KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti


Vieras

#1179 Yhdistyksen säännöt

19.02.2011 21:54

Mitä KKY:n yhdistyksen säännöt sanovat hallituksen toimivallasta jne? Yhdistyslaki antaa puitteet ja ohjeistaakin jonkin verran.Yhdistyksen säännöt ovat tarkemmin määritellyt ja niitä pitää tarvittaessa muuttaa, mutta se on pitkä prosessi ja hyväksyntä tapahtuu yhdistyksen vuosikokouksissa eli jäsenet siitäkin päättävät. Jos jäsenistö epäilee, että toimivaltaa on käytetty väärin tms., siitä on tehtävä jäsenaloite. Hallituksen on käsiteltävä se, ja tuotava vuosikokoukseen jäsenistön päätettäväksi. Jos istuva hallitus tekee toimivaltaansa kuuluvia päätöksiä, se ei ole laitonta, vaikka jäsenistö pitää sitä epäoikeudenmukaisena, epäeettisenä tms. Hallitusjäsenyys on luottamustoimi ja hallituksen jäsenet kantavat vastuun päätöksistä. Hallituksen jäsenyys on luottamustoimi. Hallitus pyrkii harmoniaan, yhteisymmärrykseen. Hallituksen jäsen voi jättää eriävän mielipiteen, mikäli päätös ei ole hänen perustellun mielipiteensä mukainen.

Timo Peltoniemelle kiitos esiintulosta. Kyse näyttäisi olevan yhden yksilön (jäsenen?) taisto yhdistystä vastaan. Asia on yksilötasolla? Syitä ei tarvitse julkisesti kertoa.

Vastaukset

Sanna Kaski
Vieras

#1180 Re: Yhdistyksen säännöt

2011-02-19 22:21:49

#1179: - Yhdistyksen säännöt 

 Itse olen ymmärtänyt että juuri nämä päätökset että jäseniä ei oteta, puolivillejä ei enää oteta ja muut vastaavat ovat sen tason päätöksiä, jotka pitäisi hyväksyttää vuosikokouksessa (saatan olla väärässä). Mutta ainakin se että hallitus on kokoustanut infoamatta siitä kahta jäsentään ja tämä verotuksellinen näkökanta ovat selkeästi lakien ja säädösten vastaisia toimenpiteitä. Korjatkaa jos olen väärässä. Täytyykin tutkia tuo jäsenaloitemahdollisuus. Täytyy nyt varmaan alkaa perehtymään oikein urakalla yhdistyslakiin ja yhdistyksen sääntöihin. Jos on ristiriitaisuuksia näiden välillä niin eikös yhdistyslaki ole aina se yleislaki, joka ajaa yhdistyksen omien sääntöjen ohi?