KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

pohtija

/ #4029 Ja sitten sitä kylmää faktaa

10.01.2013 09:33

KKY:n, HESY:n jne. riveissä ongelma on jäsenten konfliktit ja näkemys siitä mikä on realistisesti järkeävää. Kaikissa näissä on jäsenenä niitä joidne mielestä kissapopulaatio saa pelastettua...kasaamalla kissoja yhteen paikkaan. Eikö tuo ole kissapopulaation kasvattamista? Se, että niitä leikataan ei muuta sitä faktaa että yksinäisten kissatätejen 50m2 kämpässä enemmän kuin 2-3 kissaa on jo kissoillekin huono idea. Ei kissoja pelasteta niitä haalimalla vaan panostamalla muuhun, kuten informaation levittämiseen.

Eläinsuojeluyhdistyksien mainetta laskee juurikin ne "avohoitopotilaat" joiden mielestä ainoa keino pelastaa kissoja on kerätä rahaa ja haalia kissoja itselleen. Mikä järki tässä on? Valitettavasti kissoilla on huono maine ihmisten silmissä ja sitä ei paranna täti-ihmiset joiden facebookit komeilee kymmenien OMIEN kissojen kuvilla ja jutuilla siitä kuinka kakkaa on siellä ja täällä.

Lisäksi yhdityksien varojen haalimisessa ei ole mitään järkeä! Tietty kassa pitää olla, mutta kun tätien idea on haalia varoja ilman mitään suunnitelmaa mitä varoilla tehdään. Monella yhdistyksellä olisi varoja palkata täyspäiväisiä henkilöitä tekemään työtä -> palkkauksen kautta voidaan myös vaatia vastuuta ja selviä suunnitelmia mitä tulisi tehdä. Mitään liiketoimintaa ei haeta tällä vaan on naurettavaa kerätä ihmisiltä varoja hyvään tarkoitukseen samalla kun tätien mielestä ne pitää säästää toimintaan....saanen kysyä mihin toimintaan?

ehkäpä on ihan oikeutettua että tietyt ovat siirtyneet pois KKY:n, HESY:n jne. toiminnasta. Enemmän ne henkilöt ovat tehneet hallaa kuin hyvää kissojen eteen.