Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #3429 Mitä Jumala on säätänyt perinnöksi palestiinalaisille?

20.12.2012 13:22

Hannu Elo pohtii artikkelissaan Shalom-lehdessä seuraavasti:

Shalom-lehti 6/2011, artikkeli

"Kamppailu Israelin maasta"

"Onko Jumala luvannut jotain palestiinalaisille? Sakarjan kirjassa (Sak. 9:6-7) on lupaus, että filistealaisistakin jää jäännös Jumalalle ja "hän on oleva niinkuin sukuruhtinas Juudassa". Heprean kielessä filistealainen on sama sana kuin palestiinalainen, joskin nykyisiä palestiinalaisia pidetään yleensä arabeina.

Tämän Raamatun kohdan voi ymmärtää siten, että palestiinalaisten jäännös saa lopulta Juudean alueella, missä he nytkin osaksi asuvat itsehallintoalueellaan, tasa-arvoisen hallinnollisen aseman israelilaisten rinnalla, nin kuin heidän sukulaisinaan.

Samansuuntainen kohta on Hesekielin kirjassa (Hes. 47:21-23), missä todetaan muukalaisten oikeus Israelin maassa asumiseen. Muukalaiset, jotka asuvat israelilaisten keskuudessa, ja ovat synnyttäneet lapsia heidän keskuudessaan, ovat samanarvoisia kuin maassa syntyneet israelilaiset. He saakoot arvalla perintöosan Israelin sukukuntien keskuudessa heidän kanssaan. 'Missä sukukunnassa muukalainen asuu, siinä annettakoon hänelle perintöosa, sanoo, Herra, Herra.' "

Alkuperäiset filistealaiset (kreetalainen kansa) ovat jo hävinnyt kansa, eli Jumala ei tässä profetiassa voi tarkoittaa heitä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…