Neuvolapalvelut saatava jatkossakin lähipalveluna

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen sote-palvelulautakunnalle on esitetty, että Ypsilonin ja Paattisten neuvolapalvelut siirrettäisiin Turun keskustaan. Esitys neuvoloiden siirtämisestä on pahasti ristiriidassa Varhan oman periaatteen kanssa, jonka mukaan neuvolapalvelut on pidettävä lähipalveluina. Neuvolapalvelut ovat perustavanlaatuisia pienten lasten ja heidän perheidensä hyvinvoinnille, ja ne on saatava helposti ja sujuvasti lähellä kodin arkea. Paattisilla ja Yli-Maariassa palvelut on jo järjestetty esimerkillisesti päiväkodin ja koulun yhteyteen, joka mahdollistaa turvallisen kasvun polun.

Esitetyt keskittämissuunnitelmat sivuuttavat täysin sen tosiasian, että neuvoloiden merkitys perheiden hyvinvoinnin tukemisessa on valtavan suuri. Lisäksi maassa, jonka yksi suurimmista ongelmista on liian alhainen syntyvyys, pitää ymmärtää tehdä oikeanlaista lapsiperhemyönteistä politiikkaa.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Pohjois-Turun perheet saavat tarvitsemansa palvelut lähellä kotiaan – nyt ja tulevaisuudessa. Neuvolat ovat lähipalveluita ja tätä linjausta tulee kunnioittaa myös jatkossa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Mimmi Ruusunen näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä postinumeroasi julkisesti verkossa.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…