Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

are u...?

#15384 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.06.2013 07:14

#15375: I am - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Maailman 2,3 miljardia kristittyä tuntee kukin Jeesuksensa, hän ei vain näyttäydy kaikille samalla tavoin kuin Sinulle. Suurimmalle osalle heistä tuo seiskanumerologiasi on täyttä hölynpölyä. Sen sijaan heistä suurimmalle osalle on tärkeintä Jeesuksen sanoma armosta ja rakkaudesta, joka tuntuu täällä oleville uskiksille täysin outo näkökulma, koska siinä eivät tuomion pasuunoiden melske, synnintunto ja helvetin tuli ole pääosassa.

Jesajan ennustus taas on kriittisille Raamatuntutkijoille koko Jeesus-uskon heikoin lenkki. Historiallisesti dokumentoimaton Jeesuksen kärsimystarina kun on ikään kuin liian tarkasti luotu tuon ennustuksen varaan, vaikka siinä eroja onkin detaljitasolla evenkeliumien välillä. Epäuskottavuutta vain korostavat väliin heitetyt "niin kuin ennustettu on"-kommentit. Samoin Paavalin on helppo luoda oma Messias-kuvansa tuon ennustuksen varaan, jonka hän hyvin tunsi - toki tuossa vaiheessa jo tapahtuneena asiana. Lenkki on sitäkin heikompi siksi, että Paavali ei ilmeisesti tuntenut lainkaan Jeesus Nasaretilainen -nimistä ihmistä, hänestä kun Paavalin tekstissä ei ole tavuakaan.

Tällä kaikella en halua väittää, etteikö Raamatussa olisi myös Jumalan ilmoitusta. Sen sijaan se, että Raamattu olisi sellaista sanasta sanaan, on kriittisten tutkijoiden keskuudessa täysin kiistämättömästi höpönpöpöä.

Vastaukset

Jeesus sanoo: Minä Olen

#15444 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-06-11 23:13:59

#15384: are u...? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kyllä Paavali tunsi Jeesuksen, hän toteaa 2. kirjeessä Timoteukselle 1.luku, jae 12 : "Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu."

Psalmi 22  (vanhempi kuin Jesajan kirja, n. 1000v. eKr) kuvaa yksityiskohtaisesti tapahtumia Jeesuksen ristinkuoleman ympärillä. Mm. Jeesukseen kohdistunut pilkka, sotamiesten arvanheitto Jeesuksen puvusta, Jeesuksen huuto "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit", kaikki tämä on kerrottu Psalmissa 22.