Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#7084 Re: Kysymyksiä, vastauksia sekä vastauksille kommentteja

06.04.2013 19:23

#7078: Toisenlaisia kommentteja - Kysymyksiä, vastauksia sekä vastauksille kommentteja Ainoastaan se vaikuttaa, missä ja minä aikana kouluissa taottiin homo-oppia ihmisten kalloon veivaamalla oppilaiden mielet kuin ruuvilla kieroon. Oliko se jokin aivoterapiamuoto?

Ihana teoria :D Eikö ihminen opi koskaan ajattelemaan omilla aivoillaan ja muodostamaan maailmankuvaansa itse? Minäpä olenkin vanhoillislestadiolaisesta suvusta ja silti olen ihan ehdottomasti tasa-arvoisen avioliittolain kannalla, vaikka on yritetty kieroon kasvattaa ;) Minustapa tuomitseminen ei ole ihmisten hommaa ollenkaan ja on hirvittävää Jumalan pilkkaamista asettaa itsensä Jumalan asemaan ja tuomita ihmisiä. Minä ihan luulen, että se voisi olla synneistä kamalin.

Vastaukset

Vieras

#7088 Erityisvaatimukset

2013-04-06 20:02:23

#7084: - Re: Kysymyksiä, vastauksia sekä vastauksille kommentteja 

Kirjoitin turhan kulmikkaasti, mutta seur. lainaukseen: "Kukaan ei ole vaatimassa homoille erityisoikeuksia, ainoastaan samoja oikeuksia perustaa rakkaansa kanssa yhteiskunnan ja laisäädännön täysivaltaisesti tunnustaman parisuhteen, jossa ei ole syrjivää elementtiä". 

Kommentti: 

- En syrji homoja, mutta miksi he itse ehdoin tahdoin vaativat erityisoikeuksia itselleen omaksuen heteroiden avioliittokäytännön, vaikka eivät ole heteroja joille avioliittoinsituutionakin on tehty. Homoilla ja lesboilla on aivan samat oikeudet olemassa kuin heteroillakin olemassaolevassa avioliittoasiassa, joka sisältää mies-vaimo -periaatteen, mutta se ei heille kelpaa, vaan tahtovat tekaistun lain avulla saman nimikkeen alle. Ketä tässä nyt sitten loppujen lopuksi syrjitään? Näyttää siltä ettei kukaan heitä syrji eikä aiokaan, mutta he syrjivät heteroja, jotka tahtovat oman avioliittotunnuksensa pitää eikä antaa sitä vieraan elementin käyttöön. 

Miksi homot haluavat ottaa toisten omaa, keksimättä itse suhteellensa omaa nimikettä, kun ovat toisenlaisia. Eikä sen sanominen ole syrjintää, vaan tosiasia. Eivät he sitä itsekään ole kieltämässä, päinvastoin. Ja kun ovat mitä ovat, eikö luontevinta ole se, että keksivät itse ikioman parisuhdeterminologiansa ilman toisten matkintaa.  

Jos heillä olisi oma parisuhdenimikkeensä, tuntuisi tosi oudolta, jos ottaisin tai vihityttäisin heterona itseni sen nimikkeen alle. En tulisi homoksi enkä tasa-arvoisemmaksikaan sen takia.   

Vieras

#7089 Re: Re: Kysymyksiä, vastauksia sekä vastauksille kommentteja

2013-04-06 20:03:24