Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

usko huvikses

#15001 Re: Re: Re:

05.06.2013 10:08

#14995: p - Re: Re:

Niin 3 D maailma on rakentunut dualistiseksi eli toista ei ole ilman toista. Se tekee sen myös tyydyttäväksi kaikkine kirjoineen. Mutta entä jos maailma onkin jo valmis putoamisen jälkeen nousemaan 5 D maailmaan, lähemmäksi tarkoitusta, Luojaa, pudottaen kaiken kaksinaisuuden harhan ja ottamaan vastuun kaikesta luomastaan. Sillä suurin erhe on syyttää muita saati Luojaa omasta olevaisuudestaan.

"Entäs silloin kun on tosi hätä ja tarvitaan kaikkivaltiasta ?"

Niin entäs sitten? Minkälainen on tosi hätä? Minkä vuoksi uskovaisten hätä on jotenkin paljon suurempi kuin muitten hätä? Vastoinkäymistä ei dualistisessa maailmassa voi välttää. Kukin kestää sen tavallaan. Veikkaisin että melkein jokainen "rukoilee" hädän tullen. Rukous = sisäistä keskustelua, kiitosta, milloin mitäkin korkeimman kanssa, ei kuitenkaan kauppalistan tekemistä sillä toteutuneet tai toteutumattomat toiveet eivät ole suoraan johdannaisia jumalsuhteeseen. Näin käy kun pudottaa egonsa ja kuuntelee sydämensä ääntä=Luojan tai miksi kukakin tätä kaikkeutta kutsuu nimeltä.

En ole varma ymmärsinkö oikein? Olet siis kohdannut todellisen rakkauden ja nyt halusit nähdä välttämättä sen toisen puolen? Siis oma valinta eikä siihen mitään kääntämistä ja vääntämistä tarvita kenenkään taholta saati absoluuttista totuutta.

Sekin on oma valinta antaako ihmisten kokea elämää itsensä kautta vai yrittääkö vaikuttaa toisen valintoihin. Ajattele, tuon logiikan vuoksi voisit vastasyntyneen kehtoon käydä kuiskaamassa, olet epäonnistuja, turha kokea mitään tässä maailmassa, joudut kadotukseen kuitenkin paitsi jos jokeltelet tahdon heti nyt. Eikö olisi surkuhupaisaa? Sillä toisella yksilöllä ei olisi samoja omakohtaisia mahdollisuuksia kokea oma elämä kaikkine dualistiseen maailmaan kuuluvine tuntemuksineen. Eikä lapsi ole lainkaan ennakkoluuloinen ennen kuin joku "viisas" vanhempi alkaa tolkuttaa omia viisauksiaan ja nujertaa näin lapsen oman äänen. Näin eksytys on valmis.

Eikä se homous nyt totisesti niin luonnotonta ole. Eläinkuntakin on pulloollaan rakastavaisia. Sydämen/sielujen rakkaus on se juju!

Vastaukset

Onko ihminen eläin?

#15004 Re: Re: Re: :

2013-06-05 10:23:43

#15001: usko huvikses - Re: Re: Re:

"Eläinkuntakin on pulloollaan rakastavaisia."

Room 1:21-31 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana KUNNIOITTANEET eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, LUOPUEN luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala HYLKÄSI heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta

Vieras

#15013 Re: Re: Re: Re:

2013-06-05 14:06:09

.
#15001: usko huvikses - Re: Re: Re:

Anteeks tyhmyyteni,  mutta kerro mulle mitä se 3D maailma oikein tarkoittaa.

Oliko siinä hei myös jotain filosofiaa tai peräti - ei kai  - gnostilaisuutta? Meni yli hilseen?

Ei uskovaisen hätä mitenkään poikkee hädästä yleensä kai - vai ?         Ja  samaa mieltä olen kanssasi rukouksesta  kauppalistan tekona.

Tässä välissä on hyvä tilanne kertoa miten löysin vahingossa tuon pienen rivinvälin,  jos jokunen kirjoittaa tahtoo
vaikkapa näinikkään kuin iliman isoja rivi-
välejä,  vaikkapa runoa -  tai virttä -tai
mitä vaan kapiampaa tekstiä kirjoittoo:

Gaps Lockin ( isonkirjaimen lukitsijan) alta painaa samanaikaisesti kuin painaa Rivin Vaihtajaa l. kulmanuolta.

On tietysti enemmän kirjoittaville tuttu asia,   mutta itte kaipasin sitä kovasti,  kun en tuntenut asiaa.  Painoin                       vahinkosa  sitä sitten nin,   hoksasin !

Siitä toisenpuolen kokemisesta vielä.  Tarkoitan jotakin sellaista,  että Jumalan sylissä et voi pelätä häntä.   Tätä on aika mahdoton muuten veäntää rautalangasta.

( Suomenkielen asiantuntija (ei taida olla paikalla)  voisi muuten huomauttaa itseäni  liian tiheästä muuten -sanan käytöstä!   Sitä tulee viljeltyä liiaksi.)

- Tarkoittaako tipauttamisesi jotakin samaa kuin nöyrtyminen?  - Muuten.

Niin, -  kun menin vanhaan testamenttiin. ( Melkein kuin sanoisi - menin kellariin! )   Näin siellä,  että Jumala koko ajan puuttui oman kansansa elämään.

Sitten kun kansa teki mutkia matkaan,  saastutti itsensä juuri niin kuin ei olisi pitänyt
Jumala lähetti sanansaattajan.   So,  so pojat   - ei silviisii!

Sama meno sen kuin jatkui.  Tehtiin huorin.  Tehtiin väärin. Kurjaa ei armahdettu.
Muukalaisesta ei välitetty.  Leskeä sorrettiin,  päiväläistä palkanmaksussa.
Petettiin,  ryöstettiin,  kurjaa ja vähäistä ei tartuttu kädestä.
Veritekoja veritekojen perään.
Maalle ei annettu lepoa.  Hamuttiin muita jumalia - sokaistuttiin vieraiden vaimojen puupökkelöistä.
Jumalista,  joissa ei henkeä ole. Tultiin lopulta vieraiden valtojen palvelijoiksi.

Lopulta Jumalan mitta alkaa täyttyä,
yhä on kuitenkin armon ovi auki:

"  Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria;
suitsutus on minulle kauhistus."

"En kärsi uutta kuutta enkä  sapattia,
en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta
Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne;
Ne ovat käyneet minulle kuormaksi,  jota kantamaan olen väsynyt.

Kun te ojennatte käsiänne,
minä peitän silmäni teiltä;
Vaikka kuinka paljon rukoilisitte,
minä en kuule:
Teidän kätenne ovat verta täynnä.

Peseytykää, puhdistautukaa; 
pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä,
lakatkaa pahaa tekemästä.

Oppikaa tekemään hyvää;
harrastakaa oikeutta,
ojentakaa väkivaltaista,
hankkikaa orvolle oikeus,
ajakaa lesken asiaa.

Niin tulkaa,
käykäämme oikeutta keskenämme,
sanoo Herra.
Vaikka teidän syntinne ovat
veriruskeat,
tulevat ne lumivalkeiksi;
vaikka ne ovat purppuranpunaiset,
tulevat ne villanvalkoisiksi.

Jesaja 1: 13 - 1

Jumalan  tähtäyspisteessä ei ole despootin lailla tuhota ja aiheuttaa kärsimystä,
vaan palauttaa ihminen hyvän omantunnon suhteeseen kanssaan. 
Tällaiseen Jumalaan voi luottaa 
niin paljon,  että hänen varaansa voi laskea koko elämänsä.  Hän on vanhurskas ja Pyhä,  mutta 
myös laupeudesta rikas  armahtava Luoja.