Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Jukka Paakkanen
Vieras

#8987 Re: Re: Suvaitsevaisuutta mielipiteen ilmaisun sallimiseksi yhteiskunnassa

11.04.2013 16:31

#8928: - Re: Suvaitsevaisuutta mielipiteen ilmaisun sallimiseksi yhteiskunnassa

Tervehdys vierailija, keskustelisin asioista aina oikeiden ja aitojen ihmisten kanssa nimillä myös netissä. Jotta sinulle ei jää epäselväksi minun kantani koskien sukupuolineutraalia avioliitto -lakialoitetta niin varmistan sen kertomalla vielä erikseen näin, että vastustan kansalaisaloitetta ja lain valmistelua esityksen pohjalta. Käy katsomassa perusteluni kommenteista #220, #228 ja #819. Minun mielestäni nykyinen voimassa oleva avioliittolaki on tasa-arvoinen. Olen nyt tarkentanut mielipiteeni väärinymmärryksen välttämiseksi enkä ole välinpitämätön yhteiskunnallisissa asioissa. Elämme demokratiassa, jossa määräenemmistöllä säädetään yhteiskunnan lait edustuksellisessa parlamentissa. Minä kunnioitan lakia. Uskovana ja järkevänä ihmisenä en lähde kinastelemaan asiasta.

Vastaukset


Vieras

#8996 Re: Re: Re: Suvaitsevaisuutta mielipiteen ilmaisun sallimiseksi yhteiskunnassa

2013-04-11 16:55:26

#8987: - Re: Re: Suvaitsevaisuutta mielipiteen ilmaisun sallimiseksi yhteiskunnassa

Kiitos kommentistasi, ja pahoittelut nimeni salaamisesta. Muilla foorumeilla kirjoitan usein koko nimelläni, mutta täällä "keskustelun" taso on ollut sitä luokkaa, että olen jo työnantajienkin google-hakujen vuoksi valinnut anonymiteetin; alani on konservatiivinen, enkä halua tulla nähdyksi ihmisenä, joka vapaa-ajallaan kiivailee minua pedofiiliksi capseilla syyttävien kristittyjen kanssa.

Luin myös muut viestini ja tyydyn toteamaan, että voimme varmasti armollisesti ns. agree to disagree. Kommentoisin vain pikaisesti virkettäsi "siksi kannatamme arvomaailmamme mukaisen yhteiskunnan kehittymistä esimerkiksi allekirjoittamalla tämän adressin". Oma arvomaailmani mukailee Voltairen suuhun laitettua näkemystä siitä, että "en hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se". Jos joku pyytäisi minua allekirjoittamaan adressin, jossa pyrittäisiin kieltämään avioitumisoikeus vaikkapa ns. kiihkokristityiltä tai perussuomalaisilta, niin en antaisi kannatustani edes pilanpäiten. Samoin en allekirjoittaisi yhtään adressia, jossa ajettaisiin adoptio-oikeuden rajaamista esimerkiksi raivopäisiltä uskovaisilta, vaikka yksityishenkilönä saatankin ehkä olla sitä mieltä, että lasten kannalta voisi olla parempi päästä johonkin avarakatseisempaan perheeseen.