Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

fundis

#4129 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

28.03.2013 23:20

#4128: Heikki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

Olen samaa mieltä (niinkuin kirjoitinkin) että Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti, tosin ymmärrän sen Raamatun paikan hiukan toisin kuin sinä Heikki.

Vastaukset

Heikki

#4133 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti

2013-03-28 23:27:58

#4129: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Epäonnistunut olkinukkekortti 

 

Minä ymmärrän tämän Raamatun kohdan juuri tällä tavalla: Hebr 10:26-31 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. Arkkipiispamme onkin johdattamassa homoja helvettiin, mutta voipi arkkipiispalla olla tukalat oltavat, kun homot tajuavat, että arkkipiispa valahteli heille sanoessaan ettei homous ole syntiä.