Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

veritas

#12773 Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

05.05.2013 15:15

#12769: Lumi87 - Dosentti Ahviota lapsettaa 

Voisitko edes hetken, itsesi takia, miettiä tätä : Ahvio ei ole yksin näkemyksineen, hänellä on takanaan Luoja. Sama Luoja joka loi sinut ja minut. 

Valaisen asiaa hiukan humoristisesti : oletetaan että suunnittelen ja valmistan alusta loppuun asti pesukoneen. Tiedän tarkalleen mistä osista ja aineista pesukone koostuu. Tiedän sen jokaisen osan toiminnan ja tarkoituksen. Tällöin minä olen pesukoneen luoja. Ei kai kukaan väitä nähdessään toimivan pesukoneen että sen on "evoluutio muovannut miljoonien vuosien ajanjaksolla".

Nyt jos joku tulee ja vaatii saada käyttää pesuaineena rikkihappoa, vedoten "tasa-arvoon" ja "ihmisoikeuksiin" , niin tottahan toki minä vastustaisin tällaista luomani pesukoneen tuhoamista.

Samoin meillä jokaisella on Luojamme; me olemme äärettömän paljon kallisarvoisempia kuin pesukone. Meidät on luotu paljon taitavammin kuin yksikään kaupassa myytävä kone. Kyllä meidän Luojamme tietää meitä paremmin mikä meille on hyväksi ja mikä tuhoaa meitä.

Vastaukset

Vieras

#12774 Re: Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

2013-05-05 15:25:15

#12773: veritas - Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

Sinulla on todella kieroutunut "huumorintaju".

Vieras

#12775 Re: Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

2013-05-05 15:31:33

Jos minä olisin pesukoneen "luoja", olisin kyllä äärimmäisen vihainen siitä, että joku ryhmittymä alkaisi väittää, että he tietävät minun pesukoneistani kaiken sekä sanelisi noin vain muille omaa pesukoneen käyttö -oppiaan ihan minun lupaani kyselemättä. Pahinta olisi, jos joku julkaisisi jotain täyttä sontaa pesukoneista ja väittäisi, että pesukoneen luoja (eli minä) on tässä hänen takanaan ja hän puhuu suoraan minun puolestani. Jos joku haluaisi kaataa minun luomaani pesukoneeseen rikkihappoa, niin olkoon hyvä ja kysyköön suoraan minulta, ei keneltäkään muulta.

Vaikken itse ole uskonnollinen, niin väitän, että kukaan ei voi tehdä tässä maailmassa mitään Jumalan puolesta, eikä kukaan voi sanella muille, mikä Jumalalle kelpaa ja mikä ei ja miten raamattua tulkitaan silloin kun sitä tulkitaan oikein. Raamatussa sanotaan, että Jumalan ja uskovan välillä on vain yksi välimies: ihminen Jeesus Kristus. Niinpä yhdenkään toisen ihmisen mielipiteitä, tuomiota tai hyväksyntää ei uskon asioissa tarvita. Se on jokaisen henkilökohtainen asia.

Vieras

#12776 Re: Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

2013-05-05 15:33:23

Ymmärrän kyllä, mitä rikkihappo tekee pesukoneelle. Mutta sitä en käsitä, mikä rikkihappo jo olemassa oleville ihmisille on antaa heidän ansaitsemansa oikeidet muiden ihmisten joukossa. Monella tapaa on täällä todettu, että seuraukset eivät täällä maan päällä vie meitä perikatoon. Se kuolemanjälkeinen perikato on taas kunkin ihmisen oma asia, sitä ei saa lainsäädännöllä ei-teokraattisessa valtiossa säädellä. Vertauksesi on siis muutettava muotoon, miksi kieltää (h)Omon käyttö Bio-Luvilin sijasta.

Tuo luomisosio ei tällöin asiaa selitä millään tavoin, sen jätän tässä siis muutoin kommentoimatta.

Vieras

#12778 Re: Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

2013-05-05 15:39:54

On mua kaikenmoiseksi tälläkin palstalla haukuttu mutta että rikkihapoksi!!! Tuostahan voisi jo ihan todella loukkaantua! Häpeisit!

Lumi87

#12779 Re: Re: Dosentti Ahviota lapsettaa

2013-05-05 15:51:33

Ahvio ei tosiaankaan ole yksin näkemyksineen. Hänellä perustaa koko tekstinsä kahteen USA:n uskonnollisen oikeiston julkaisuun, jotka ovat seuraavat:

Julkaisun perustana olevat englanninkieliset artikkelit (suom. Juha Ahvio, TT, dos.):
1) ”WHAT IS MARRIAGE?” by Sherif Girgis, Robert P. George & Ryan T. Anderson;
Harvard Journal of Law & Public policy. Vol. 34, No. 1, ss. 245-287, Winter 2010
(www.harvard-jlpp.com/wp-content/uploads/2011/08/GeorgeFinal.pdf ).
2) MARRIAGE AND THE PUBLIC GOOD: TEN PRINCIPLES.
The Witherspoon Institute, Princeton, New Jersey, August 2008
(www.winst.org/family_marriage_and_democracy/WI_Marriage.pdf ).
Tämä on erittäin nolo veto dosentoituneelta teologian tohtorilta, jonka olettaisi kykenevät tekemään itsenäistä tutkimusta. Tosin tässä ei ole kyse tutkimuksesta, vaan silkasta änkyräkritillisestä propagandasta.

Lisäksi dosenttimme väittää kirkkain silmin esittävänsä tosiasioita, joiden pohjalta nysyistä avioliittolakia voisi puolustaa yhteiskunnallisessa keskustelussa yleisesti hyväksyttävissä olevin perustein. Ahvio hyvä, uskonnolliset perustelut eivät käy yleisesti hyväksyttyinä yhteiskunnallisen keskustelun argumentteina.