Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Thelma <3

#1263 Re: Re: Mistähän te oikein keskustelette?

22.03.2013 18:02

#1259: - Re: Mistähän te oikein keskustelette?

Ei se ole mielestäni halveksuttavaa jos olet eri mieltä kanssani! Päin vastoin, silloin voidaan vasta alkaa keskustella, kun todetaan, että minä ajattelen näin ja sinä noin. Tämähän voisi olla yhteisen keskustelun pohja, siis todeta, että ollaan eri mieltä. Tasa-arvoisesti. Itse asiassa olisi mukava katsoa sinua kasvoihin ja todeta, että ollaan eri mieltä. Ajattele, miten tylsä maailma, jossa kaikki olisi samaa mieltä. Tosin, valitettavsti me olemme menossa kovaa vauhtia sitä kohti, että eri mieltä oleminen tässäkin asiassa voi kohta olla oikeasti rikos.

Vastaukset

Vesku

#1273 Re: Re: Re: Mistähän te oikein keskustelette?

2013-03-22 18:33:23

#1263: Thelma <3 - Re: Re: Mistähän te oikein keskustelette?

Keskustelu kyllä sopii, Thelma. Hyvä kuulla, että on niitäkin jotka haluavat aidosti keskustella, "juupas-eipäs-senkin"vääntämisen sijaan. Niin, ja eri mieltä oleminen ei tosiaankaan tarkoita että haluaisin jotenkin kieltää sinulta oikeuden omaan mielipiteeseesi. En tosin ihan ymmärtänyt pelkoasi siitä, että eri mieltä oleminen olisi muuttumassa rikolliseksi. Kuka sellaista on esittänyt?

Itse asiasta: Mikä sinusta tuntuu vaikeimmalta asialta hyväksyä kaikille yhtäläisessä avioliittolaissa? Avioliittotermi? Homoseksuaalisuus? Joku muu asia?