Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

taku

#13079 Re: Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

08.05.2013 14:02

#13074: Koordinaattori - Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

Noh kerrohan sitten missä minä olen tehnyt "kardinaalivirheen".En ainakaan ole väittänyt että homoudella olisi yhteys pedofiliaan tai efebofiliaan.Sateenkaariperheen lasten kehityksestä en myskään ole sanonut mitään.HIV :n kohdalla olen tuonut esiin että anaaliyhdynnässä on korkeampi riski saada HIV kuin ns vaginayhdynnässä mutta en ole väittänyt että se olisi puhtaasti homotauti.Mitän tieteellisiä tutkimuksia en muista esittäneeni.Olen erottanutRaamatun ja tieteen. Järjestä olen todennut että tuskin kukaan ihminen kykenee näitäasioita rationaalisesti ja objektiivisesti käsittelemään.Tämä ei ole vrsinaisesti tiedettä mutta olen kylä istse puhunut monie ihmisten kanssa enkä ole vielä tavannut yhtään sellaista joka ajattelisi puhtaan rtionaalisesti ja objektiivisesti.Se tieteestä.Juridiikassa olen todennut että juridiikass tai pikemminkin politiikassa eli lainsäädännössä on kyse hyvin pitkälti etiikasta. Tätä kukan tuskin kiistää?Mutta tuosta sukurutsasta niin kerrohan minulle että kuka tai mikä on se suojaton osapuoli?Arvaan kuitenkin mitä vastaat syntymätön lapsi.No entäs silloin kun toinen osapuoli on steriili.Tuolla perusteell tuomittakoon sitten mys vakavista perinnöllisistä sairautta kantavien ihmisten seksi ja avioituminen. En ole vedonnut Vanhaan testamenttiin homokysymyksessä vaan ainoastaan uuteen. En ole myöskään vähätellyt tai nonsoleeerannut mitään uuden testamentin kohtia.ehkä lukuunottamatta sitä missä Johannes opetuslapsi mainitan muita rakkaampana mutta se lienee ihan toinen juttu.Olen tosin tuonut esiin sen että Raamattu on KIRJKOKOELMA KAANON ja että jos evnkeliumit ovat ristiriidassa muiden kirjojen kanssa ne ajavat sen yli mutta missään kohtaa Evankeliumissaei puhuta sanaakaan homoudesta.Eikä myöskään erilaisuudesta.Etiikan kohdala olen todennut että minun mielestäni Jumalan sana yksin määrää oikean ja väärän jos näin ei olisi hän ei olisi KAIKKIVALTIAS! Ja huomautan että demokraattisessa yhteiskunnassa kukin hakee itse omat vaikuttimensa.

Mitä sitten olen tuonut esiin?Olen pohtinut avioliiton olemusta.Sekä todennut että avioliiton solmimiselle on oltava joku järjellinen SYY.Lisäksi olen tuonut essin vaaran että tämä avioliittolain muutos lietsoo uskoa absoluuttiseen ja ehdottomaan totuuteen.Tähän ei ole esitetty vasta-argumentteja

Vastaukset

Vieras

#13081 Re: Re: Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

2013-05-08 14:10:57

#13079: taku - Re: Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

...."HIV :n kohdalla olen tuonut esiin että anaaliyhdynnässä on korkeampi riski saada HIV kuin ns vaginayhdynnässä mutta en ole väittänyt että se olisi puhtaasti homotauti.Mitän tieteellisiä tutkimuksia en muista esittäneeni.Olen erottanutRaamatun ja tieteen. Järjestä olen todennut että tuskin kukaan ihminen kykenee näitäasioita rationaalisesti ja objektiivisesti käsittelemään."....

Voi kun siellä on niin kaunis ilma! Avaa edes ikkunasi, kiitos.

Vieras

#13082 Re: Re: Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

2013-05-08 14:26:33

5, 13, 2, 9, 32, 17, 18, 21, 5, 8, 14, 19, 22 ja 27.

Koordinaattori

#13084 Re: Re: Uskovaisten argumantaation kardinaalivirheet

2013-05-08 15:46:39

Sun ajatukset ovat sen verran yksilöllisiä, ettei niitä kannata noihin listoihin liittää. Olen hakenut tyypillisiä uskisuskomuksia ja argumentteja. Kaiken lisäksi muista poiketen yleensä vastaat haasteeseen aidosti pohtimalla esitettyjä argumentteja, vaikka en olekaan yleensä samaa mieltä lopputuloksesta.