Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Titityy vaan

#12612 Re: Re: Re: Mies vai nainen? 12564, mutta avioli miehen ja naisen välinen julkinen liitto.

04.05.2013 15:14

#12610: taku - Re: Re: Mies vai nainen? 12564, mutta avioli miehen ja naisen välinen julkinen liitto.

"mies=siittämään kykenevä

nainen= synnyttämään kykenevä"

No jopa on sinulla ajatusrakennelmat. Et siis päästä steriiliä naista naimisiin miesystävänsä kanssa etkä vastaavasti steriiliä miestä naimisiin tyttöystävänsä kanssa.Sinäkö hedelmällisyyden testaisit ennen vihkimistä? Millä valtuuksin? Luuletko viranomaisia kiinnostavan vihkiparin kyky tai halu tehdä lapsia?

Ajattelusi on niin kaukaa Asperger-planeetalta, ettei sitä kannata kukaan. No, ehkä paru Suomen Evankelisen Aliianssin aitouskovaista fundamentalistia.

Vastaukset

taku

#12614 Re: Re: Re: Re: Mies vai nainen? 12564, mutta avioli miehen ja naisen välinen julkinen liitto.

2013-05-04 15:23:56

#12612: Titityy vaan - Re: Re: Re: Mies vai nainen? 12564, mutta avioli miehen ja naisen välinen julkinen liitto.

En minä niin sanonut. Sanoin että kahta miestä (siittämään kykenevää) ei tule vihkiä keskenään kuten ei myöskään kahta naista (synnyttämään kykenevää).Siihen mitä pitäisi tehdä silloin jos joku on intersukupuolinen enottanut kantaa.Mutta tämä voisi ollajonkinsorttinen myönnytys homopareille. Nämä ovat vaikeita asioita.Minä olen tätä mieltä mutta myönnän että voin olla vääräsä.Seksuaalietiikka on etiikan vaikein alue eikä kukaan varmasti pysty täysin rationaalisesti ja objektiivisesti näitä kysymyksiä ajattelemaan.Minun ajattelussani heijastuu myös se että tiedän mitä muualla ajatellaan.Sellaisellajokaseuraa vaan suomalaistakeskusteluaaiheestaja tuntee vaan nykysuomalaisen näkökulman on ymmärrettävästierilainen näkemys kuin sellaisella joka on keskustellut asiastaarabienja monienmuidenkanssa sekä lukenut erilaisia näkökulmia myös ei länsimaisesta näkökulmasta käsin