Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#1259 Re: Mistähän te oikein keskustelette?

22.03.2013 17:43

#1245: ;-) Thelma - Mistähän te oikein keskustelette?

Minustakin koko suvaitsevaisuus -sanan käyttö on tässäkin yhteydessä jotenkin kummallista. "Suvaitsija" asemoi itsensä aika ylimielisesti suvaittavan yläpuolelle.  Siksi en tosiaankaan halua että minua, arvomaailmaani tai parisuhdettani "suvaitaan".

Omassa maailmankatsomuksessani ihmiset ovat lähtökohtaisesti keskenään tasa-arvoisia esim. seksuaalisuuteen tai valitsemaansa uskontoon katsomatta. Samasta savesta, kuten mainitsit. Tosielämässä tämä tasa-arvo ei useinkaan toteudu, mutta sitä kohti on hyvä pyrkiä. Se että valtio käsittelee kansalaistensa parisuhteita yhtäläisesti, ilman "sekundaleimoja" on yksi esimerkki tasa-arvosta. Siitä näkemyksestä en halua luopua, olkoon se sinun mielestäsi vaikka kuinka väärin tai halveksuttavaa.

Vastaukset

Thelma <3

#1263 Re: Re: Mistähän te oikein keskustelette?

2013-03-22 18:02:41

#1259: - Re: Mistähän te oikein keskustelette?

Ei se ole mielestäni halveksuttavaa jos olet eri mieltä kanssani! Päin vastoin, silloin voidaan vasta alkaa keskustella, kun todetaan, että minä ajattelen näin ja sinä noin. Tämähän voisi olla yhteisen keskustelun pohja, siis todeta, että ollaan eri mieltä. Tasa-arvoisesti. Itse asiassa olisi mukava katsoa sinua kasvoihin ja todeta, että ollaan eri mieltä. Ajattele, miten tylsä maailma, jossa kaikki olisi samaa mieltä. Tosin, valitettavsti me olemme menossa kovaa vauhtia sitä kohti, että eri mieltä oleminen tässäkin asiassa voi kohta olla oikeasti rikos.