Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#12549 Re: Re: Re: Re: Re: Mikä siinä mielenkiintoista - -

04.05.2013 09:49

#12543: - Re: Re: Re: Re: Mikä siinä mielenkiintoista - -

Sinun kanssasi puolestaan keskustelua ei oikein tunnu syntyvän, sillä et kommentoi viestieni ydinkohtia. Mitä tekstarichattiviestiin takertumiseen tulee, niin toki voin tehdä sitäkin, esim. ihmettelemällä, ettet laske tekstarichatteja "hömpäksi". Mutta asiaan:

miks sitä yleensä mainostetaan.

Mielestäsi heteropari kylpylämainoksessa on vain pelkkä mainoskuva vailla sen kummempia muita ulottuvuuksia. Sen sijaan homopari kylpylämainoksessa on homoseksuaalisuuden mainostamista.

Ja miksi sitä mainostettaisikaan, kun sitä on muutenkin.

Kuitenkaan et sovella antamaasi kriteeriä heteroseksuaalisuutta hyödyntäviin mainoksiin, vaikka käsittääkseni heteroseksuaalisuutta on muutenkin. Ajatusmaailmasi seuraten on kaikin puolin OK ja neutraalia mainostaa esimerkiksi autovahaa mies- ja naisautoilla, joiden välille on rakennettu pientä heteroseksuaalista flirttiä, tai mainostaa närästystabletteja mies- ja naisvatsalaukuilla, joiden välille mainostaja on rakentanut heteroparisuhteen. Minusta tämänkaltaisen mediakuvaston katsominen "seksuaali-identiteetin ei-mainostamiseksi" on jokseenkin käsittämätöntä, jos kuitenkin samaan aikaan esim. jonkin yksittäisen homohahmon liittäminen esim. siiderikampanjaan on homouden mainostamista.

Huomaa, että "suuntauksen mainostaminen" on oman terminologiasi soveltamista. Itse en ole nähnyt mitään mainoksia suoranaisena seksuaali-identiteetin mainostamisena, oli kyse sitten hetero- tai homokuvasta.

Vastaukset

Vieras

#12561 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikä siinä mielenkiintoista - -

2013-05-04 10:29:44

#12549: - Re: Re: Re: Re: Re: Mikä siinä mielenkiintoista - -  

Näkemyseromme on erilainen, koska en tutki, tarkastele mainoksia sen koommin, olipa siinä mies - nainen - tai siltä väliltä (sorry! ei ollut asiallista) tai eri-ikäisiä ihmisiä. Minulle ei tule tavallisista mainoksista mitään seksuaalisuutta ilmentäviä asioita mieleen. Ai mut hetkinen ! - unohdin ne, joita en viitsi vilkaistakaan. Ja hah - nehän olikin juuri tietyt mies- ja naismannekiinit tietyissä hölmön keikistelevissä ilmeissä ja asennoissa. No, nythän päästiin asiaan. Olin ne täysin unohtanut, koska alusta asti tuli niiden näkemisestä tympäisevä olo. Enkä jälkeen päinkään niitä kaivannut. Mutta jos jokin sellainen mainos tulee silmille hyppimään, käännän kyllä hetkessä kanavaa tai lehden sivua. Ne on mulle täysin kuolleita eivätkä vaikuta mitenkään. Joten mielipiteeni niistä lienee sama kuin monen muunkin kohdalla: - Mitä enemmän seksinikkareita tyrkyttämässä tuotteita, sitä nopeammin "suljen silmäni" enkä edes tiedä mitä mainostavat.