KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Vieras

/ #485 Re: Kuulin huhua

17.01.2011 16:11

#476: kissafani - Kuulin huhua

Me perustettiin kaksikymmentä vuotta sitten rekisteröity yhdistys, joka menestyi heti alkukuukausina tosi hyvin ja saimme tuettua toimintaa, jota varten se oli perustettu.  Toiminta oli niin näkyvää, että muuan mieshenkilökin sen huomasi, värväsi  koko joukon tuttaviaan jäseniksi, jotta hänestä äänestettäisiin seuraava puheenjohtaja. Yhdistyksen pankkitilille oli maksettu miehen kotipaikkakunnalta koko joukko jäsenmaksuja eri ihmisten nimissä.

Kuulin päivää ennen vuosikokousta, että sama mies oli tulossa äänestämään itseään puheenjohtajaksi ja hänellä olisi iso nippu valtakirjoja mukanaan. Soitin tutulle asianajajalle ja kysyin mitä pitäisi tehdä, kun kuulemma rahanahneeksi tunnettu mies on työntämässä nykyistä puheenjohtajaa ja hallitusta pellolle ja tulossa itse puheenjohtajaksi.

"Koska hallitus saa valita jäsenet, älkää ottako näitä ihmisiä jäseniksi", oli asianajajan neuvo. "Laittakaa ovelle portsarit ja selvittäkää sisälle tulijoiden oikeutus tulla vuosikokoukseen".

Teimme kuten asianajaja neuvoi.  Kyseinen yhdistyksemme puheenjohtajaksi halunnut mies, Matti Toivonen joutui parin vuoden kuluttua lusimaan, koska oli kaappausyrityksen epäonnistuttua perustanut itse yhdityksen (lastenklinikan kummit) ja käyttänyt perustamansa yhdistyksen varoja väärin.

Toivonen teki hallaa vapaaehtoistyölle. Meiltäkin meni inspiraatio kokonaan.

Tuon karmean kokemuksen takia neuvoin Kissojen Katastrofiyhdistyksen puheenjohtajaa, ettei kannata ottaa uusia jäseniä ennen kuin tilanne selkiää, koska ei ole pakko.

Kissojen Katastrofiyhdistyksellä on penettelupuheista huolimatta paljon varoja, joita ei ole käytetty väärin eikä tuhlaten ja joita kaikenlaiset mattitoivoset saattaisivat havitella. Varat on kerätty kovalla työllä ja  testamentit saatu koska puheenjohtaja on luotettava.

Maija Ankkuri

JK.
Nämä nettikeskustelut ovat siitä mukavia, että kuka tahansa jopa nimettömänä kirjoittava voi
keksiä valheita kestä tahansa ja laittaa vielä panettelemansa ihmisen nimenkin esille.
Toivosen nimeäminen tässä yhteydessä ei ole panettelua vaan täyttä totta. Matti Toivosia on muitakin, joten hänen nimeään googlatessa kannattaa käyttää hänen perustamansa yhdistyksen nimeä, joka toimii nytkyisin täysin rehellisesti.

Voitte seuraavaksi alkaapanetella minua