Välitön lähtövalmius ambulansseille myös pieniin kuntiin Lapissa

Eri arvoisessa asemassa ollaan

/ #36 tämä on

21.11.2012 09:10

varmaan ihan hyvä uudistus. Mietin vain että miten ihmeessä se välitön lähtövalmius vaikuttaa täällä Lapiss???? vaikka nukkuis ambulanssissa ei silti ehdi kun välimatkat on mitä on... ihan tyhjä tuommoinen linkki tänne linkittää jos ajatuksena se että näin pitäisi meilläkin täällä Lapissa toimia. Sekun ei vaan toimi. Jos asuu kuntakeskuksesta vaikka 90 km:n päästä, niin sinne ei ehi vaikka sair.kuljettaja olis missä lähtövalmiudessa tahansa. Minulla ihan hyvä kokemus tästä varallaolosta. Lähtövalmius 15 min. ja yleensä auto liikkuu jo ennen sitä. Kaikki kuitenkin asuvat ihan asemapaikan lähellä. Korvaus on mitä on, mutta eihän hoitoalalla muutenkaan palkat ole häävejä. Kaikki uudistukset kun pakataan tekemään ihan etelän näkökulmasta. Ja tuollaisilla lehtijutuilla vain lisätään lapinihmisen tuskaa. Olis hyvä kun kirjoitettaisiin se näköselle myös että tämähän ei toteudu Lapissa. Ja vika ei ole työntekijässä niinku ei ole myöskään työnantajassa. Tulee kyllä isoja palkkakustannuksia tuosta välittömästi lähtövalmiudesta, mutta toisaaltaan onhan sairaanhoitopiireillä rahaa.