Vaadimme Porin päättäjiä jatkamaan Pormestarinluodon Asukasyhdistys ry:n toiminnan rahoittamista

Me adressin allekirjoittaneet vetoamme porin päättäjiin, jotta Te peruisitte tehdyn päätöksenne lakkauttaa Pormestarinluodon Asukasyhdistys ry:n ylläpitämää kirjatupaa ja pyöräpajaa.   Pormestarinluodon pyöräpajan ja kirjatuvan toiminta, joiden kautta yhdistys on tarjonnut työmahdollisuuksia vaikeasti työllistyville ja pitkäaikaistyöttömille.   Pormestarinluodon Asukasyhdistys ry on toiminut aktiivisesti alueen asukkaiden viihtyisyyden lisäämiseksi. Toiminta on ollut kaikille avointa. Yhdistys on järjestänyt erilaisia tapahtumia sekä palveluita niin alueen asukkaille kuin koko Porinkin hyväksi.

Pyöräpajan toiminnasta faktaa

Asukasyhdistyksen pyöräpajan toimintaan on kuulunut polkupyörien kierrätys. Saamme vuosittain 350 - 450 kpl vanhoja polkupyöriä lahjoituksena yksityisiltä ja taloyhtiöiltä. Noista pyöristä annamme noin 150 uuden elämän. Puramme loput pyörät varaosiksi, mitkä sitten laitamme uudelleen myytäväksi käyttöön. Ylimääräiset metalliromut olemme yleensä lahjoittaneet mm. Musan Salaman junioritoiminnan hyväksi. Tänä keväänä lahjoitimme metalliromut pesäkarhujen tukemiseen. Korjailemme/huollamme myös asiakkaiden pyöriä.   Asiakkaita pyöräpajalla käy noin 500/vuosi, noista viidestäsadasta asiakkaasta noin 350 tuo pyöränsä huoltoon, vanteiden oikaisuun, renkaiden, vaijereiden, ym. muiden osien vaihtoon. Liikkeissä ei kannata juurikaan alkaa vanhan polkupyörän vanteita oikaista, koska silloin uusi vanne tulee halvemmaksi. Meillä taas siihenkin useasti löydetään käytetyn huolletun vanteen.   Tähän pieni tietoisku: Porilaisissa pyöräliikkeissä on keväisin/kesäisin noin 2-6 viikon jonot jopa renkaiden vaihtoon. Mikäli nyt kaupungin avustus loppuu, nuo jonot kasvavat vähintään 2-4 kertaa. Vanhempiin polkupyöriin ei juuri kannata liikkeissä mitään tehdä, koska pääsääntöisesti heillä on tuntiveloitus. Meillä on varmasti yksi Suomen parhaista hinta/laatusuhteista. Monet vähävaraiset pystyvät näin ollen polkupyörällä ajelemaan.

Kirjatuvan toiminta

Kirjatupa on toiminut kohtaamispaikkana Pormestarinluodossa. Täällä on voinut käydä lukemassa päivän lehden ja juoda kahvin. Moni on tullut juttuseuran vuoksi hoitaakseen sosiaalisia tarpeitaan. Kirjatuvalla on voinut myös käydä netissä maksamassa laskujaan, katsoa sähköpostinsa yms. Tarvittaessa on myös opastettu ja autettu netin käytössä. Kirjoja on voinut lainata ja kopiointi palvelu on ollut käytössä. Keskiviikkoisin on kokoontunut käsityö- ja askartelu kerho. Lahjoitetut vaatteet ja tavarat on tarkastettu ja pesty, näistä on muodostunut saa ottaa osasto. Tällä osastolla on käynyt vilske, kaikilla kun ei nykyään ole varaa ostaa esim. uusia lasten vaatteita.

Asukasyhdistyksen muu toiminta

Asukasyhdistykseltä on voinut tilata soppatykkiä ja kokkia erilaisiin tilaisuuksiin. Soppatykillä saa noin 120 ruoka annosta kerralla.   Me allekirjoittaneet haluamme edelleen toiminnan jatkuvan ja sen tukemisen jatkuvan.

Hämäläinen Jari. Pormestariluodon Asukasyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Hämäläinen Jari. Pormestariluodon Asukasyhdistys ry näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…