensä ja näiden klassikoiden myötä nykyisin arvossa pidetyt yhteiskuntafilosofiat käsitteellisesti rakentuvat.



Yhteiskuntatieteellistä teorianmuodostusta ja tutkimusta ei voi koskaan erottaa niistä uskonnollisfilosofisista ontologisista, epistemologisista ja ennen kaikkea antropologisista uskonvaraisesti omaksutuista esiymmärryksistä, joihin kulloinkin sitoudutaan ja jotka otetaan annetun normatiivisina. Kyllä dogmatiikka ja teologinen etiikka liittyvät läheisesti myös yhteiskuntafilosofisiin ja sosiaalieettisiin kysymyksiin.



Koska amerikkalainen homoliike on pitkälti USA:n vasemmiston luomus ja koska suomalaiset homoaktivistit näyttävät mielellään ottavan vastaan amerikkalaisten vasemmistopoliitikkojen apua suomalaista julkista keskustelua vauhdittaakseen sekä suosittelevan USA:n homoliikkeen taktiikkaa Suomessakin sovellettavaksi – kuten vihreiden kansanedustaja Oras Tynkkynen ja amerikkalainen demokraattipoliitikko Marko Liias menettelevät Helsingin Sanomien vieraskynäkirjoituksessaan 18.2.2013, ja kuten kommentoin blogillani 24.2.2013 – on amerikkalaisen homoliikkeen historiallisia taustoja ja historiallisisa tavoitteita syytä valaista meilläkin.