KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Mummuska
Vieras

#1541 Puheenjohtajan valinta

12.03.2011 09:18

Lueskellessani taasen kertaalleen näitä nettikirjoituksia, menevät pasmat sekaisin. Kertokaa jos olen väärässä, mutta eikös vuosikokouksessa valita yhdistykseen hallitus. Hallitus sitten keskuudestaan valitsee hallituksen puheenjohtajan.

Vastaukset

Sanna Kaski
Vieras

#1542 Re: Puheenjohtajan valinta

2011-03-12 12:12:19

#1541: Mummuska - Puheenjohtajan valinta 

 Kyllä se näin normaalisti meneekin. Itse olen ymmärtänyt että nykyinen PJ kuitenkin pyrkii vaikuttamaan siihen (kaikin keinoin) että saa itse olla päättämässä siitä ketkä yleensä ovat ehdolla PJ:ksi ja hallituksen jäseniksi.

 

Timo P.

#1544 Re: Puheenjohtajan valinta

2011-03-12 22:36:41

#1541: Mummuska - Puheenjohtajan valinta

Mummuskalle tiedoksi: yhdistyksemme jäsenet valitsevat vuosikokouksessamme yhdistyksemme hallituksen puheenjohtajan, hallituksen varsinaiset jäsenet ja varajäsenet.

Hallitus puolestaan valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan, sihteerin ja käytännössä myös jäsenvastaavan. Viime mainitun siksi, että henkilötietolain perusteella jäsentietojen ylläpitovastuu kuuluu hallitukselle eikä henkilötietoja voi siksi hallinnoida hallituksen ulkopuolinen henkilö.

Hallitus valitsee myös muut tarvitsemansa toimihenkilöt. Heidän ei tarvitse sääntöjen mukaan olla hallituksemme jäseniä.

Tarvittavia toimihenkilöitä olisivat varmasti ainakin rahastonhoitaja ja ensikodit. Sekä mahdollisesti sijoittaja(t), ensikotivastaava(t), jäsenlehden päätoimittaja, tiedotuspäällikkö, webmaster, myyntipäällikkö, kalustopäällikkö, yhteistoimintapäällikkö, keräyspäällikkö, kissarekisterin hoitaja jne....

Kaikki valitut toimihenkilöt toteuttavat  hallituksen tekemiä päätöksiä ja ohjeita ja luonnollisesti raportoivat sitten hallitukselle.