Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

vieras

#12327 Re: Re: 12310

02.05.2013 09:45

#12310: - Re: Turha tuoda Vartiotorni-lehden asioita ja vedota kristillisyyteen. Lue itse paremmin, ennekuin tuot väärää tietoa tänne.

Jehovalaiset eivät tunnusta Jeesusta-Jumalaksi vaan yhdeksi profetoistaan. Jehovilla on ainoastaan Jahve-Jumala ja useita profeettoja. Jehovat poikkeavat myös kristinuskosta siinä, etteivät muut voi periä Jumalan valtakuntaa kuin Jehovalaiset (kristillisten kirkkojen kanssa ovat eri mieltä). Tietääkseni sen vuoksi ennen heitä ei pidetty kristillisiin kirkkoihin kuuluviksi.

Kristityt Luterilaisessa kirkossa, Vapaakirkolliset, Helluntaiseurakunnat, Paptistiseurakunnat ...en ala kaikkia luettelemaan ovat kristillisiä kirkoja, joissa uskotaan Kolmiyhteiseen Jumallaan. Olet kait joskus ollut kirkossa ja lausunut uskontunnuksesi, joka kuuluu minä uskon Isään Jymalaa.... ja Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseeen ......ja Pyhään Henkeen....... eli Kolmiyhteiseen Jumalaan.

Toivottavasti vielä paremmin asiaa tietävät voisivat sinulle tämän totuuden kertoa, ettei sinun tarvitsisi väärässä tiedossa elää.

Vastaukset

Vieras

#12328 Re: Re: Re: 12310

2013-05-02 10:09:45

#12327: vieras - Re: Re: 12310

Tottahan tämä tiedetään, mutta Vartiotornilla spämmääminen on ihan yhtä järkevää toimintaa, kuin tuo Gaid-lehden jutun jatkuva toisto. Uskon, että suuri osa tasa-arvoisen avioliittolain puolustajista ei ole koskaan kuullutkaan Gaid-lehdestä (en minä ainakaan ole kuin vasta tässä keskustelussa) tai muustakaan "homopropagandasta", kunhan ovat yleisesti tasa-arvon kannalla.

Ja on meillä muuten kirkonkin piirissä esim. vanhoillisleastadiolaisuus, jonka mukaan Taivaaseen eivät pääse kuin vanhoillislestadiolaiset. Eivät ketkään muut kristitytkään. Tässäkin keskustelussa on useaan kertaan vedottu Vanhaan Testamenttiin todisteena raamatun kielteisestä suhtautumisesta homoseksuaalisuuteen, vaikka ne säännöt eivät oikeastaan kristittyjä koskekaan, joten ei se "uskoville" itselleenkään ole aina kovin selvää, mihin ovat uskovinaan. Tai sitten on niin kuin olen vähän epäillyt, että puheen kääntyessä homoseksuaalisuuteen meillä on yhtäkkiä noin kolminkertainen määrä niitä, jotka uskovat raamatun sanomaan, vaikka eivät muussa elämässään uskonnollisia olekaan.

Vieras

#12330 Re: Re: Re: 12310

2013-05-02 10:53:31

#12327: vieras - Re: Re: 12310

Eli täällä ei porukoilla vieläkään ole mennyt jakeluun, mitä jehovalistauksella haetaan.. terve, ja kevyet mullat medialukutaidolle.