Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#15796 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä...

16.06.2013 14:53

#15795: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä...

Sattuiko tämä ote pidemmästä listasta virheellisiä väitteitä silmiisi:

 

Homoseksuaalisuus on portti pedofiliaan

Mikään vakavasti otettava tutkimus ei osoita homoseksuaalisuutta ”portiksi” pedofiliaan (vakavasti otettava = vertaisarvioitu, koko tiedeyhteisön tarkastettavissa oleva tutkimus). Pedofilia ja homoseksuaalisuus ovat tutkimusten mukaan eri asioita. Pedofiili on ensisijaisesti pedofiili ja sen lisäksi suuntautunut joko tyttöihin tai poikiin. Terveyskirjaston mukaan pedofilia suuntautuu huomattavasti enemmän tyttöihin, vaikka pedofiileistä valtaosa on miehiä. Homoseksuaalinen suuntautuminen taas on siinä suhteessa samanlaista kuin heteroseksuaalinenkin, että se kohdistuu aikuisiin ja lapsiin suunnilleen samassa suhteessa kuin heteroseksuaalinen suuntautuminen. Viime aikojen kohahduttavimmat tapaukset (Kotka, Itävalta, vanha-lestadiolaiset uskonjohtajat…) ovat olleet tapauksina pääsääntöisesti heteroseksuaalisia. Poikkeuksena tästä ovat katolisen kirkon pedofiiliskandaalit. 

Homoavioliiton hyväksyminen johtaa pedofilian ja/tai eläimiin sekaantumisen tai sukurutsan hyväksymiseen

Homoliitossa on kyse kahden omista asioistaan päättämään kykenevän henkilön liitosta. Pedofiliassa ja eläimiin sekaantumisessa toinen osapuoli on aina alisteisessa asemassa eikä niitä voi pitää tämän takia hyväksyttävinä. Sukulaisten välinen seksi on ehdottoman tuomittavaa, jos ehkäisyä ei käytetä, koska on suuri riski tuottaa vammoista kärsiviä jälkeläisiä. Jos ehkäisy on hoidettu, perusteet kiellolle ovat kulttuurisia - olemme oppineet kavahtamaan asiaa joka tapauksessa. Riski ehkäisyn pettämiseen riittänee perusteeksi sille, että tälle tielle ei ole syytä lähteä lainsäädännössä.


Homoseksuaalisuus tarttuu, kun homopropagandaa levitetään

Kun homopropagandaa levitetään, yhä useampi homo uskaltaa tulla näkyviin ja elää avoimesti sellaisena kokonaispersoonana, jollainen hän on jo ollut. Homoseksuaalisuuteen normaalina asiana suhtautuminen kyllä tarttuu; mitä useampi on tutustunut normaalia elämää elävään homoon, sitä useampi suhtautuu asiaan positiivisesti. 
Sen sijaan väitteet, että homous tarttuisi, ovat käsittämättömän tietämättömyyden ilmauksia ja perustunevat kai siihen ajatukseen, että homous on tahdon asia.

Homoavioliitto hajottaa avioliittoinstituution

Avioliittoinstituutio todella muuttuisi, jos myös mies-mies- tai nais-naisparin muodostamat perheet saavat samat oikeudet kuin mies-naisparit. Tämä muutos antaa samalla turvaa sekä jälkeläisille että puolisoille esimerkiksi perintöasioissa. Instituution hajoamisen suhteen on yhtä järkevää väittää vaikkapa, että jonkun yrityksen instituutio hajoaa, jos sinne päästetään naisia, jos siellä ei olisi heitä aiemmin ollut. Muutos ei myöskään muuta mitään mies-naisparien avioliiton juridisessa statuksessa. Jos joku ajattelee, että se, että homoavioliitot saastuttavat hänen pyhää avioliittoaan, on se tasan hänen ongelmansa, ei muiden.

Tässä yhteydessä on syytä edelleen muistuttaa, että lainsäädäntö ei estä uskonnollisia ryhmiä pidättäytymästä homoliittojen siunauksesta. Kirkolla ei siis ole asian kanssa mitään tekemistä.

Lapsella täytyy olla isä ja äiti, muuten hän traumatisoituu

Rakastavat vanhemmat on tutkimusten mukaan avainkysymys, ei vanhempien sukupuoli. 

Lapsi joutuu helvettiin, kun hän hyväksyy vanhempiensa homouden

Todella pitkälle johdettu teologinen väittämä, ja se on täysin ristiriidassa Jeesuksen oppien kanssa, joiden mukaan lapset ovat viattomia ja heidän on Taivasten Valtakunta. Lapsella on kyllä sitten aikuisena mahdollisuus tehdä omia arvovalintojaan, jotka eivät enää kuulu tähän probleemaan.

Lapsi joutuu kiusatuksi, jos vanhemmat ovat homoja

Asiaan voi kukin vaikuttaa pidättäytymällä homojen leimaamisesta ja tuomitsemalla moinen käytös lasten kuullen. 
Moni muukin asia on sellainen, josta lapsi voi tulla kiusatuksi. Yksi tällainen on fundamentalistivanhemmat. Pitäisikö tällä perusteella kieltää avioliitto ja lapsenteko fundamentalisteilta…?

Vastaukset


Vieras

#15798 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä...

2013-06-16 15:46:55

#15796: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä... 

 

Tämmöisen kannattajat saavat kyllä jossakin vaiheessa nenilleen ja sydämestäni toivon että mieluummin pian kuin joskus. Tämä ei ole edes enää hauskaa. Siperia teitä sietäisi odottaa. Olette häpeäksi heteroille. Lapset traumatisoituvat ainoastaan idiooteista vanhemmista ei homoudesta.

Vieras

#15801 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä...

2013-06-16 16:29:39

#15796: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Perimmäisten kysymysten äärellä... 

Ehkä tuollainen harhauttava lista on täällä ollut, ja saanut jopa jonkun uskomaan noita annettuja huteria selityksiä.

Sen sijaan mieleeni jäi tämä homoperheissä kasvavista lapsista faktatietona esitetty ote

"Luterilaisen kirkon Kirkkohallitus antoi kirkon puolesta Sosiaali- ja terveysministeriölle lausunnon Lapset ja rekisteröity parisuhde -mietinnöstä marraskuussa 2003. Toimikunnan mietinnössä ehdotettiin perheiden sisäisen adoption mahdollistamista rekisteröidyissä parisuhteissa. 1)
Kirkkohallitus piti lapsen etua keskeisimpänä kriteerinä punnittaessa toimikunnan ehdotuksia. Tästä johtuen kirkkohallitus katsoi, että ennen lapseksi ottamisen mahdollistamista tulee selvittää äitiyden ja isyyden biologisia, sosiaalipsykologisia ja oikeudellisia käsitteitä olennaisesti laajemmin ja perusteellisemmin kuin mitä mietinnössä on tehty.
Lapsen etua pohdittaessa kirkko piti lähtökohtana lapsen asemaa ja oikeuksia. Lapsella tulee olla oikeus sekä äitiin että isään aina kun se on mahdollista. Vanhemmuuden käsitteen laajentaminen biologista vanhemmuutta laajemmalle ei saa kaventaa lapsen oikeutta äitiin ja isään.
Kirkkohallitus piti mietinnön käsitystä isän puuttumisen merkityksestä lapsen kasvulle kestämättömänä. Suhde sekä samaa että vastakkaista sukupuolta olevaan vanhempaan on tarpeen lapsen psykoseksuaalisen kehityksen kannalta. Isä auttaa lasta mm. eriytymään äidistään.
Toimikunta piti ensisijaisena sitä, että lapsen aseman yhdenvertaisuus toteutuu riippumatta lapsen biologisen vanhemman seksuaalisesta suuntautumisesta tai yhteiselämän muodosta. Kirkkohallitus katsoi tästä poiketen, että ensisijaisesti lapsen etu ja yhdenvertaisuus koskee suhdetta hänen äitiinsä ja isäänsä.
Lausunnossa painotettiin, että lasten saamisessa ja kasvattamisessa ei ole kysymys aikuisten itsetoteutuksesta tai ihmisoikeuksista. Lapset eivät ole vanhempiaan varten vaan vanhemmat lapsiaan varten.
Mietinnön perusongelmana kirkkohallitus piti sitä, että siinä erotettiin vanhemmuus äitiydestä ja isyydestä. Äitiyden ja isyyden realiteettien hämärtäminen ei voi olla lapsen etu, vaan kertoo asian tarkastelemisesta vanhempien oikeuksien kannalta: kaikille aikuisille halutaan samat oikeudet vanhemmuuteen riippumatta siitä, kuinka se vastaa lapsen tarpeisiin tai etuun.

Textbook of Homosexuality and Mental Health - teoksessa Martha Kirkpatrick toteaa lesboperhetutkimuksiin liittyvistä ongelmista, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä, otanta oli pieni, vertailuryhmä ei ollut sopiva tai jatkoseurantaa ei tehty. Vain harvat lesbot olivat synnyttäneet lapsen lesbosuhteessa ollessaan. 6)
Katsaus homoisiä ja heidän lapsiaan koskeviin tutkimuksiin osoittaa, että niitä koskevat samat ongelmat kuin lesboperhetutkimuksia. 7)
Lesboaktivisti Paula Kuosmanen väittää kirjassa Hetero-olettamuksesta moninaisuuteen (1997), että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheissä kasvaneet. Kuosmanen vetoaa kahteentoista tutkimukseen joita on tehty tästä aiheesta. 8)
Kuosmasen mainitsevat tutkimukset eivät ole ongelmattomia. Textbook of Homosexuality and Mental Health - teokseen kirjoittanut Martha Kirkpatrick totetaa viidestä Kuosmasen mainitsemasta tutkimuksesta, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä. Lisäksi niiden otanta oli pieni, eikä jatkoseurantaa tehty. 9)
Jäljelle jäävien tutkimusten ongelmana on se, että ne vertasivat eronneiden heteroiden lapsia lesbojen ja homomiesten lapsiin. Eronneiden vanhempien lapsista tiedetään, että heillä on muita lapsia enemmän erilaisia ongelmia. 

Tähän asti laajin tutkimus homoisien pojista raportoi, että 9 % heistä kasvoi homoseksuaaleiksi. Määrä on yli neljä kertaa suurempi kuin homomiesten yleinen osuus väestöstä (n.2.2 %). Poikien suhdetta isiinsä kuvastanee osittain se, että tutkijat eivät pystyneet tavoittamaan 48% pojista. 12) Tutkija Diana Baumrind arvelikin, että homoseksuaalien poikien määrä olisikin todellisuudessa suurempi tässä tutkimuksessa. 13) Eräs laaja tutkimus lesboäitien lapsista totesi, että 12 % tytöistä kasvoi lesboiksi. Homoisien pojista kasvaa siis yli 4 kertaa useammin homo kuin muun väestön keskuudessa. Lesboäitien tytöistä kasvaa lesboja sitä vastoin kymmenen kertaa useammin.

Lapsi tarvitsee kehittyäkseen kummankin vanhemman mallin, tarpeeksi ehyen isän ja äidin, miehen ja naisen mallin. Mikäli lapsi joutuu hakemaan jomman kumman vanhemman mallia perheen ulkopuolelta, identiteetti ongelmat ovat vaarassa kasvaa suureksi. 16)"

Lähdeviitteet:
1) Kirkkohallitus 25.11.: "Lapsen oikeutta sekä äitiin että isään ei saa kaventaa"
htttp://213.250.93.194/asiakas/evl/ktuutiset.nsf/45a7bb2db5c79b9ac2256c9e0057%2086b4/3a3a7e83ee6fc287c2256de8004d2f5c
6) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
7) Charlotte J. Patterson ja Raymond W. Chan "Gay Fathers and Their Children" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s.371-393. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
8) Kuosmanen 1997, s. 109-110
9) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc. Ks. myös Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, 134.
12) Bailey, J.M.: "Sexual Orientation of Adult Sons of Gay Fathers" Developmental Psychology 1995, 31, 124-129.
13) Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, s. 134.
16) Ks. Friedman, Richard C, ja Stern, Leonore, O.: "Fathers, Sons and Sexual Orientation, Replication of a Bieber Hypothesis" Psychiatric Quarterly 1980, 52, 3, 175-189.