Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #3435 Tuhansia häädetään voimakeinoin uuden siirtokunta-asuttamisen tieltä

21.12.2012 07:26

Tuhansia häädetään voimakeinoin - Israel hyväksyi 2 610 uuden siirtokunta-asunnon rakentamisen

Israelilaiset järjestöt kertoivat keskiviikkona, että Israelin hallinto on hyväksynyt jo 2 610 uuden siirtokunta-asunnon rakentamisen miehitetyille palestiinalaisalueille. Uusien maa-alueiden valtaus aiheuttaa tuhansien beduiinien karkotukset, kertoi israelilainen Haaretz-lehti.

Lähteet: RT, PressTV, Haaretz
Toimittaja: Janus Putkonen
19.12.2012, Verkkonmedia.org

Israelin hallinnon hyväksymien uusien siirtokuntarakennusten lukumäärä on kasvanut lähes päivittäin. Keskiviikkona PressTV:n julkaisema sähke kertoo, että miehitetyille alueille on myönnetty nyt jo yhteensä 2 610 rakennuslupaa.

Israel ryhtyi voimallisesti ajamaan eteenpäin suunnitelmiaan juutalaissiirtokuntien rakentamisesta palestiinalaisalueille kun Palestiinalle myönnettiin YK:n yleiskokouksessa tarkkailijajäsenen status marraskuussa. Israelin aikeet ovat synnyttäneet suurta kansainvälistä vastustusta, mutta maan hallinto ei ole tehnyt elettäkään rajoittaakseen uusien alueiden kaappaamista beduiineilta ja palestiinalaisilta.

Haaretz-lehden mukaan nyt rakennettavat, niin sanotun E1-alueen, siirtokunnat tulevat aiheuttamaan alueella asuvien beduiinikansojen pakkosiirrot. Alueen beduiinien edustajat odottavat pakkosiirroista koituvien humanitaaristen tragedioiden alkavan jo pian.

Israelin "kostorakennussuunitelmaan" ottama E1-alue.

Pakkosiirtojen kohteeksi on joutumassa 2 300 alueella asuvaa ihmistä. Nämä ihmiset aiotaan pakkosiirtää Länsirannalla sijaitseviin beduiiniyhteisöihin väkisin ja vastoin heidän omaa tahtoaan. Israelin toimeenpanemista suunnitelmista on jätetty asukkaiden toimesta vastalauseita, jotka ovat kaikuneet kuuroille korville. Alueella asuvat ihmiset ovat oleskeelleet alueella ja nykyisissä kodeissaan jo vuosikymmeniä.

Beduiinien mukaan Israelin hallinnon suunnitelmat ovat tekemässä lopun beduiinien perinteisestä kulttuurista ja heidän elämäntavasta. Alueen kansat odottavat kansainvälisen yhteisön puuttuvan Israelin mielivaltaan ja ihmisoikeuksien räikeisiin rikkomuksiin.

Myös kiistellylle Itä-Jerusalemin miehitetylle palestiinalaisalueelle on myönnetty 1 700 uutta siirtokuntarakennuksen perustamislupaa. YK on jättänyt asiasta jyrkän vastalauseen, mutta Israel ei ole tehnyt toistaiseksi mitään osoittaakseen kunnioitusta kansainvälistä päätöslauselmaa kohtaan.

" We already know what's coming, but we don't know when. It's like a man on death row. He knows he will die but he doesn't know when his execution will happen."

- Eid Khamis, Khan al-Ahmar

" Once we are finally forced out of the area, we will no longer have access to pastures and the very nature of the nomadic life will cease to exist."

- Daoud Bseisat, al-Eizariya resident

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…