KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Filosofiaa
Vieras

/ #553 Re: Kanervolle

21.01.2011 08:24

#551: Raamattu - Kanervolle

On paljon parjattu puheenjohtaja Kanervoa, joka varmaan on joskus tehnyt paljon työtä yhdistyksen perustamisessa. Se on kunnioitettavaa ja sitä toki pitää arvostaa.  Maailma kuitenkin muuttuu koko ajan ja ihmisten pitää pysyä siinä mukana ja mukautua uuden ajan vaatimuksiin.  Jos kyky mukautua, vähenee, ja loppuu kuitenkin jossain vaiheessa kokonaan, ei silloin enää voi olla toisten ihmisten neuvojana ja opettajana. Siinä vaiheessa pitää osata luopua.

Näin ei kuitenkaan aina käy.... ja silloin tulee konflikteja puoleen ja toiseen. Vanhetessaan ihmisestä tulee enemmän ja enemmän itsekäs. Jos elämässä ei ole muuta kun yksi päämäärä...toisten "Johtaminen".... on vaikea huomata että se ei enää olekaan niin kunnioitettavaa ,kun aluksi.

Kaikki prenikat ja kunniakirjat haalistuvat ,eikä niitä enää nykymaailma muista. Ja jos muistaa, kun muistutetaan, eivät ne ole enää tärkeitä kenellekään muille, kun muistuttajalle itselleen. Vuosien saatossa on tullut ystäviä ja tuttuja jotka pysyvät samassa veneessä muodon vuoksi, eivätkä hekään enää siitä ymmärrä poistua. Jauhavat vain jauhoja samassa astiassa,kun "johtajansa". Heilläkään ei kontrolli enää pelaa,vaan muistelevat vain menneitä"hyviä aikoja".

Näistä ihmisistä sitten saavat uudet polvet kuunnella korvat punaisiksi, kuinka hyviä he ovat olleet ja kuinka heitä pitää kunnioittaa.

Mutta,Mutta,Mutta.    Uusista nuorista ihmisistä kasvaa myös niitä kunnioitettavia "johtajia", jos heille annetaan siihen tukea ja opastusta. Haukkumalla ei heitä kohta enää mistään löydä ja yhdistys kuolee ja haudataan perustajiensa mukana.

Se on hirveä tuhlaus. Hyvä yhdistys pitää säilyttää hinnalla millä hyvänsä. Vaikka uhraamalla siihen kaikki entiset,vuosia toimineet ihmiset, jotka eivät enää saa jäseniltään sitä kunnioitusta ja luottamusta, jota ennen oli itsestään selvyys.

Vanhemman polven olisi oltava viisaita ja ymmärtäväisiä nuoria innokkaita toimijoita kohtaan, heillähän se elämänkokemus on eikä vielä niillä nuorilla.